Mitä luulette hyväksyvätkö oman auton käytön verotuksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "xxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

"xxx"

Vieras
Käyn töissä omalla autolla, koska vien lapset samalla hoitoon. Pääsisin periaatteessa kulkemaan bussillakin (matkaa 30 km), mutta takaisin en pääsisi kuin pikavuorolla, vakiovuorot ei kulje tännepäin enää niin myöhään. Hyväksyvätköhän oman auton käytön sillä perusteella vai korvaavatko matkakustannukset julkisten mukaan?

[QUOTE="vieras";23614363]Eivät hyväksy, valitettavasti, ellei odotusaika veny kohtuuttoman pitkäksi (muistaakseni yli 2 tuntia suuntaansa). Mutta yrittäähän voi ja kannattaa aina.[/QUOTE]

Ei siinä juuri odotella tarvisi. No, kokeilen kuitenkin, katsotaan mitä sanovat.

ei hyväksy, päiväsaikaan on kuitenkin julkisten kulkuneuvojen käyttömahdollisuus. ellei ole yötyö tai selkeästi osoitettavissa oman auton tarpeellisuus (julkista liikennettä ei ole) een usko että menee läpi.

Ei hyväksytä, lasten hoitoon vienti ei ole peruste (sanotaan ihan siinä täyttöoppaassakin). Kun mahdollinen julkinen yhteys löytyy, niin silloin hyväksytään julkisen mukaan. Oli se sitten normi tai pika...

[QUOTE="vieras";23614363]Eivät hyväksy, valitettavasti, ellei odotusaika veny kohtuuttoman pitkäksi (muistaakseni yli 2 tuntia suuntaansa). Mutta yrittäähän voi ja kannattaa aina.[/QUOTE]

Tuota en ole myöskään ikinä ymmärtänyt, että kannustetaan "kokeilemaan"; tiedättehän, että perusteettomasta vähennysvaatimuksesta voidaan määrätä veronkorotus!

Harmi. Joo tiesinkin ettei lasten hoitoon vienti ole peruste, mun kohdalla se on vaan se syy. Mutta julkisilla kyllä pääsisi. Ei voi mitään, paras valmistautua sitten siihen että julkisten mukaan korvaavat. Tuleehan sieltä jonkin verran kuitenkin, kun kaiketi sitten korvaavat paluumatkan pikavuorotaksan mukaan.

[QUOTE="jep";23614420]Juu, ja saisi määrätäkin. Jos ja kun on näin räikeä yritys. Ihan turhaa työtä verotädeille.[/QUOTE]

No jopa on räikeä yritys :D jos ihan rehellisesti siinä kerron, että vakiovuoroja ei kulje. Joka tapauksessa mun olisi se selvitys pakko tehdä, jos haluan korvauksen pikavuorotaksan mukaan.

[QUOTE="xxx";23614413]Harmi. Joo tiesinkin ettei lasten hoitoon vienti ole peruste, mun kohdalla se on vaan se syy. Mutta julkisilla kyllä pääsisi. Ei voi mitään, paras valmistautua sitten siihen että julkisten mukaan korvaavat. Tuleehan sieltä jonkin verran kuitenkin, kun kaiketi sitten korvaavat paluumatkan pikavuorotaksan mukaan.[/QUOTE]

korvataan halvimman mahdollisen mukaan, eli normi bussista, ei pikavuoron mukaan, sorry.

[QUOTE="vieras";23614438]Aina voi kuitenkin vedota tietämättömyyteen = esittää tyhmää. Aika moni tekee sitä, yllättyisit jos tietäisit ;) Kokeile joskus, saatat tykätä siitä.[/QUOTE]

Nooh, itse asiassa tyhmyys ei ole peruste korotuksen määräämättä jättämiselle. Että silleen.

[QUOTE="xxx";23614456]Kun normibussia ei kulje takaisin päin, niin pakko kai niiden on sen mukaan korvata, millä maksulla sen matkan joutuisi oikeasti kulkemaan?[/QUOTE]

Kyllä saat paluumatkan tuossa tapauksessa pikavuorolipun hinnalla.

laita suosiolla vaan julkisen kulkuneuvon mukaan. Et pysty selkeästi todistamaan että tarvitset välttämättä autoa, lasten hoitoon vieminen ei ole syy jolloi saa oman auton käytöstä vähennyksen.

laita suosiolla vaan julkisen kulkuneuvon mukaan. Et pysty selkeästi todistamaan että tarvitset välttämättä autoa, lasten hoitoon vieminen ei ole syy jolloi saa oman auton käytöstä vähennyksen.

En mä lapsia siihen perusteeksi ajatellutkaan, vaan sitä että joutuisin kulkemaan pikavuorolla. Kalliimpaa kuin normibussilla. Mutta ilmeisesti halvempaa silti kuin omalla autolla.

Yhteistyössä