Mitä mä teen ihan väärin tässä laihdutuksessa? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Että oletko tutustunut Patrik Borgin laihdutustapaan? Siinä ei saavuteta tuloksia kahdessa kuussa, mutta ne ovat pysyviä. Tosin sun matala kalorimäärä ihmetyttää, kyllä tuolla pitäisi laihtua, mutta silloin laihtuminen tapahtuu liiian nopeasti (kun terve aikuinen nainen kuluttaa liki 2000kcal/ vrk:ssa. Vaarana on, että laihtuu myös lihaksista ja kun kilot tulee takaisin, ne tulee rasvana.

Tsemppiä kamalasti! Terveisin toinen ylipainoinen, jolla kiire :)

Että ennen kaikkea tärkeää opetella syömään kasviksia ja hedelmiä!!! En ole lukenut ketjua tarkemmin, mutta tästä lähdettävä. Ja tarpeeksi pieniä muutoksia ja ei mitään totaalikieltäytymistä.

[QUOTE="vieras";25092866]Kyllä niillä annoskooillakin on väliä. Ootko kattonut näitä laihdutusohjelmia, mitä tulee telkkarista pilvin pimein? Niissähän ihmiset aina kauhistuu niitä "kamalan pieniä" annoksia, kun ovat tottuneet syömään paljon isompia annoksia. Mutta mahakin tottuu niihin pienempiin (normaali )annoksiin, kun mahalaukku pienenee ja tulee vähemmästä täyteen.[/QUOTE]

voi ei :( okei, kiitos tästä ohjeesta!

Alkuperäinen kirjoittaja Vielä lisään;25092875:
Että ennen kaikkea tärkeää opetella syömään kasviksia ja hedelmiä!!! En ole lukenut ketjua tarkemmin, mutta tästä lähdettävä. Ja tarpeeksi pieniä muutoksia ja ei mitään totaalikieltäytymistä.

tässä ketjussa oon just oppinut että ei juurikaan hedelmiä. toki vähän voi syödä.

Ja se säännöllinen ruokarytmi on tärkeä, ettei tule liian kova nälkä. Aterioita ei kannata jättää väliin, eikä napostella "jotain pientä" ruuan tilalla. Kyllä sä ihan varmasti onnistut, tsemppiä vaan!

no nyt takana päivän lämmin ateria. söin broilerileikkeen jossa oli vähän jotain yrttisoossia. sit salaattina ananasta, tomaattia, kurkkua, vihreää salaattia. ja myönnettäköön että muutaman kappaleen lohkoperunoita.

Suosittelen lähtemään mukaan ensi vuonna siihen Jutta Gustafbergin Go Fat Go ohjelmaan,ilmaiseen sellaiseen noin alkuun. Joku jo siitä täällä mainitsi. Opit syömään säännöllisesti ja annoskokojen mukaan. Sun suhtees ravintoon on ihan retuperällä eikä mitään tietoa mistään, pistät vaan menemään mutu tuntumalla ja valitat täällä sitten kun et mistään ymmärrä mitään.

Totuus sattuu.

Ota selvää ravintoympyrästä, ravinnontarpeesta ja ihmiskehon toiminnasta vaikka Googlen avulla tai kirjastosta.

Jos et viitsi, ei kiinnosta jne. voit syyttää vain itseäsi, koska olet lihava. Joko olet varannut ajan lääkäriin kilpirauhasarvoja tarkistuttamaan?

oon mä yrittäny vastailla. anteeks jos joku on jäänyt välistä.
lohkoperunoita oli 5kpl ja broilerileike noin kämmenen kokoinen. huomioitakoon että mulla ei ole syytä valehdella teille täällä, jännä että kuvittelette niin. itseäni voin huijata, mutta tuntemattomille ihmisille kenelle en ole millään lailla tilivelvollinen, huijaus on turhaa. mut tietenkään ei pakota teitä uskomaan sanomisiani. epäilkää niin paljon kun lystäätte.

en oo vielä varannut. kyllä mä ihan ymmärrän ettei naapurin täti ole syyllinen mun lihavuuteen enkä mä kai ole häntä siitä syyttänytkään. ja suoraan sanottuna ei kiinnosta. kuten aikaisemmin jo sanoin, motivaatio laihduttamiseen on lähinnä se ettei äidiltä tulevaa mollaamista tarvitse enää kuunnella.

