Mitä lapsi tarvitsee päiväkotiin mukaan? lLapset 2 ja 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "moi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perusvarustus ulkoiluun, mitä kotonakin laittaisit ulkoillessa. Yhdet vaihtovaatteet (sisä) ja vaippaikäiselle vaipat. Tutti/unikaveri päikkäriaikaa varten..

Että eipä nyt mitenkään repputolkulla.

no ainakin
vaihtovaatteet
ulkoiluvaatteet
sadevaateet
unilelu
sisätossut
xylitolipastillit/purkat
juomapullo, aurinkorasva
jos lapsi tarvitsee: vaipat
jos päiväkoti tarvitsee:kansio, yöpuku

Ehkä enemmän kuin yhdet vaihtovaatteet. Meidän 3-vuotiaalla pojalla on tällä hetkellä vaihtovaatteina t-paita, pitkähihainen paita, shortsit, college-housut, parit kalsarit, parit sukat - voivat sitten valita sopivimmat ilmojen mukaan.

Meillä mukana unikaverin lisäksi myös yksi muu lelu joka päivä, yleensä joku auto. Tytöillä näyttää usein olevan joku barbi tms. Mutta riippuu varmaan pk:sta, onko omat lelut sallittuja. Meillä lelun valitseminen helpottaa tarhaan lähtöä aamulla, vissiin lapselle tulee sellainen olo, että saa ainakin vähän vaikuttaa päivän kulkuun itse :)

Alkuperäinen kirjoittaja kahden päiväkotilapsen äiti;24334732:
no ainakin
vaihtovaatteet
ulkoiluvaatteet
sadevaateet
unilelu
sisätossut
xylitolipastillit/purkat
juomapullo, aurinkorasva
jos lapsi tarvitsee: vaipat
jos päiväkoti tarvitsee:kansio, yöpuku

Meillä päiväkoti hankkii xylitolipastillit.

Kiitoksia vastauksista.
Lapset vasta syyskuussa menossa ettei varmaan aurinkorasvaa tarvi ja oliko tuo juomapullokin vain nyt kesähelteitä varten?
Miten hoitajat tykkäävät jos sisaruksilla yhteinen kassi? Vai onko helpompaa että mol omat?

Vaihtovaatetta tarpeen mukaaan (tiedät itse parhaiten onko syytä pakata enemmän kuin yhdet vaihtovaatteet)
Ulkoiluvaatteet
Sadetakki, -housut ja kumisaappaat
Unikaveri

Tarvittaessa
Vaippoja
Tutti

Kesäaikaan
Aurinkorasva
Juomapullo

Päiväkodista riippuu tarvitseeko/saako viedä xylitolpastilleja, leluja muulloin kuin tiettynä lelupäivänä,

[QUOTE="A.P";24334784]Kiitoksia vastauksista.
Lapset vasta syyskuussa menossa ettei varmaan aurinkorasvaa tarvi ja oliko tuo juomapullokin vain nyt kesähelteitä varten?
Miten hoitajat tykkäävät jos sisaruksilla yhteinen kassi? Vai onko helpompaa että mol omat?[/QUOTE]

Joo, helteillä ulkoilua varten on juomapullo. Eli varmaan tarvitsette sitä vasta keväällä sitten. Meillä on ollut lapsilla omat reput, ja on edelleen, vaikka ensi vuonna ovatkin samassa ryhmässä. Helpompi hoitajien sitten etsiä lapsen varusteita, kun ei tarvitse arpoa, kumman vaatekappale tms. on kyseessä. Ja on se musta ihan kiva senkin puolesta, että molemmat saavat kantaa omaa reppuaan selässä, ei tarvitse ainakaan siitä tapella ;-)

[QUOTE="A.P";24334784]
Miten hoitajat tykkäävät jos sisaruksilla yhteinen kassi? Vai onko helpompaa että mol omat?[/QUOTE]

En ole hoitaja, mutta olettasin että tykkäisivät enemmän omista kasseista.
Minä ainakin olen kokenut helpommaksi kun molemmilla on omat kassinsa, jotenkin on helpompi hahmottaa mitä kummallakin on mukana.

Tarvitaan vaihto ja sadevaatteet , sisätossut.
Kesälläkin siis eri vaatteet ulos ja sisälle. Kumppari hoidossa koko ajan varalla -päivän mittan voi sää muuttua.
Päiväkodissamme (yksityinen) on nuo xylitolpastillit, juomapullot/mukit firman puolesta.
Unilelua ei olla tarvittu päikyssä koskaan , hoito alkoi himpun alle 3 v.
Aurinkolasit voi tarvita joku , tai perusrasvan tai huulirasavan...

Alkuperäinen kirjoittaja kahden päiväkotilapsen äiti;24334813:
Joo, helteillä ulkoilua varten on juomapullo. Eli varmaan tarvitsette sitä vasta keväällä sitten. Meillä on ollut lapsilla omat reput, ja on edelleen, vaikka ensi vuonna ovatkin samassa ryhmässä. Helpompi hoitajien sitten etsiä lapsen varusteita, kun ei tarvitse arpoa, kumman vaatekappale tms. on kyseessä. Ja on se musta ihan kiva senkin puolesta, että molemmat saavat kantaa omaa reppuaan selässä, ei tarvitse ainakaan siitä tapella ;-)

Joo näin mäkin vähän aattelin.... Pitää lähteä reppu ostoksille!

