Mitä lemmikkiä ehdottaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viblsp

Vieras
Olen miettinyt, että jonkun elukan tänne voisi ottaa. :) Itse erittäin eläinrakas ja haluaisin, että lapsista tulisi eläinrakkaita myös. Mies ei hirveästi eläimistä välitä, mutta on sanonut, että koira olisi kiva. Koira olisi mun mielestä turhan työläs.

Mulla on ollut muksuna/esiteininä/teininä hamstereita, kaneja, marsuja, kynsisammakoita, kilpikonnia, hiiriä, rottia, koira, iguaani, kaloja. Eli tietämystä riittää kyllä, mutta silti hankala päättää... Marsuja miettiny eniten, eivät hypi sohville jne.

Mikäs sopis perheeseen, jossa on 4v, 2v ja kaks x 1v? :wave:

kissa. on helppo eikä tartte kouluttaa, pärjää pari päivää vaikka yksin jos lähtee reissuun. ei lapsille ole marsuista yms mitään iloa, kun niitä ei voi ottaa viereen nukkumaan. kissoissa on luonnetta, suosittelen jotain itämaista sosiaalista rotua, esim balineesi, siamilainen, itämainen lyhyt/pitkäkarva.

Käärme ;) aikuinen syö n. kahden viikon välein, pärjää pitkän aikaa itsekseen, kunhan on juoma/kylpyvettä. Jälkien siivous ei ole hankalaa eikä aikaa vievää, kun on kunnon terra ei tartte vahtia jatkuvasti mitä se tekee tai mitä lapset tekee sille, väri ja koko valikoima on aika lailla rajaton :) halpa alkukustannusten jälkeen ;) eikä allergisoi

muoks. gerbiilit on kivoja myös :) miten olis rikhardsonin maaorava tms? chinchilla?

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Koira on ainoa ja oikea kunnon lemmikksi =)

Tämä ei sovi, koska ei jaksettais kuitenkaan viedä ulos silloin, kun tarvii. Ja se ulon haju yäk. :D

Kissa on yksi mahdollisuus, mutta loikkiiko ne hyllyihin, pöydille jne? Mulla ei ole ollu kissoja, joten ihan ummikkona.

Hamsterit, miten sopii pienten lasten kanssa? Mulla ollu ns. kilttejä hamsuja ja purevia (kääpiöhamsujen nimet olivatkinNipsu ja Napsu, koska purivat) ja haluan, että sopisivat lastenkin hellittäviksi. =)

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Käärme ;) aikuinen syö n. kahden viikon välein, pärjää pitkän aikaa itsekseen, kunhan on juoma/kylpyvettä. Jälkien siivous ei ole hankalaa eikä aikaa vievää, kun on kunnon terra ei tartte vahtia jatkuvasti mitä se tekee tai mitä lapset tekee sille, väri ja koko valikoima on aika lailla rajaton :) halpa alkukustannusten jälkeen ;) eikä allergisoi

Käärme, hmm... Ei mun käsitys lemmikistä, joka sopisi lasten siliteltäväksi. :D Tykkään kyllä ite käärmeistä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:

Käärme, hmm... Ei mun käsitys lemmikistä, joka sopisi lasten siliteltäväksi. :D Tykkään kyllä ite käärmeistä. =)

meillä on noi ruoka kasvatuksessa olevat hiiret sitten sitä siliteltävä osastoo ;)

Tämä ei sovi, koska ei jaksettais kuitenkaan viedä ulos silloin, kun tarvii. Ja se ulon haju yäk. :D

Kissa on yksi mahdollisuus, mutta loikkiiko ne hyllyihin, pöydille jne? Mulla ei ole ollu kissoja, joten ihan ummikkona.

