Mitä leluja ETTE halua lapsillene lahjaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En haluaisi missään nimessä vaatteita, koska ne on aina olleet epäsopivia ja/tai kamalia.

Haluaisin duploja lapselleni. Ei haittaa vaikka niitä onkin jo ennestään.

Kiitos vastauksista!!
Hmmm, duplot oisivat kyllä hyvin helppo ratkaisu tähän ongelmaan :D Sitä kokoelmaa voi sitten aina synttäreinä ja jouluina suurentaa.

Tässä ei sinäänsä lapsi ole ongelma, se ois varmasti onnellinen ihan mistä vain. Ongelmana on enemmänkin hänen äiti joka osaa kyllä välillä yllättää noilla kranttuiluillaan. En ehkä viitti mitään kirjojakaan pohtia, kun kuitenkin olisi juurikin vääränlainen kirja tms.

Duplokauppaan siis :)

HALUAISIN 2v pojalle plaston pikkuautoja, pojalla on yksi sellainen ja tykkää hirmusesti siitä. kestää rajumpaakin menoa toisin ´kuin normi pikkuautot. ja ei maksa ku jotain 2-3e ja on erivärisiä ja mallisia

Ja tosiaan meille ainakin, vaikka "nirso" olenkin niin vähempi on parempi. Leluosastojen hehtaaripaketit räikeää Fisher Price muovia on suunnaton kauhistus, mutta esim yhdestä pienestä junavaunusta on lapselle paljon iloa.

En halua opettaa lasta kertakäyttömuovikulttuuriin.

Mä itse katson aina millaiset vaatteet laitan lapselle ja monesti ei tykätyt jää käyttämättä. Varmimmat lahjavaatteet ovatkin näin talvella kunnon villaa, käsinneulottuna tai sitten vaikka ruskovillaa. Niille todellakin tulisi meillä käyttöä.

Kiitos vastauksista!!
Hmmm, duplot oisivat kyllä hyvin helppo ratkaisu tähän ongelmaan :D Sitä kokoelmaa voi sitten aina synttäreinä ja jouluina suurentaa.

Tässä ei sinäänsä lapsi ole ongelma, se ois varmasti onnellinen ihan mistä vain. Ongelmana on enemmänkin hänen äiti joka osaa kyllä välillä yllättää noilla kranttuiluillaan. En ehkä viitti mitään kirjojakaan pohtia, kun kuitenkin olisi juurikin vääränlainen kirja tms.

Duplokauppaan siis :)

Duploja ei voi koskaan olla liikaa :)

Se kranttuilu voi todellakin johtua siitä, että heillä on jo liikaa kaikkea tavaraa ja ongelma saada mahtumaan minnekään. Sellainen ei ole kenenkään etu ja todella yleistä nykyään.

Minulla itselläni on mennyt hermot, kun lapsen isovanhemmilla on tapana tuoda aina jotain muovikrääsää, vaikka miten sanoo, etteivät toisi.

Sitä sitten on kertynyt niin valtavasti, että pitänyt kantaa kassikaupalla menemään ennenkuin lapsi oli edes 1v, kun ei vaan yksinkertaisesti mahtunut minnekään ja lasta ei edes kiinnostanut kurkata lelulaatikkoon kun se oli liian täysi ja leluja oli joka paikassa.

2 v pojalleni halusin aikoinaan Duploja, lasten leikkityökaluja, Plaston traktoreita/autoja, leikkikeittiöjuttuja.

Meillä kyllä oli yhdessä vaiheessa ihan liikaa Duploja. Ja satukirjoja. Vaikkei niitä muka voi olla koskaan liikaa. Puujunaratakaan ei koskaan ollut meillä järin IN vaikka sellainen oli ja sillä välillä leikittiinkin, en siis olisi halunnut siihenkään mitään lisäjuttuja.

8 v täyttävälle tytölleni en toivoisi esim. Barbeja tai vastaavia, koska ei hän leiki niillä. 6 v täyttävälle pojalleni en haluaisi mitään Puuha Pete tai Cars-juttuja (poissulkien Cars-legot), koska hän on ajat sitten kasvanut niistä ohi. En toivoisi pojalle myöskään kirjoja, koska niitä on hyllyt notkollaan. Tytölle sen sijaan toivoisin kirjoja, esim. Risto Räppääjää ja Ellaa. Molemmille toivoisin kivat pussilakanasetit jollain heitä miellyttävällä kuvalla. Pehmolelujakin saa tulla, entiset 200 kpl olen jo myynyt/antanut pois ja jäljellä on vain muutama, ja muksut toivovat mm. Angry Birds-pehmoja.

MEillä on isompia lapsia ja vielä tyttöjä, mutta itse en toivoisi tilaa vieviä, (esim zhuzhu petsien kampaamo, hankala koota, vie paljon tilaa, hankala purkaakin.) On vuoden ollut kaapissa, menee todennäköisesti pian kierrätykseen
Samoin sellaiset lelut missä on miljoona pientä nippeliä tai nappulaa.. ARGH!

zhu zhu petzejä, yks semmonen ja sillä ei edes leikitä, ainut ku siitä tykkää on meän kissa.
isoja leluja esim. lasten keittiöt, koska tilaa on rajallisesti.