Ja kaikki kampsut pitää nimikoida - osta sellainen nimikointitussi tai on kai niitä hienompiakin tapoja ... tääon mun heikko lenkki , en tahdo moista muistaa ...

Alkuperäinen kirjoittaja Meillätaas;24334830:
Tarvitaan vaihto ja sadevaatteet , sisätossut.
Kesälläkin siis eri vaatteet ulos ja sisälle. Kumppari hoidossa koko ajan varalla -päivän mittan voi sää muuttua.
Päiväkodissamme (yksityinen) on nuo xylitolpastillit, juomapullot/mukit firman puolesta.
Unilelua ei olla tarvittu päikyssä koskaan , hoito alkoi himpun alle 3 v.
Aurinkolasit voi tarvita joku , tai perusrasvan tai huulirasavan...

itseasiassa miettisinkin tota et onko kesäl eri vaatteet sisäl ja ulkon. kun meil ainakin kotona vaatteet niin hiekas et on paras vaihtaa sisälle tultaessa...

Alkuperäinen kirjoittaja Meillätaas;24334840:
Ja kaikki kampsut pitää nimikoida - osta sellainen nimikointitussi tai on kai niitä hienompiakin tapoja ... tääon mun heikko lenkki , en tahdo moista muistaa ...

Joo pitää tarkistaa tuleeko tussista vielä. Vanhemman oonkin nimikoinut ulkovaatteet kun kerhossa oli.

Jätetäänkö sinne päiväkodille mitään, vai aina raahataan nuo kaikki kamppeet kodin ja päiväkodin väliä? Meillä aloittaa lapset päiväkodissa syyskuun alusta ja ihan ulalla olen..

Jätetäänkö sinne päiväkodille mitään, vai aina raahataan nuo kaikki kamppeet kodin ja päiväkodin väliä? Meillä aloittaa lapset päiväkodissa syyskuun alusta ja ihan ulalla olen..

Meillä on päiväkodissa lapsilla omat kaapit jossa kassia säilytetään. Minä otan kassin yleensä mukaan viikonlopuksi, tiedän joitakin vanhempia jotka raahavat kassia päivittäin.

Vaatteiden nimikoinnissa olen käyttänyt ihan tavallisia sprii-liukoisia tusseja ja nimikoin pikkuhousuja ja sukkia lukuunottamatta kaikki vaatteet (tästä olen jopa saanut hoitajilta kehuja).

[QUOTE="A.P";24334887]Mäkin miettisin et voisko esim sadevaatteet jättää sinne? Ni esikoisen tavarat mahtuis viel hyvin tuohon kerhoreppuun. Jos tarttis vain 1-2 varavaatteet ja tossut,[/QUOTE]

Meillä ainakin on naulakossa/kaapissa/sadevaatekorissa/kenkähyllyssä varustukset aina päiväkodilla. Puhdasta vien tarpeen mukaan.

Meillä on päiväkodissa lapsilla omat kaapit jossa kassia säilytetään. Minä otan kassin yleensä mukaan viikonlopuksi, tiedän joitakin vanhempia jotka raahavat kassia päivittäin.

Vaatteiden nimikoinnissa olen käyttänyt ihan tavallisia sprii-liukoisia tusseja ja nimikoin pikkuhousuja ja sukkia lukuunottamatta kaikki vaatteet (tästä olen jopa saanut hoitajilta kehuja).

Onko nuo normitussit sitten sellaisia, etteivät pyykkikoneessa päästä väriä? Kangastusseja mulla on jossain tallessa, mutta mun mielestä ne haalistuu pesussa jos sellaisella merkkailee.

Mun mielestä näillä oli ainakin helppo nimikoida vaatteet
Stick On Labels|No Sew Labels|Stick On clothing labels

Meillä päiväkodissa mukana pitää olla
- sadevaatteet & saappaat
- varavaatteet
- sisätossut
- vaipat (jos tarvitsee)
- ulkoiluvaatteet

Meidän päiväkodissa on unilelu joka sinne viedään ja se sitten jätetään sinne (tietty sen sitten saa kotiin kun lopettaa hoidossa). Ei viedä omia leluja
Päiväkodissa on pastillit

Meidän pk:ssa ainakin nostellaan varavaatteet ja muut tavarat lapsen omaan lokeroon. En usko, että hoitajat ovat koskaan katsoneetkaan lapsen reppuun. Sikäli on siis ihan sama, onko lapsilla omat laukut/yhteinen laukku/ei laukkua ollenkaan =)

Jätän varavaatteet, kuravaatteet ja kumpparit päiväkotiin ja tuon vaan tarvittaessa kotiin pesuun.

Yhteistyössä