Mitä mä teen ton ukon kanssa? Neuvoja/vinkkejä kaivataan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ukko on
1. työtön (ei edes etsi töitä)
2. peliriippuvainen (ei rahapeli)
3. hänen mielestään kaikki on hyvin

Hänelle riittää tuloksi työmarkkinatuki 500+ euroa, koska hän ei tarvitse rahaa mihinkään, koska viettää kaiken aikansa tietokoneella. Itse opiskelen, käyn töissä joitakin tunteja viikossa sekä hoidan lapset. Tuntuu, ettei tuosta ukosta ole kuin harmia. Eihän tämän näin pidä olla. Mitä teen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko ollut pitkään työttömänä? jos on niin se kynnys lähtee liikkeelle vaan nousee. kannustamista ja pientä potkua persuuksiin niin vois auttaakkin.

Valmistui keväällä. Oli sama tilanne ennen opiskelua ja sen aikana. Olen yrittänyt kannustaa ja potkia perseelle, mutta yleensä vaan vetää herneet nenään siitä. Tiuskii vaan "joojoo". En mitenkään nalkuta, muistutan ja olen maininnut tuosta kynnyksestä ja töiden saannin vaikeutumisesta kun on pitkään työttömänä eikä ole edes työkokemusta. Sanoo olevansa liian kärsimätön edes yrittämään muutosta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko ollut pitkään työttömänä? jos on niin se kynnys lähtee liikkeelle vaan nousee. kannustamista ja pientä potkua persuuksiin niin vois auttaakkin.

Valmistui keväällä. Oli sama tilanne ennen opiskelua ja sen aikana. Olen yrittänyt kannustaa ja potkia perseelle, mutta yleensä vaan vetää herneet nenään siitä. Tiuskii vaan "joojoo". En mitenkään nalkuta, muistutan ja olen maininnut tuosta kynnyksestä ja töiden saannin vaikeutumisesta kun on pitkään työttömänä eikä ole edes työkokemusta. Sanoo olevansa liian kärsimätön edes yrittämään muutosta.

vaikea tilanne. mun mies oli pitkään työtön ja oman alan työt eivät edes kiinnostaneet. joten kannustin juurikin käymään uuden ammatin. innostui hakemaan ja pääsi kouluun ja valmistumisesta meni 2 viikkoa, kun sai töitä ja nyt on kyllä mielissään, kun lähti tuosta sohvalta pois. hankala tilanne teillä. ja varsinkin, jos ei heti valmistumisen jälkeen töitä saa/hae niin johan siinä kärsii ammattitaitokin. itse varmaan sanoisin, että jos et ole valmis edes yrittämään niin jää siihen paikallesi, mutta ilman mua

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
jätä tollanen mies ja etsi kunnon mies itsellesi!!

Jos mä ton jätän, niin en kyllä halua yhtäkään miestä vaivoikseni enää. :kieh:

Olen eroa miettinyt jo parisen vuotta. Välillä menee pidempään, ettei sitä mieti ollenkaan. Sitten taas iskee faktat silmille. Mitenhän saisi voimia siihen lopulliseen päätökseen?

vaikea tilanne. mun mies oli pitkään työtön ja oman alan työt eivät edes kiinnostaneet. joten kannustin juurikin käymään uuden ammatin. innostui hakemaan ja pääsi kouluun ja valmistumisesta meni 2 viikkoa, kun sai töitä ja nyt on kyllä mielissään, kun lähti tuosta sohvalta pois. hankala tilanne teillä. ja varsinkin, jos ei heti valmistumisen jälkeen töitä saa/hae niin johan siinä kärsii ammattitaitokin. itse varmaan sanoisin, että jos et ole valmis edes yrittämään niin jää siihen paikallesi, mutta ilman mua

On miettinyt uudelleenkouluttautumista, muttei halua koulunpenkille palata enää. Oppisopimus on vaihtoehtona, muttei viitsi senkään eteen tehdä mitään. Kivempi vaan homehtua tietokoneella vailla huolta mistään.

On miettinyt uudelleenkouluttautumista, muttei halua koulunpenkille palata enää. Oppisopimus on vaihtoehtona, muttei viitsi senkään eteen tehdä mitään. Kivempi vaan homehtua tietokoneella vailla huolta mistään.

nykyään, jos aikuiskoulutuksena käy uuden ammatin niin niissä suurinosa on juuri työssäoppimista. ei munkaan mies paljoa penkillä istunut, joko työharjoittelussa oli tai koulun hallissa tekivät tilaustöitä

nykyään, jos aikuiskoulutuksena käy uuden ammatin niin niissä suurinosa on juuri työssäoppimista. ei munkaan mies paljoa penkillä istunut, joko työharjoittelussa oli tai koulun hallissa tekivät tilaustöitä

Äkkiä kun vilkaisi meidän kaupungin aikuispuolta, siellä ei ollut sitä alaa, mistä mieheni on kiinnostunut. Eli se siitäkin sitten.

