Mitä laskuja teille niin kovasti tulee?? Moni sanoo, että kaikki rahat menee laskuihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulle ei tulis tän enempää laskuja, vaikka saisin 4000e palkkaa.

Kyllä sä taitaisit maksaa ihan itse lapsesi päivähoitolaskun. :D Ja toivon, että maksaisit pari lapsesi harrastuslaskuakin, jos sulla olisi niihin varaa.

no ensinnäkin, mun lapset eivät oo enää päiväkodissa, harrastuksia heillä ei vielä ole (sellaisia mitkä maksaisivat hirveästi, että laskuja tulis)

no mä taas ihmettelen, miks valittaa täällä, että kaikki rahat meni taas laskuihin JOS niihin sisältyy kaikenmaailman kanavapaketit, hömppälehdet yms yms, miksei niitä voi peruuttaa (miks tilata ylipäänsä jos sit pitää valittaa?)

Kyllä se vaan niin menee, että enemmän tuloja=enemmän menoja, koska jos itse tienaa, niin myös itse joutuu maksamaan. Tosin siitä olen ihan samaa mieltä, että mitään seiskaa tai vastaavaa ei ole pakko tilata.

Minä en ainakaan mistään sossusta mitään rahaa saa, vaan itse maksan vuokrat, sähkön, veden, vakuutukset, jätemaksun, tv-luvan jne...

Kyllä sä taitaisit maksaa ihan itse lapsesi päivähoitolaskun. :D Ja toivon, että maksaisit pari lapsesi harrastuslaskuakin, jos sulla olisi niihin varaa.

no ensinnäkin, mun lapset eivät oo enää päiväkodissa, harrastuksia heillä ei vielä ole (sellaisia mitkä maksaisivat hirveästi, että laskuja tulis)

Entäs vuokra, lainanlyhennykset, tv-lupamaksut, vakuutusmaksut?

no mä taas ihmettelen, miks valittaa täällä, että kaikki rahat meni taas laskuihin JOS niihin sisältyy kaikenmaailman kanavapaketit, hömppälehdet yms yms, miksei niitä voi peruuttaa (miks tilata ylipäänsä jos sit pitää valittaa?)

Niin mä luettelin lehtiä ja kanavapaketit ja hömppälaskujakin tulewe, mutta en kyllä mielestäni missään valittanut että kaikki rahat olisi laskuihin mennyt. Koska eivät ole menneet. Tilipäivänä maksetaan laskupino pois ja kyllä jää elämiseen -ja hömppäänkin. Ei ole valittamista sen suhteen ;)

Ei meille vain tule postiluukusta laskuja, puhelinlasku tulee kerran kuussa, sähkölasku harvemmin. Vesi sisältyy vuokraan (vuokraa en laske laskuksi)
netti sisältyy puhelinlaskuun, osamaksulla en tilaa mitään.

mitäs muita laskuja mulle sit pitäis tulla? Lehtiä en tilaa, vakuutuksia emme saa lapsille, autovakuutusta emme tarvitse, enkä ole katsonut tarpeellista hommata kotivakuutustakaan, irtaimisto kun ei ole niin kallis, että haluaisin sitä vakuuttaa

Mutta entäs kotivakuutus? Ja se tv-lupamaksu, eikö teillä siis ole tv:tä?

Ei meille vain tule postiluukusta laskuja, puhelinlasku tulee kerran kuussa, sähkölasku harvemmin. Vesi sisältyy vuokraan (vuokraa en laske laskuksi)

mitäs muita laskuja mulle sit pitäis tulla? Lehtiä en tilaa, vakuutuksia emme saa lapsille, autovakuutusta emme tarvitse, enkä ole katsonut tarpeellista hommata kotivakuutustakaan, irtaimisto kun ei ole niin kallis, että haluaisin sitä vakuuttaa

Mutta esim. omakotitalossa on kotivakuutus pakollinen. Ja omakotitalossa paljon muitakin menoja, eli just jätehuollot, nuohoojat sun muut. Samoin joskus pitää lääkärissäkin käydä.