Hamsterit, miten sopii pienten lasten kanssa? Mulla ollu ns. kilttejä hamsuja ja purevia (kääpiöhamsujen nimet olivatkinNipsu ja Napsu, koska purivat) ja haluan, että sopisivat lastenkin hellittäviksi. =)

Kissat on kivoja silloin kun ne voi laittaa riehumaan pihalle, joten sisäkissaa en suosittele lapsiperheisiin ollenkaan! 4 lapsen seassa kissa tulee sekopäiseksi!

meillä on noi ruoka kasvatuksessa olevat hiiret sitten sitä siliteltävä osastoo ;)

Kunnes sitten menevät ruoaksi. :D Mikä käärme teil on? =)

Viljakäärme ja toinen samanlainen tulossa :) toinen on ghost ja toinen snow eli suomeks tosi vaalean harmaa ja täysin valkonen :) tosta snowsta on täälä palstalla jossain alotuskin mun nimissä ja siel o kuva ;)

Kissat on kivoja silloin kun ne voi laittaa riehumaan pihalle, joten sisäkissaa en suosittele lapsiperheisiin ollenkaan! 4 lapsen seassa kissa tulee sekopäiseksi!

Minä en suosittele ulkokissaa ollenkaan! Onko se sitten kiva selitellä lapsille, että naapurin sejase myrkytti kissan, tai kissa jäi auton alle tai muuten vaan hävisi. EI EI ja EI ulkokissoille!
Kyllä kissa sisällä viihtyy, kunhan saa rauhallisen paikan nukkua ja tarpeeksi virikkeitä. Kun kissalle opettaa talon tavat, eli ei saa hyppiä kirjahyllyyn yms. niin kyllä kissa ne tavat sitten muistaa. Nopsaa oppivat mitä saa ja mitä ei saa tehdä.

kissaa minäkin kannatan :wave:
ja jos ottaa kaksi niin niistä on vielä vähemmän vaivaa :whistle: tarkoitan siis että keksivät keskenään leikkejä jne.
ainoa miinuspuoli on ainakin tuo kiima-aika. Meillä nyt isommalla eka, ja leikataan heti ku menee ohi. toivottavasti sen jälkeen on taas ihan kiva kisu :xmas:

Niin, ja hyppii pöydille ja hyllyille. Mutta jos opetat pennusta lähtien että ei ole sallittua niin eivät tee sitä ainakaan sinun nähden :saint: meillä sellaisia tapauksia että kun joku valvoo, eivät tee tyhmyyksiä, mutta yöllä kun kaikki nukkuvat niin silloin on hyvä aika vähän haistella keittiössä tasoja ja kurkata mitä kirjahyllystä löytyykään..

ja ainakin meillä kahden tytön opettaminen sisäsiistiksi on mennyt vaivatta :wave:

okei on ne kissatkin kivoja ;) meil on kolme sellastaki :laugh:

:laugh: Vielä elävät?

kaikki hengissä :) tuo viljis on niin pieni ettei se saa kuristettua kissaakaan :) ja tuo mato pysyy tiiviisti laatikossaan :) koirakin on hengissä ja gerbiili :)
hiiriä pitäis vähän vähentää tonne pakastimeen :)

Viljakäärme ja toinen samanlainen tulossa :) toinen on ghost ja toinen snow eli suomeks tosi vaalean harmaa ja täysin valkonen :) tosta snowsta on täälä palstalla jossain alotuskin mun nimissä ja siel o kuva ;)

Viljakäärmeet on symppiksiä. =)

Mie oisin vuosia sitten saanu jonku pythonin ilmaiseksi, koska omistajalla oli pieni lapsi, jonka puolesta pelkäsi. Mie olin silloin lapseton sinkku. Hyvä etten ottanu.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:
Ja mä suosittelen teille vaan akvaariokaloja.

Jokaisessa lemmikissä on kyllä tosi paljon hommaa ja sen takia saa varautua valvomaan öitäkin. (Kalatkaan eivät ole aivan vaivattomia.)

No ei todellakaan ole :D
mutta ne ei hypi pöydille tai sohville, eikä niitä tarvii ulkoiluttaa ja niitten kanssa ei tarvii seurustella.

toinen vaihtoehto on sit joku kiva pehmokoira tietysti :whistle:

käärmettä kannatan myöskin!! ei ehkä lapsille siliteltävä lemmikki olekkaan, mutta meidän lapset tykkää katsella käärmeiden touhuja terraarion läpi..ja tykäävät kovasti :) meillä hieman isompia käärmeitä vaan, joten en lapsille käsiin antasikaan käärmettä.
kyllä olen lapsillekkin ajatellut laittaa joskus jos haluavat edes muita kun matelioita, ehä jonkun hamsterin tai marsun...saas nähdä vaan haluavatko koskaan..

Yhteistyössä