Mitä leipoa rotinoiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Pitäisi pienen pojan perheelle jotain tehdä.Suunnittelin jo hienon kakun mut tuli esteitä niin en voi sitä tehdä? Mitä hienoa ja vähän erilaista vois tehdä?? Ideoita otetaan vastaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Cupcake Housewife:
Mikä on rotino? Tee vaikka amerikkalainen omenapiiras,itse leivoin eilen sellaisen..tuli aika namia :p

se on "rotina". karjalainen tapa viedä vastasynnyttäneelle äidille ruokaa viemisiksi, kun vauvaa ja perhettä käydään tervehtimässä. :)

Perinteisesti on ollut pullarinkeli, mutta mä olen vienyt pullaa, sämpylää ja kinkkupiirakkaa. Tarkoitushan on helpottaa tuoreen äidin arkea (eli voi pakastaa vaikka) eikä niinkään viedä itse omia kahvitarjoamisia. Alunperin siis =)

Mun mielestä olisi ihana saada tuore, lämmin leipä (ja vaikka jotain päällisiä mukaan). Ruisleipä ois ihan huippu, mutta niitä harva osaa/viitsii leipoa. Tai karjalanpiirakat ois kiva.

Tosiaan vie jotain, mitä voi pakastaa.

Täälläpäin on tapana viedä iso kasa (kylän asukkailta) rotinoita, kun uusi tulokas on syntynyt.Me saatiin joskus niin paljon, että siinä oli kaikki tarvittavat ristiäisiä varten; voileipiä lukuunottamatta :D

Mie kerron mitä me on saatu :

- Karjalanpiirakoita
- Pullaa
- Mokkapaloja
- Pikkuleipiä

yms. herkkua ettei äitin tarvihe olla heti leipomassa kun tulee vieraita vauvaa katsomaan vaan voi noista rotinoista sitten tarjota

Yhteistyössä