Mitä Lontoossa voi tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukaan käynyt?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kukaan käynyt?

Vieras
Me aiomme käydä Lontoossa. Nyt vain iski ihmetys päälle siitä, mitä siellä voi tehdä. Pikkupaikkakunnilla, joissa käymme, näkee heti, mitä siellä on, mutta entäs Lontoo?
 
Hyvänen aika, Lontoossahan voi tehdä KAIKKEA! Jos kiinnostaa perusturistimeininki, voi vaikka kirjastosta lainata Lontoon turistioppaan ja katsoa sieltä, mitkä kohteet kiinnostaa. Taidetta on museot pullollaan, myös historiaa löytyy vaikka kuinka paljon. Shoppailumahdollisuudet ovat rajattomat! Musikaalit ovat mielettömiä ja niihin löytyy myös edullisia saman illan lippuja. Clubit ja konsertit. Tai vaan kävely Hyde Parkissa ja Thames-joen rannalla, kaupungin sykkeen aistiminen, tubella ajelu... Siellä voi tehdä vaikka mitä!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmailee:
Hyvänen aika, Lontoossahan voi tehdä KAIKKEA! Jos kiinnostaa perusturistimeininki, voi vaikka kirjastosta lainata Lontoon turistioppaan ja katsoa sieltä, mitkä kohteet kiinnostaa. Taidetta on museot pullollaan, myös historiaa löytyy vaikka kuinka paljon. Shoppailumahdollisuudet ovat rajattomat! Musikaalit ovat mielettömiä ja niihin löytyy myös edullisia saman illan lippuja. Clubit ja konsertit. Tai vaan kävely Hyde Parkissa ja Thames-joen rannalla, kaupungin sykkeen aistiminen, tubella ajelu... Siellä voi tehdä vaikka mitä!!!

Samaa mieltä :) Lähen sinne taas kesällä kun en vaan saa tarpeeksi. Liian paljon nähtävää ja liian vähän aikaa.
 
Lontoossa on upea eläintarha (London Zoo, yllättäen), Kew Gardensissa pääsee ihastelemaan kaikenlaista kukkaa & kasvia, Imperia War Museum on ehta mesta (ja uppoaa siis miespuolisiinkin, jos muuten tekee tiukkaa), Museum of Moving Image tuo mahtavasti elokuvahistorian esille, British Museumista kannattaa käydä nyt ainakin se Rosettan kivi bongaamassa jos ei muuta jaksa, Camden Townissa on ehkä huisin kirppari (muistaakseni viikonloppuisin se huippuhetki tuolle).

Harrod'silla on tietysti syytä pistäytyä (siellä jätetään sitten isommat laukut narikkaan), samoin Buckinghamin palatsin liepeillä ihmettelemässä vahdinvaihtoa, hengaillaan kaupungissa ja käydään syömässä käsittämättömän hyvää intialasta ruokaa (on toki muutkin keittiöt edustettuna). Ja kuten tuossa aiemminkin joku jo mainitsi, teatterit, klubit ja konsertit sekä futismatsit kannattaa joko buukata etukäteen varman päälle tai ostaa liput paikanpäältä ja nauttia koko rahan edestä.

Käykää tuohon päälle vaikka koirakisoissa, niin tulee sekin nähtyä.

Hyvää matkaa, kateeksi käy! :)
 

Yhteistyössä