Mitä lapsille tapahtuu jos äiti joutuu yllätten sairaalaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Rupesin miettimään että jos joutuu todellakin yllättäen sairaalaan että pampulanssi tulee hakemaan ja on jo kiire ja hätä.

Niin mitä lapsille tapahtuu. Ei siinä kerkiä eikä välttämättä pysty hoitajaa etsimään. Jos siis on yksin lasten kanssa. Ei iskäkään kerkiä töistä kotiin tulla.
Siis tottakai tulisi niin äkkiä kun pystyisi mutta jos on niin kiire sairaalaan viedä äiti ettei voi odotella hetkeäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kävi noin ja lapset meni päivähoitoon. Paikat saatiin 2 päivässä, kun sossu ne hoiti ja mies oli ne 2 päivää hoitamassa.

Jaahas, luin näköjän väärin :ashamed:
Meillä oli mukana lapset.

Tosi hädässä tietenkin lapset tulevat ambulanssiin mukaan. Ja lastenkoti on sitten se paikka mihin viedään jos ei todellakaan muuta paikkaa ole. (tai mikä ensikoti se on)

Tietty mukaan ambulanssiin.
Sitten selvitetään kuka omainen ( isä, isovanhemmat tms.) voi tulla lapset hakemaan sairaalasta.
Näin myös jos joutuvat lähtemään matkaan kun synnytys käynnistyy ( ainakin mun tutulla kävi niin )

vieras, kysymyksellä tarkoitin siis sitä kiireellistä hetkeä kun sairaalaan mennä vauhdilla. Ei siinä kerkiä alkamaan hoitajaa etsimään.

Olen itsekkin viettänt erinäisiä hetkiä sairaalassa ja aina on isäntä lapset hoitanut silloin. Mutta kertaakaan en ole sinne joutunut hengenhädässä tulipalo kiireelle niin että olisin yksin lasten kanssa kotona.

Kerran olen lanssilla mennyt mutta oli yö ja ukko kotona.

Tulee mukaan lanssiin mutta mitäs sitten? Kuka lapset siellä hoitaa? Joku hoitajako siihen asti että isä tms pääsee paikalle?
Naapurit ovat varmasti hyvä hätä apua myös mutta aina ei sitäkään kerkiä.

ok, kiitos. Eli lanssiin mukaan ja lastensuojelu tms hoitaa siihen asti että isä, isovanhempi tms tavoitetaan.

Kiitos. Tätä just mietin, mutta selvisipä nyt sekin pulma.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ok, kiitos. Eli lanssiin mukaan ja lastensuojelu tms hoitaa siihen asti että isä, isovanhempi tms tavoitetaan.

Mitäs ne muut vaihtoehdot olisi olleet? Veikkaatko, että ne olisi jätetty keskenään kotia?

Alkuperäinen kirjoittaja Pena:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mitäs ne muut vaihtoehdot olisi olleet? Veikkaatko, että ne olisi jätetty keskenään kotia?

en tajua että tollaista ees kysytään, eikö ole päivänselvä asia...

Eiköhän jonkinnäköisestä sosiaalipäivystyksestä tule joku hakemaan lapset siksi aikaa, kunnes toinen huoltaja/joku muu hoitaja tavoitetaan?

Eihän niitä lapsia nyt voi mukaan ambulanssiin ottaa, jos on oikeasti niin iso hätä, että sydän pysähtynyt ja äitiä elvytetään, tai verta ja suolenpätkiä on kaikkialla.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Mun mielestä on jotenkin outoa, että joku edes miettiin etukäteen tällaisia asioita...

No jos sulla on joku sairaus että tuo on todennäköistä tapahtua niin mitä outoa siinä on? Tietty jos oot terve kuin pukki niin ei välttämättä tulisi mietittyä...

Mun mielestä on jotenkin outoa, että joku edes miettiin etukäteen tällaisia asioita...

No jos sulla on joku sairaus että tuo on todennäköistä tapahtua niin mitä outoa siinä on? Tietty jos oot terve kuin pukki niin ei välttämättä tulisi mietittyä...

Jos on niin paha sairaus, että on jopa todennäköistä joutua soittamaan ambulanssi, niin eikö kannattaisi jo etukäteen miettiä joku suunnitelma lasten varalle?

Jos on niin paha sairaus, että on jopa todennäköistä joutua soittamaan ambulanssi, niin eikö kannattaisi jo etukäteen miettiä joku suunnitelma lasten varalle?

Jaa että pystyy ennustamaan koska tulee lähtö?
tai että joku on 24h passissa JOS tulee lähtö?

Eipä taida onnistua.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

Jaa että pystyy ennustamaan koska tulee lähtö?
tai että joku on 24h passissa JOS tulee lähtö?

Eipä taida onnistua.

Miksi ei onnistuisi? Kyllähän ihmiset synnytyksenkin takia tekee suunnitelmia.

Kiitos teille. Jotain tuollaista vähän itsekkin epäilin mutta mistä sen voisi varmaksi tietää kun ei ole joutunut kokemaan.

Voi olla että mie olen vähän outo, mutta ikinä ei tiedä mitä voi sattua vaikken sairas olekkaan.

Toki sekin että joutuu alle vuodessa 3 kertaa leikkaukseen, kaikki eri syitä ja lyhyellä varoitusajalla. Jättää jälkensä. Onneksi silloin oli edes se lyhyt varoitusaika niin isäntä kerkesi töistä pois ja sai sovittua vapaata.

Tälläistä tämä elämä välillä on. Kiitos.

P.s synnytykseenkään harvemmin lähdetään hengenhädässä. Vaan siinä on se hetki aikaa odottaa hoitajaa.
Mietin nyt sitä että on oikeasti kiire jos meinaa hengissä selvitä.

Yhteistyössä