Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulle ei tulis tän enempää laskuja, vaikka saisin 4000e palkkaa.
Kyllä sä taitaisit maksaa ihan itse lapsesi päivähoitolaskun.

Ja toivon, että maksaisit pari lapsesi harrastuslaskuakin, jos sulla olisi niihin varaa.
no ensinnäkin, mun lapset eivät oo enää päiväkodissa, harrastuksia heillä ei vielä ole (sellaisia mitkä maksaisivat hirveästi, että laskuja tulis)
Mutta kun lapset kasvaa ja menet töihin saat kyllä maksella laskuja ihan itsesi iloksi, vaikka tienaisit sen 4. tonnia kuussa.
Todennäköisesti koululaiset tarvitsevat kesällä jotain huolenpitoa, kun omaa lomaa ei ole kymmentä viikkoa. Yhden viikon uimaleiri maksoi tänä kesänä 150 euroa. Jos tarvitset lapselle iltapäiväkerhopaikkaa koulun jälkeen, lyhempi aika 60 euroa, pidempi 100 euroa.
Kun tulot kasvavat, todennäköisesti haluat ostaa oman asunnon. Ja maksat sitten yhtiövastiketta, lainaasi, sähkölaskua, vesilaskua.
Ja niinhän sitä kuvittelee, että kun on isot tulot, rahaa jää vaikka mihin. Ikävä kyllä vain pakollisten menojenkin määrä kasvaa. Mulla on esimerkiksi pakko olla ns. edustusvaatteita työvaatteiden lisäksi. Mulla on myös ns. firman luottokortti, mutta sen lasku tarvitsee maksaa ihan itse. Firmalle tehdään laskusta matkalasku, ja rahat tulevat sitten joskus. Viimeksi maksoin yli tonnin verran työmatkan kuluja omasta pussista ennen kuin rahat firmalta tulivat tilille.
Niin ja kun tuloja on enemmän, miksei niistä saisi myös nauttia? Sillä tavalla työllistetään myös muita.
Jos rahat on tiukilla, en minäkään välttämättä hömppälaskuja ymmärrä, mutta toisaalta esimerkiksi meidän tv:n kanavapaketti - tuo plussan laaja, jonka otin juuri vuodeksi sen keskikokoisen hinnalla, maksaa vähemmän kuin 5 henkisen perheen yhdet leffaliput. Ja samalla rahalla saadaan siis katsoa aika monta leffaa enemmän.