Mitä mä selitän noille lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissMaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MissMaisa

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
2 415
0
36
Lasten isä käy tapaamassa niitä ehkä maksimissaan 4 kertaa vuodessa. Heinäkuun lopulla pojat oli isän äidin luona kylässä ja silloin isä oli soittanut sinne ja sanonu, että tulee pian käymään. No sitten ku olis pitäny tulla, niin iloitti, että auto on rikki ja tulevat parin viikon päästä... siitä on kulunu nyt kuukausi, eikä oo mitään enää kuulunu. Pojat kauheasti kyselee, että miksei isä tule, vaikka on luvannut. Toinen jo kuvitteli, ettei sillä ole meidän numeroa, ei tiedä missä me asutaan... mä en enää tiedä mitä mä niille sanon :|
Välillä tekis mieli sanoa totuus, että isää ei taida kiinnostaa, mutta se sais pojat huonolle mielelle ja se olis varmaan typerintä mitä voisin tehdä. Kyllä kai pojat sitte isompana huomaa, että ei taida pahemmin kiinnostaa, kun välillä menee 3-4kk, ettei ihmisestä kuulu yhtään mitään... voi olla, ettei lapset sitte isona halua isäänsä tavatakaan, kun meno on aina ollu tämmöstä :/
Se mua ärsyttää eniten, että miksi pitää luvata, että tulee pian, kun kumminki tietää että pojat odottaa sitä... ja tuo auton rikki meno taisi olla vaan tekosyy, kun toinenkin auto löytyy :headwall: :kieh:

Mä tekisin varsin selväksi, että lapsille ei luvata mitään mitä ei voida pitää. Soittelevatko lapset isälle itse? Entä isovanhemmille? Eikö he saisi pojalleen puhuttua järkeä päähän?
Kuinka vanhoja lapset ovat?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä tekisin varsin selväksi, että lapsille ei luvata mitään mitä ei voida pitää. Soittelevatko lapset isälle itse? Entä isovanhemmille? Eikö he saisi pojalleen puhuttua järkeä päähän?
Kuinka vanhoja lapset ovat?

4-vuotiaita. Aika vähän ovat yhteyksissä isän sukuun muutenkaan :| Tuon yhden ainoan kerran isä on soittanut pojille, jos se soittaa mulle, esim. että ovat tulossa muutaman viikon päästä, niin ei koskaan pyydä/halua puhua poikien kanssa. Eikä pojat sitte halua edes sille soittaa, kun niitä jotenki ujostuttaa, ku niin harvoin puhuu isänsä kanssa ja näkee isäänsä :|

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Anna isän numero lapsille (siis pistä lapset soittamaan isälle) ja kysymään siltä suoraan, miksei se tule? :/

Mä en tekis näin. jos isä on turhia lupaileva niin saattaa taas puhelimessa selitellä ja luvata jotain mitä ei pidä, ja taas on pojilla paha mieli. :( ainakin mun ex vois toimia näin.

mä teen niin et sovin aina itse tapaamiset, ja kerron lapsille vasta kun isä on jo pihassa, tai ainakin varmasti tiedän että tulee.

Meillä meni aioinaan silloin kun lapset oli pieniä juuri saman ikäisiä kuin ap:n lapset. Isää ei todellakaan kiinnostannut hakea soitella tai yhtään mitään.
Kun lapset kyselivät niin sanoin aina että isällä on kiirettä töissä ja haluaisi olla aivan varman lasten kanssa jos voisi.
Tätä jatkoin varmaan aika pitkään kyllä ne lapset ymmäsivät sitten jossain vaiheessa että isää ei kiinosta. Mutta enpä minä ainakaan halukkunnut tai puhunnut isästä pahaa lapsille.
Kurjaa käytös tuollainen.
Sanoinkin aikoinaan x:lle että aivan turhaan sitten itkee vanhana kun lapsia ei kiinnosta pitää yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja SpookyMama:
Meillä meni aioinaan silloin kun lapset oli pieniä juuri saman ikäisiä kuin ap:n lapset. Isää ei todellakaan kiinnostannut hakea soitella tai yhtään mitään.
Kun lapset kyselivät niin sanoin aina että isällä on kiirettä töissä ja haluaisi olla aivan varman lasten kanssa jos voisi.
Tätä jatkoin varmaan aika pitkään kyllä ne lapset ymmäsivät sitten jossain vaiheessa että isää ei kiinosta. Mutta enpä minä ainakaan halukkunnut tai puhunnut isästä pahaa lapsille.
Kurjaa käytös tuollainen.
Sanoinkin aikoinaan x:lle että aivan turhaan sitten itkee vanhana kun lapsia ei kiinnosta pitää yhteyttä.

Mäki oon päättäny, etten mitään pahaa ala puhumaan. Kyllä pojat sitte itte jossain vaiheessa tajuaa.

Yhteistyössä