Ilmoitit syöneesi myös "jotain yrttisoosia". Se jotain on aika tärkeä asia myös. Kastikkeet sisältävät yleensä joko kamalan määrän kermaa tai sitten voita, tai jopa molempia.. puhumattakaan juustokastikkeista! Kastikkeet on aika kavalia, ne kannattaa kiertää kaukaa ellei ole itsetehty ja tietää mitä siinä on.
Ja paljonko sitä kastiketta oli?

en oo vielä varannut. kyllä mä ihan ymmärrän ettei naapurin täti ole syyllinen mun lihavuuteen enkä mä kai ole häntä siitä syyttänytkään. ja suoraan sanottuna ei kiinnosta. kuten aikaisemmin jo sanoin, motivaatio laihduttamiseen on lähinnä se ettei äidiltä tulevaa mollaamista tarvitse enää kuunnella.

Lopun alku on nimenomaan tämä. Laihdutetaan jonkun toisen takia! Itsestä se pitää lähteä ja itse haluta ja itse nähdä tarve muutokselle. Et sä voi kenenkään muun mieliksi tätä tehdä, siitä ei hyvää seuraa. Ja puhut kokoajan laihdutuksesta. Kyse on elämäntapamuutoksesta, ei laihdutuksesta.

Minkä ikäinen olet? Vaikutat nuorelta, voisiko kouluterveydenhuolto auttaa asiaa?

kylläpä te nyt yrittämällä yritätte saada mut tuntemaan et oon tehny kaiken ihan väärin tänään ja eilen :D kastiketta oli varmaan puoli desiä ja oli lähes läpikuultavaa eli kermaa ei kovin hurjasti ollut. aika mautontakin se oli. kiinalaisten tekemää yrttikastiketta..

[QUOTE="Henni";25093635]Lopun alku on nimenomaan tämä. Laihdutetaan jonkun toisen takia! Itsestä se pitää lähteä ja itse haluta ja itse nähdä tarve muutokselle. Et sä voi kenenkään muun mieliksi tätä tehdä, siitä ei hyvää seuraa. Ja puhut kokoajan laihdutuksesta. Kyse on elämäntapamuutoksesta, ei laihdutuksesta.

Minkä ikäinen olet? Vaikutat nuorelta, voisiko kouluterveydenhuolto auttaa asiaa?[/QUOTE]

olen 25 vuotias. valmistuin korkeakoulusta reilu vuosi sitten niin en taida päästä enää kouluterveydenhuollon piiriin.

no se salaatti oli sata kertaa parempi vaihtoehto kun ne nuudelit ja yhteen nuudelipakkaukseen saat syödä aika heletisti salaattia kun sulla ei ollut siinä riisiä, makaroonia tms.
ja se jugurtti ja marjat oli sata kertaa parempi aamupala kuin myslit.

Hyvä ap!

Ketjua seuranneena, pakko kommentoida itekkin.
Ensinnäkin ketjun kulusta, hirveen syyllistävää väkeä täällä. Jos joku teistä on pudottanut kiloja, pitäisi myös tietää ettei se mitään helppoa ole. Mutta positiivinen kannustus ja auttaminen voi viedä pitkälle. Se painon pudotus alkaa pienistä askeleista kohti parempia elämäntapoja. Ja niinhän ap on koittanut tehdä.
Itse annan myös saman neuvon, jonka moni on jo maininnutkin. Niitä annoskokoja täytyy oikeasti tarkkailla, syö täysjyvä tuotteita, kaisviksia niin paljon kun maha vetää, vaihda lihat vähärasvasiin, muista proteenit. Lisäksi se liikunta on aina eduksi. Joka päivä edes vähän.
Tsemppiä urakkaan :)

ihmisillä on kans selkeesti sellainen kuva et jos on lihava että se ihminen vetää joka päivä kolme kerrosateriaa eikä ymmärretä että kilot voi kertyä myös muulla tavoin.

Yhteistyössä