Jokin kirja voisi olla hyvä lahja! Leluja saa lapset tänä päivänä niiiin paljon muutenkin, kirjoja ei ole mielestäni koskaan liikaa :) Tuo pehmolelulahja on tosiaan vähän "huono". Itsekin ennen lasten saantia ostelin muille suloisia pehmoja, isoja ja pieniä. Nyt, kun on omia lapsia, niin toivon, ettei kukaan meille niitä ostaiis. Lapsia ei pahemmin kiinnosta leikkiä niillä, isot vievät vain tolkuttomasti tilaa ja pölyyntyvät ja pieniä pehmoja on paikat pullollaan.

Meillä pelit ja palapelit on aina olleet in. Niitä ostelen yleensä itsekkin. Dublot ja kirjat on myös hyviä.
Puujunaratakin on meillä ollut jo vuosia käytössä. On myös siitä hyvä, että osat kestävät sukupolvelta toiselle ja omalla pojallani on junaradassa sekä uusia, että minun vanhan junaradani osia. Tämä pätee toki myös dubloihin.

Antoisia joululahjaostoksia!

Eli itekkin suosittelen duploja tai kirja. Itse en ottaisi astioita, paitsi jos niitä kerätään lapselle. Esim. kuopuksen kummi kerää pojallemme kahvilusikat, haarukat, veitset ja ruokalusikat. Niitä tulee lahjaksi ja se on mun mielestä hyvä idea. Mutta ehkä siis enemmän kummin tai isovanhemman "tehtävä".

mä en halua pienille lapsille (meillä nyt 3v ja 4v) MITÄÄN askartelujuttuja. Meillä askarrellaan paljon, ja on paljon materiaaleja, mutta askartelu tapahtuu vain mun valvovan silmän alla, toki lapset saavat toteuttaa itseään askarrellessa mielin määrin, mutta vain keittiön pöydällä, ja tosiaan mun vahdinnassa. Liian monta kokemusta tusseilla seinään piirtelystä, kiellettyjen asioiden leikkaamisesta, muovailuvahojen mälväämisestä esim sohvaan, maton liimamisesta jne. Joten askartelutarvikkeita en haluais, jos lapset sais niitä "omaks", niin olis väärin et ottaisin ne jemmaan ja määräisin koska niitä saa käyttää. Mieluummin tavaraa, jotka lapset saa vapaasti käyttöönsä.

Viimeksi muokattu:
Brion puulelut on arvonsa säilyttäviä juttuja. Eli jos ei leluksi niin kelpaa vaikka sit koristeeksi. Dublot on kans yleensä varma valinta niitä ei vaan voi olla liikaa.

Duplot ja Brion junarataan osia olisi sellainen lahja joka varmasti olisi mieleinen. Eikä haittaa vaikka olisi ennestääkin. Lisäksi leikkiaika on monta vuotta, toisin kuin monilla ns. vauvaleluilla jotka on tarkoitettu alle 3 v.

Mä en halua semmosta ihan turhan päivästä muoviroinaa, kuten pieniä hello kitty hahmoja tai vastaavia. Toivon, että jos pikkusiskoni haluavat kummitytölleen jotain ostaa, niin huomioisivat iän. Viimevuonna 2v täyttävä sai 3 pehmohelistintä.. Eipä niillä mitään tehty.

4v ja 2v toivovat poneja, pet shoppeja, barbeja ja prinsessa juttuja. 5.5v poika pikkulegoja, salama juttuja, gormiti ukkoja ja lautapelejä.

Ihan ekana kannattaa ymmärtää että kaksvuotias ei oo vauva eikä taapero vaan " varhaisleikki-ikäinen" joka ihan kohta, jos ei jo nyt alkaa leikkimään mielikuvitusleikkejä, leikki siis autoilla ajelua, kaupassakäyntiä, ruonlaittoa ja kaikkea muuta mitä ympärillään näkee.
Harkinta on ostaa jotain sarjaa mitäjo tiedät hänellä olevan, esim duploja tai brion junarataa. Tai sitten niitä askarteluvälineitä esim muovauluvahaa.

EN haluaisi pehmoleluja, kamalan kovaäänisiä leluja, vaatteita välttämättä (niitä kun meillä on tosi paljon ja ostelen koko ajan lisää kirpparilta :D), leluja jossa 1 000 000 muoviosaa ja jotka menee aina hukkaan legoja en tarkoita...

HALUAISIN kirjoja, dvd-leffoja (meillä kun ei nukuta päikkäreitä, niin levähdellään lastenohjelman parissa), askartelutarvikkeita, kyniä, paperia, kaikkea kivaa ja kehittävää..

JOS mä saisin päättää, lapsi saisi lahjaksi junia ja rataosia Brion puurautatiehen ja vähän lisää perus-Duploja. Lisäksi saisi tulla vaikka joku kiva puupalapeli, kirjoja, muovailuvahaa (laadukasta) ja vaikka puinen parkkitalo. Marimekon Bo boo -astiasto olisi kiva, muita sisustustavaroita ja koristeita (pyyhkeitä, lakanoita yms) en haluasi, joska niille ei ole tarvetta ja tuntuu, ettei kukaan "ymmärrä" makuani niiden suhteen.

Yhteistyössä