Pelaako wowia?

Meidän ystäväperheellä tuli ero sen pelin ja siitä johtuneiden ongelmien takia. Mies jäi niin koukkuun että jätti monesti menemättä töihin että fudut tuli..ero tuli, oma rivari meni alta ja nyt asuu pienessä yksiössä ihan yksin ja surkeana. Onneksi ei lapsia kuvioissa.
Ja kaikki yhden saakelin pelin takia. Kyseessä vielä ihan kiva ja fiksu kundi, hänestä vaan tuli addikti, ei voi tajuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Pelaako wowia?

Meidän ystäväperheellä tuli ero sen pelin ja siitä johtuneiden ongelmien takia. Mies jäi niin koukkuun että jätti monesti menemättä töihin että fudut tuli..ero tuli, oma rivari meni alta ja nyt asuu pienessä yksiössä ihan yksin ja surkeana. Onneksi ei lapsia kuvioissa.
Ja kaikki yhden saakelin pelin takia. Kyseessä vielä ihan kiva ja fiksu kundi, hänestä vaan tuli addikti, ei voi tajuta.

Ennen pelasi wowia, pakotin lopettamaann. Nyt pelaa yhtä toista peliä. Mutta ei siis pelkästään pelaa koneella vaan paljon myös juttelee kavereiden kanssa, katselee videoita ja leffoja jne. Siis vaan viettää kaiken aikansa koneella.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
voi miten tuttu tilanne.. itse jaksoin monta vuotta ennen kuin mies muuttui..

Miten miehesi muuttui? Mitä teitte sen eteen?

aikani katsoin, yritin puhua, että tilanteen muututtava ja sanoin että tuo pelimäärä on ihan sairasta.. ja tuntui ettei muuta elämää oo..

sitten yks kaks ilmoitti, että haluaa myydä koko pelikonsolin ja yrittää päästä eroon peliriippuvaisuudesta.. no, pari pelii jäi ja nykyisin pelaa muutaman tunnin viikossa..

minunkin mieheni on työtön, pariin otteeseen erilaisissa työharjoitteluissa ollut ja satunnaisesi töitä yrittänyt etsiä..

aloin antaa miehelle enemmän vastuuta, jätin lapset hänen hoiviinsa ja lähdin kaupalle ja kirppareille.. ja pikkuhiljaa mies alkoi enemmän osallistumaan lastenhoittonkin..

tosin, monesti viel otetaan yhteen kotitöistä ja siitä, että minä joudun niistä 95%:a tekemään..

mutta mies on se, kehen rakastuin. ja rakastan edelleen..

vaikka tuo peliriippuvaisuus oli todella rasittavaa ja koettelevaa aikaa.. monetsi eroakin mietin..

on ollut yli puolivuotta (en pysy laskuissa mukana) työttömänä. on raksa alan koulutuksen omaava ja nuori. pelaa myös pokeria netissä mutta ei ole riippuvainen. ensin piti mennä töihin syksyllä.noh eipä ole näkynyt,nyt puhuu että tammikuusta. mua suoraansanoen vituttaa kun ei edes hae töitä. on työkkärissä toki jotta saa tuet,mutta ei tee mitään jotta saisi töitä.minä selaan ilmoituksia ja niistä kerron hänelle ja kun jälkeenpäin kysyn onko käynyt katsomassa ilmoitusta niin ei edes ole viitsinyt vaikka paljon koneella on!!! meillä 6kk ikäinen vauva. alkuun oli kiva kun oli kotona meidän kanssa. olen suuresti katkera jos nyt itse joudun äitinä menemään töihin,enkä saa olla esikoiseni kanssa kotona näitä tärkeimpiä hetkiä:(( en tiedä mitä tuon kanssa tekisi. mies on myös puhunut että ala ei tunnu omalt eikä kiinnosta tippakaan,on puhunut koulusta mutta ei tee senkään eteen mitäään. osallistuu kyllä kodinhoitoon jossain määrin ja lapsen kanssa on paljon,yhtälailla kun minäkin. pelkään että kynnys töihin menolle nousee viikko viikolta.....

Alkuperäinen kirjoittaja mamma09:
pelkään että kynnys töihin menolle nousee viikko viikolta.....

Niinhän siinä käy. Täällä on edelleen sama tilanne päällä. Olen minäkin miehelle kertonut näkemistäni työpaikkailmoituksista, mutta ei myöskään edes katso niitä, hakemisesta puhumattakaan. Saattaa sanoa, että "älä sekaannu". Päätin, etten sitten enää sekaannukaan. Antaa olla.