Mitä laskuja teille niin kovasti tulee?? Moni sanoo, että kaikki rahat menee laskuihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aapee, jos kukaan ei kuluttaisi vaan eläisi niin että sossun tukikin riittäisi, niin kuinkahan moni menisi töihin ihan vaan huvikseen? Ja jos kaikki eläis pihisti ja sossun tuilla, mistä niitä tukirahoja saataisiin???

Meille tulee

Asunnon vakuutukset
Auton vakuutukset
Asuntolainan lyhennykset
Sähkö lasku
Vesi lasku
Jätemaksu
Autovero
Kiinteistövero
tv lupa
puhelin
tarhalasku
lasten harrastus maksuja
liitonmaksut (miehellä kerran vuodessa könttä summa)
Visa lasku
Kai tossa oli kaikki...ei nyt tule muuta mieleen.
Lehtimaksuja ei tuu kun ollaan peruttu kaikki lehdet....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mulle ei tulis tän enempää laskuja, vaikka saisin 4000e palkkaa.

Kyllä sä taitaisit maksaa ihan itse lapsesi päivähoitolaskun. :D Ja toivon, että maksaisit pari lapsesi harrastuslaskuakin, jos sulla olisi niihin varaa.

no ensinnäkin, mun lapset eivät oo enää päiväkodissa, harrastuksia heillä ei vielä ole (sellaisia mitkä maksaisivat hirveästi, että laskuja tulis)

Mutta kun lapset kasvaa ja menet töihin saat kyllä maksella laskuja ihan itsesi iloksi, vaikka tienaisit sen 4. tonnia kuussa.

Todennäköisesti koululaiset tarvitsevat kesällä jotain huolenpitoa, kun omaa lomaa ei ole kymmentä viikkoa. Yhden viikon uimaleiri maksoi tänä kesänä 150 euroa. Jos tarvitset lapselle iltapäiväkerhopaikkaa koulun jälkeen, lyhempi aika 60 euroa, pidempi 100 euroa.

Kun tulot kasvavat, todennäköisesti haluat ostaa oman asunnon. Ja maksat sitten yhtiövastiketta, lainaasi, sähkölaskua, vesilaskua.

Ja niinhän sitä kuvittelee, että kun on isot tulot, rahaa jää vaikka mihin. Ikävä kyllä vain pakollisten menojenkin määrä kasvaa. Mulla on esimerkiksi pakko olla ns. edustusvaatteita työvaatteiden lisäksi. Mulla on myös ns. firman luottokortti, mutta sen lasku tarvitsee maksaa ihan itse. Firmalle tehdään laskusta matkalasku, ja rahat tulevat sitten joskus. Viimeksi maksoin yli tonnin verran työmatkan kuluja omasta pussista ennen kuin rahat firmalta tulivat tilille.

Niin ja kun tuloja on enemmän, miksei niistä saisi myös nauttia? Sillä tavalla työllistetään myös muita.

Jos rahat on tiukilla, en minäkään välttämättä hömppälaskuja ymmärrä, mutta toisaalta esimerkiksi meidän tv:n kanavapaketti - tuo plussan laaja, jonka otin juuri vuodeksi sen keskikokoisen hinnalla, maksaa vähemmän kuin 5 henkisen perheen yhdet leffaliput. Ja samalla rahalla saadaan siis katsoa aika monta leffaa enemmän.

Siis elelen minäkin nyt tuilla, kotihoidontuki, asumistuki ja lapsilisä, mutta mä koen tämän tilapäiseksi järjestelyksi enkä aio pyytää mitään lisää rahoja (näihin tukiinhan on aika moni oikeutettu, ja kaikki saa lapsilisiä + halutessaan kotihoidontukea) kun itse olen valintani tehnyt. Mulla on vakituinen työpaikkakin olemassa.

Jos mulla ei rahat riitä näin niin sitten keksin jotain. Jaan mainoksia tai hoidan muitakin lapsia omani lisäksi. Jne.

Jos joskus tulee tilanne, että jään työttömäksi ja joudun sossun luukulla käymään niin sitten nöyrryn ja käyn, mutta aion pyrkiä siitä tilanteesta eteenpäin mahdollisimman pian, enkä suunnittele tulevaisuuttani sen mukaan, miten sossusta sais eniten rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Mulla on vain vuokra. Sähkö ja vesi sisältyy vuokraan ja vuokrakin on pieni. Parilla kympillä ostan itselleni ja pojalle puheaikaa ja se riittää! Muuta ei ole laskuja1 Lääkkeitä kyllä itselläni senkin edestä mutta ainakin nyt työttömänä saan niihin maksuosoituksen.

Tässä on tosiaan vaan ne tarpeellisimmat!Hatunnosto siulle!:)

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Miksi et saa lapsille vakuutuksia? Ovatko he niin sairaita? Mahtaa silloin tulla sairaalalaskuja?

Vai eikö ne ole laskuja, mitkä sossu maksaa?

