Mitä mä teen noista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pastori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laita kanasuikaleiden sekaan purkki kookosmaitoa ja pussi pakaste-wok-vihanneksia. Mausteeksi currytahnaa maun mukaan. Riisiä viereen. Nam. (Tuunata voi limettimehulla, thai-basilikalla ja makeilla chilikastikkeilla, mutta ihan perusversiokin on hyvää.)

Kanasuikaleita, paprikaa, sipulia ja kessäkurpitsaa tortillan kanssa :p :p :p
Ja tietty jotain juustoa ja kaikenmaailman soosseja ja härpäkkeitä; jalapenoa, oliivia yms...

Mun mese meni kiinni, tuli mukamas virhe |O

Paista suikaleet, pehmitä pakastejuurekset, yhdistä. Sulata sekaan puoli pkt koskenlaskijaa. Sekaan soijakastiketta ja mausteita, ja hyvä tuli.. tästä saa myös keiton, kun lisäät riisiä ja vettä sekaan.

Kana-nuudeli wokki on meillä kovasana ihan niikseen tai sitten välillä muokkaan sitä tomaattipyreellä ja lisään keitetyt vihannekset.
Viime viikolla tein eka kertaa semmosta että kanasuikaleet, ananasta, aurajuustoa ja kookos-lime kerma + pasta. Oli tosi hyvää.

Tai sitten kana-riisi. Kanat vuokaan. Päälle riisiä. Soijaa ja mausteet. Lihaliemi ja uuniin.

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Laita kanasuikaleiden sekaan purkki kookosmaitoa ja pussi pakaste-wok-vihanneksia. Mausteeksi currytahnaa maun mukaan. Riisiä viereen. Nam. (Tuunata voi limettimehulla, thai-basilikalla ja makeilla chilikastikkeilla, mutta ihan perusversiokin on hyvää.)

Kaikkee noita olis kyllä. Sitä siis, kai, jaksanko? Olisko se saladi kumminkin parempi... :|

Mä testasin tällä viikolla sellaista että ruskistin hunajamarinoidut broilerin fileesuikaleet pannulla ja sitten sotkin ne peruna-sipulisekoituksen kanssa ja lisäsin kyytipojaksi ruokakermaa. Hela hoidon laitoin sitten uuniin. Niin, ja paljon mausteita tietysti (curryä, "broilermaustetta" jne..) Ihan hyvää tuli, vaikka jauhelihaversiosta enemmän tykkäänkin.

Yhteistyössä