Mitä lapselle aamupalaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anskumamsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anskumamsku

Vieras
Nirsoilevien lasten vanhemmat! Mitä lapsenne syö aamupalaksi? Meidän 4-v. tytölle ei meinaa maistua yhtikäs mikään. Epätoivoista, olen tällä viikolla jo yrittänyt vispipuuroa, mannapuuroa, leipää&kaakaota, jogurttia jne. Mikään ei tahdo kelvata ja joka aamu saa suostutella edes lusikallista maistamaan. Ainoa mitä suostuisi syömään on vanukkaat, mutta niitä vastustan lisäaineiden ja sokerin takia. Tyttö on muutenkin tosi hoikka. On aina ollut huono syömään, mutta etenkin aamupala tuottaa vaikeuksia ja varsinkin nyt kesällä... Vinkkejä kiitos!

Onko teillä aamuisin kiire lähteä? Jos on aikaa, niin anna tytön heräillä rauhassa ja tarjoa aamupala vasta myöhemmin. Itse en ole koskaan voinut syödä heti herättyäni ja lapseni on samanlainen, aamupala maistuu parhaiten vasta noin kahden tunnin hereillä olon jälkeen. Vanukkaiden suhteen säilytä vaan tiukka linja, välipaloina ovat ok, mutta aamupalaksi ei hyvä.

siis tuon ikäisell lapselle ei saa antaa vaihtoehtoja. minä kun laitan lapselle aamupalan ja sanon että se on syötävä niin kyllä se lopulta sinne menee. Kaurapuuro!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko teillä aamuisin kiire lähteä? Jos on aikaa, niin anna tytön heräillä rauhassa ja tarjoa aamupala vasta myöhemmin. Itse en ole koskaan voinut syödä heti herättyäni ja lapseni on samanlainen, aamupala maistuu parhaiten vasta noin kahden tunnin hereillä olon jälkeen. Vanukkaiden suhteen säilytä vaan tiukka linja, välipaloina ovat ok, mutta aamupalaksi ei hyvä.

Ei ole aamuisin kiire mihinkään. Tänä aamunakin tyttö oli hereillä n. kolme tuntia ennenkuin aamupalaa aloin laittaa. Tyttö on kyllä mitä ilmeisemmin tullut isäänsä, joka ei koskaan aamuisin pysty syömään mitään;) Minä taas itse olen sitä tyyppiä, jolla ensimmäisenä herättyään on kunnon aamiainen mielessä, ennen sitä ei pääse käyntiin.

mun sisko on kans ollu ihan lapsesta asti sellanen,et ei kertakaikkiaan pysty syömään aamupalaa heti herättyään -jos ollenkaan.. ja hengissä tuo vielä on :D

6.jpg

Vanukkaiden suhteen säilytä vaan tiukka linja, välipaloina ovat ok, mutta aamupalaksi ei hyvä.

Mä taas ajattelisin, että jos muullon syö ihan kohtalaisesti ja on hoikka, eli ei haittaa lihomisesta, niin noita vanukkaita vois antaa aamupalaksi, kunhan pesee hampaat sen jälkeen. Muistanko väärin, kun mulla on mielikuva, että jackymakupaloissa ei olis lisäaineita?

Meillä lapset ei kovin aikaisin tai pian heräämisen jälkeen ole nälkäisiä. Monesti aamupala jää kokonaan väliin ja sitten syödään oikea ruoka hyvällä halulla!

Alkuperäinen kirjoittaja ei vaihtoehtoa:
siis tuon ikäisell lapselle ei saa antaa vaihtoehtoja. minä kun laitan lapselle aamupalan ja sanon että se on syötävä niin kyllä se lopulta sinne menee. Kaurapuuro!!!![/quote

Kyllä tuota tiukkaa linjaa on meillä kokeiltu kymmenet kerrat ja tyttö istunut kylmenneen kaurapuurolautasen edessä itsepäisesti, mutta lopputuos on aina se että lopulta kaavin kuivinueen puuron wc-pönttöön. Kun ei syö, niin ei syö. Pakottamisesta tulee vaan kammo koko ruokailua kohtaan.

Yhteistyössä