Molemmilla ollut paha korvatulehduskierre, sanottu ettei saa vakuutusta..

Hehe, saavat kyllä vakuutukset, mutta niistä vain suljetaan korvatulehdukset pois!

Vakuutusmaksut(Talo, auto, lapsen vakuutukset...), puhelin laskut, netti, sähkö, tarhamaksu, vuokra, jätemaksut, auton osa-maksu, osa-maksut( yleensä aina jotain maksussa kun ei vara ostaa kerralla esim kodinkoneita niiden rikkoutuessa) opintolainatx3 ja vielä yhden lainan(aikoinaan firmaa varten otettu) maksut...oliko tuossa jotain turhaa..

Alkuperäinen kirjoittaja kunhan ihmettelen:
mulle ei tuu kuin puhelinlasku ja sähkölasku :o

sähkölaskun saan sossuun, mutta eipä se iso olisi vaikka itekkin maksaisin. Mitä ihme laskuja teille oikein tulee??

No aika monta muuta laskua . Mulle henk.koht ei tule sähkölaskua tai puhelinlaskua mutta vino pino muuta maksettavaa. Etkö tosiaan osaa kuvitella mitä laskuja ihmiset yleensä saavat. Voin jeesata : auton lyhennys, lainan lyhennys, vastike, tietokoneen turvapaketti, autovakuutuksia sekä kasko että pakollinen liikennevakuutus, lasten harrastusten kuukausimaksut, ehkä joskus Hobby Hallin lasku, lasten puhelinlaskut,kotivakuutus, Aku Ankan tilauskin maksaa....

hoitomaksu 104?,
sähkö 221?
laina 680?
vakuutukset 96-154?
netti+puhelin yhteensä n.80?
työmatkat n. 120?
ruoka paljon..
siinäpä ne. toki jokakuu on vain tuo laina ja sähkö, muut tulee vaan joka toinen-kolmas kuukausi...

Alkuperäinen kirjoittaja lähettäjä:
Vakuutusmaksut(Talo, auto, lapsen vakuutukset...), puhelin laskut, netti, sähkö, tarhamaksu, vuokra, jätemaksut, auton osa-maksu, osa-maksut( yleensä aina jotain maksussa kun ei vara ostaa kerralla esim kodinkoneita niiden rikkoutuessa) opintolainatx3 ja vielä yhden lainan(aikoinaan firmaa varten otettu) maksut...oliko tuossa jotain turhaa..

Ai niin tuohon vielä puulasku, tänä vuonna noin 800e.

Meille tulee:

lainan lyhennys
lapsen vakuutus
miehen henkivakuutus
mun henkivakuutus
kotivakuutus
kahden auton vakuutukset (tietäähän ap et täytyy olla vähintään liikennevakuutus?)
sähkölasku
vesilasku
jätehuoltomaksu
kiinteistövero
kahden auton autoverot
nettilasku
kahden puhelimen laskut
tv-lupamaksu
puukuormalasku (lämmitetään osittain puulla)
kahdet kuntosalijäsenyysmaksut
nuohoojalasku
päivähoitomaksu

Jäiköhän joku pois? Turhaa noista on mun mielestä vaan kuntosalimaksut mutta niistä ei luovuta kun ei taidettaisi järjissään pysyä jos ei sinne päästäisi ;)

kiinteistövero
sähkö
jäte
vakuutuksia (lapsi, henki, tapaturma, matka, koti, maatila, liikenne+kasko, kone, metsä...)
puhelin x2
netti
lehti (3x sanomalehti, 2 xaikakaus)
päivähoito
bensa
auton käyttömaksu
diesel-vero
tv-lupa
laina (2x auto, asunto)
likakaivon tyhjennys
nuohous
auraus
tienhoitomaksut
luottokortti
kanavapaketti
muutaman yhdistyksen jäsenmaksut
lämmityshakkeen tekijän lasku

Meidän laskut:
vastike (sisältää veden)
nettilasku
minun puhelinlasku
miehen puhelinlasku
lääkärilaskut (pääasiassa poliklinikkamaksuja)
kotivakuutus
auto- ja liikennevakuutus
yksi lehtitilaus
sähkölasku
sähkönsiirtolasku
tv-lupalasku

Rahat onneksi riittävät noihin.

Alkuperäinen kirjoittaja kunhan ihmettelen:
mulle ei tuu kuin puhelinlasku ja sähkölasku :o

sähkölaskun saan sossuun, mutta eipä se iso olisi vaikka itekkin maksaisin. Mitä ihme laskuja teille oikein tulee??

No sehän on hyvä että sossu auttaa :)

Meille tulee:

"Pakollisia"/Hyödyllisiä:
- asuntolaina
- vakuutukset (auto, talo, mökki, lapsi, omat)
- vesi
- sähkö
- kiinteistövero
- jätehuolto
- tv-lupa
- ajoneuvovero
jne.

"Itseaiheutettuja"
- lehdet
- puhelimet

Yhteistyössä