No meillä on kuussa jollain parilla tonnilla laskuja. Kahden auton vakuutukset (toisesta lyhennykset), niihin ajoneuvoverot, sähkö, vesi, jäte, vakuutukset (lasten, talo, irtaimisto, mökki, vene, peräkärryt, asuntovaunu), netti, muutama lehti, puhelin, kiinteistöverot, kulutusluotto, opintolaina.. en muista kaikkee. Mut en oo valitellut täällä. Pääasia et laskujen jälkeen voidaan ostaa ruokaa ja jotain turhaakin joskus =)

Mene nyt itse tienaamaan, niin ei tarvitse sossulla maksattaa laskuja.

ei mekään saada sossuun mitään maksuja ja en edes siellä laskujani maksattaisi, maksamme ne itse kun käymme molemmat töissä, eli lainat, auton osamaksut, sähkö, puhelin, netti, vakuutukset, bensoihin menee paljon kun on työmatkaa ja maalla asuvalla ei ole muuta mahdollisuutta. joak kuukausi tulee joitain laskuja. mutta on kyllä kiva talokin ja paljon tilaa, kyllä lainoja maksaa ihan mieluusti 500 e /kk lainoihin, ei siis edes paha , asuinneliöitä 160 eli 5h+tupakeittiö, s+ ph+pk.

Jaa, siinä se tuli, et halua kotivakuutusta. Jaa. Kyllä se on aika hyvä olla, eikä edes ole kallis. Ja on usein pakollinen, 2/3 asunnosta mitä mä olen vuokrannu on ollu pakollinen ottaa kotivakuutus. Se ilmeisesti kattaa myös jotain muutakin kun ne omat tavarat...?

no lääkärimaksun (sen vuosimaksun) maksan aina kun se menee vanhaksi, suoraan tiskillä. Ei siitäkään tule laskua. Nyt en ole kyllä tosi pitkään aikaan käynyt lääkärissä, ensikerralla taidankin ottaa laskulle, niin saan senkin sossuun.

no lääkärimaksun (sen vuosimaksun) maksan aina kun se menee vanhaksi, suoraan tiskillä. Ei siitäkään tule laskua. Nyt en ole kyllä tosi pitkään aikaan käynyt lääkärissä, ensikerralla taidankin ottaa laskulle, niin saan senkin sossuun.

:o

Saako kysyä miksi olet sossun asiakas? Ja tunnut vielä ylpeilevän asialla. Ja suunnittelet olevasi tulevaisuudessakin sossun luukulla.

Mulla on vain vuokra. Sähkö ja vesi sisältyy vuokraan ja vuokrakin on pieni. Parilla kympillä ostan itselleni ja pojalle puheaikaa ja se riittää! Muuta ei ole laskuja1 Lääkkeitä kyllä itselläni senkin edestä mutta ainakin nyt työttömänä saan niihin maksuosoituksen.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

:o

Saako kysyä miksi olet sossun asiakas? Ja tunnut vielä ylpeilevän asialla. Ja suunnittelet olevasi tulevaisuudessakin sossun luukulla.

Joo en minäkään tajua, että mikä ylpeilyn aihe tuo oikein on. Eihän sossu ole tarkoitettu kuin tilapäiseksi avuksi, jos muuten ei selviä. Ei kai sossun ole tarkoitus olla mikään pitkäaikainen "tulonlähde", jolla ap voi maksattaa laskunsa?

:laugh: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Miksi et saa lapsille vakuutuksia? Ovatko he niin sairaita? Mahtaa silloin tulla sairaalalaskuja?

Vai eikö ne ole laskuja, mitkä sossu maksaa?

Molemmilla ollut paha korvatulehduskierre, sanottu ettei saa vakuutusta..

Mitähän noita nyt on.

- vuokra/vastike
- nettimaksu
- tv-lupa
- sähkölasku
- päiväkotimaksut
- kotivakuutus
- koiran vakuutus
- muutama lehti (ts. kahden koira-yhdistyksen jäsenmaksut ja aku ankka)
- puhelinlaskut

olikohan muita...

Niin ja lisäksi menee asuntolaina ja opintolaina. Että kyllä noita aina jotain tulee. Lisäksi vielä voi tulla irrallisia laskuja kun on hankittu jotain esim. lapsille tilaamalla.

Hmm ....

Autolaina
Vakuutuksia ( koti, auto, lapset, oma ja miehen jne )
Tv-lupa
Netti
Sähkö, vesi, jätemaksu
Puhelimet

Mahtaako muita ees tulla ...

Niin ja kerran - kaksi vuodessa öljylasku !

Yhteistyössä