Mies etsii aina syyllistä jos jotain tapahtuu ja se olen mi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oon pysähtynyt miettimään mitä tämä tekee itselleni. Huomasin että lapset alkaneet lähteä tähän mukaan, syyttävät heti minua jos jotai tapahtuu vaikka olisin toisessä päässä taloa. Ihan kaikesta mahdollisista arkisista asioista, joku esim unohtuu tai ei onnistu tai joku vaikka tippuu lattialle. Etsii syyllistä heti asiaan ja se olen minä.. miksi aina tarvitsee etsiä syyllistä?? Asioita vaan tapahtuu, semmosta elämä on.. Jos vaikka itse pudotan jotain aletaan syyllistämään "et sä osaa" "hyvin sä vedät" "kato ny mitä sä teit" "äiti sun syytäs!" "Miks teit niin" Vastaan kyllä takaisin en tossukka ole mutta en syytä ketään. Ja lapsille selitän jos he syyttää mua. Mutta nyt alkanut ahdistaa, mitä tämmönen tekee itselle?

No meillä on niin että jos mä hajotan jotain vahongossa,lipsahtaa vaikka lasi lattialle niin heti syytetään että tein sen tahallaan...arvaa onko se kivaa. ihan sama mitä tapahtuu niin aina minä tein sen tahallaan.

Jotkut ihmiset ovat tuollaisia. Kun jotain tapahtuu, tärkeintä on etsiä syyllinen, eikä miettiä, miten asia hoidetaan. Ja tuo tapa asennoitua mokiin ja vahinkoihin peritytyy helposti vanhemmilta lapsille, joten juttele miehen kanssa siitä, miten ärsyttävää on, ettei lapsistanne tule samanlaisia.

Meillä myös noin! Lisäks lasten isä huus lapsille kun joku vahinko kävi, esim maitolasi kaatui tai koira oksensi ja niin edelleen. Se oikeasti niinku huusi ihan kunnolla sillä aikaa kun muut siivosi. Loppujen lopuks mulla meni hermo ja sanoin että vittuuko ämmä siihen tulet itkemään, ota rätti käteen ja siivoa niin saat sinäkin jotain hyödyllistä tekemistä. Ei loppunut käytös, erosin valittavasta ja jäkättävästä ämmästä. Nyt on hyvä mies rinnalla, ei valita eikä jäkätä.

Pahinta kun tätä tapahtuu julkisesti jos jotenki "mokaan" tulee olo että lyödään lyötyä.. sillon saatan naureskella ja mennä mukaan mut moinen sättiminen hävettää ja haluan vain pois

Jos mies mokaa keksii jonkun keinon miten se onki mun syy että näin kävi, ja nyt tosiaan heräsin et lapset alkanu tehdä samaa, mitä mun pitäis tehdä? Olen kyllä miehelle asiasta sanonut... napakastikin

Ehkäpä mies ei voi henkisesti hyvin. Kai ap käyt töissä ja maksat vähintään puolet kaikista asumisen ja elämisen kustannuksista? Entäs seksielämä, kuinka usein esim. otat mieheltä suihin ilman vastapalveluksia?

Yhteistyössä