Mitä lämpimässä säilyvää voisi ottaa mukaan iltaevääksi laivalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tosiaalta mä oon kuyllä sitä mieltä että laivaristeilyt ei oikin sovim lapsille, siellä on niin paljon niitä humalaisia ja orveltäjiä, lapsi saattaa pelätä aj nitä ei pääse siellä pakoon. ja jos oikin huono tuuri käy . ei sa koko yönä nukua lainkaan, riippuen siitä minkälaista porukkaa naapurihytiin tulee

Meillä on vielä ensimmäiset pelottavat örveltäjätkin näkemättä, vaikka ollaan lasten kanssa risteilty tosi paljon. Minusta risteilyt sopii erinomaisesti lapsiperheille.

Mutta me ei kyllä viedä lapsia yöaikaan minnekään, vaan lapset nukkuvat öisin laivalla.

[QUOTE="vieras";23373379]Laivan sämpylät kamalia? Pahempia kuin kotoa roudatut, lämpimässä seisseet? Millä ihmeen laivalla te menette? Oltiin just viikko sitten laivalla ja iltapalaksi löytyi vaikka mitä HYVÄÄ! Tuoreita hedelmiä, tuoreita leipiä, sämpylöitä, pasteijoita, jogurttia, siis ihan mitä vaan.

Kauppakin on auki johonkin 11 saakka. Ei pitäisi olla tarvetta tuoda laivalle ruokaa mukanaan ;D[/QUOTE]

Kyllä, laivan (valmis)sämpylät ovat mielestäni kamalia, jotain ällö levitettä sekoittuneena löysiin kurkku- ja tomaattisiivuihin, siis oikeasti yök. Ja pasteijat, niissä ei maistu kuin rasva ja jauho.

Ajattelin tosiaan kotoa raahata mukanani pussin juustosämpylöitä, lämpimässä seisseitä kyllä mutta ei me leipiä ym. kotonakaan kylmässä pidetä, päälliset kyllä :)
Laivalta ostan sitten niitä sulatejuustokolmioita päälle ja jos löytyy vaikka kinkkua, ja varmasti on parempaa kuin ne kahvilan sämpylät.
Ja pari omppua mukaan os ei laivalla ole tai jo kauppa kiinni.

Ei olisi muuten ensimmäinen kerta kun laivalla on kaikki kiinni (tai ei vielä auki), ja jollukulla pikkunälkä..

onks tää taas nitä juuja että omiin juomiin voi mennä vaikka kuinka paljo, mutta kun pitäis lapselle laivalta ostaa niin se on liian kallista. Mieluummin mä laivalta ostaisin lapselle. ei de lapsi nyt usein laivalle pääse. tosiaalta mä oon kuyllä sitä mieltä että laivaristeilyt ei oikin sovim lapsille, siellä on niin paljon niitä humalaisia ja orveltäjiä, lapsi saattaa pelätä aj nitä ei pääse siellä pakoon. ja jos oikin huono tuuri käy . ei sa koko yönä nukua lainkaan, riippuen siitä minkälaista porukkaa naapurihytiin tulee

Mä olen monesti matkustanut ihan viikolla kuten nytkin lähden sunnuntai-iltana eikä siellä mitään örveltäjiä ole näkynyt. Ei tosin ole itselläkään tarvetta bilettää kun Tukholma on matkan pääasia eli ajoissa nukkumaan niin jaksaa shopata :D

Nötköttiä, purkkihernekeittoa, ruisleipä, piimää ja spriikeitin. Illalla sitten sen loimussa "gumbaijaa" laulatte.

Ja hei, miksi ihmeessä te ravaatte hytissä 15-20min välein yökerhosta jos lapsilla on isovanhemmat siellä hytissä? Tsiisus :D

[QUOTE="vieras";23373592]Kyllä se niin on, että matkailu avartaa :D

Oikeesti, pliis, sanokaa että te ette ole tosissanne :D[/QUOTE]

No peesi :D

Toisaalta, mikään ei yllätä mua enää. Olenhan ollut hotellin respassa töissä Välimerellä, ja nähnyt miten kansa roudaa kotimaasta jogurtteja, vanukkaita, keksejä, leipää, yms ikäänkuin niitä ei kohdemaasta saisi. Ja kun tietty takavarikoitiin ne niin alkoi aina kauhea märinä. Paras oli ukrainalaisnainen, jolta otettiin pois pulloja: se oli kuulemma "mineral water, for medical reasons". Etiketissä luki kyllä että BIRRA, BEER, CERVEZA :laugh:

onks tää taas nitä juuja että omiin juomiin voi mennä vaikka kuinka paljo, mutta kun pitäis lapselle laivalta ostaa niin se on liian kallista. Mieluummin mä laivalta ostaisin lapselle. ei de lapsi nyt usein laivalle pääse. tosiaalta mä oon kuyllä sitä mieltä että laivaristeilyt ei oikin sovim lapsille, siellä on niin paljon niitä humalaisia ja orveltäjiä, lapsi saattaa pelätä aj nitä ei pääse siellä pakoon. ja jos oikin huono tuuri käy . ei sa koko yönä nukua lainkaan, riippuen siitä minkälaista porukkaa naapurihytiin tulee

On joo Rollolainen, sitähän tämä juuri on, haluamme säästää kaikessa että voidaan sitten niilläkin rahoilla vetää kunnon perseet.

Noi sun teoriat ja oletukset ihan joskus ottaa hermoon.

No musta on helpompi ottaa mukaan muutama banaani ja purkkipuuroa, kun juosta sitten taxfreesta ostamaan pikkupurtavaa. Meillä on kyllä matkaa satamaankin sen verran, että evästä saa olla välipalaksikin mukana. Ja se on vaan helpompaa rauhoittua sitten lasten kanssa hyttiin iltapalalle. :) Mutta kukin tyylillään. Me ei miehen kanssa käydä yökerhossa jos lapset on mukana, silloin risteily on tarkoitettu nimenomaan lasten kanssa puuhailuun.

[QUOTE="Lila";23373688]Laita vesipullo pakkaseen yöksi. Toimii ihan hyvin kylmäkallena ja pitää esim. täytetyt patongit ja jogut riittävän kylminä. =)[/QUOTE]

Tää oli muuten oikeasti hyvä niksi. :) Ei tarvi mitään kylmäkalleja roudata takaisin.

[QUOTE="Lissu";23373701]Tää oli muuten oikeasti hyvä niksi. :) Ei tarvi mitään kylmäkalleja roudata takaisin.[/QUOTE]

Varmisti on hyvä niksi ja kiitos neuvosta, mut kyllä me jätetään kylmäkallet ym. pois kyydistä :)

miksi hotellin respassa takavarikoidaan ruoat ja juomat? Olen itse ihan avoimesti ruokakaupan kasseineni hakenut avaimet ja juonut ne birratkin (ilman lääkärin määräystä tosin...) huoneen parvekkeella.

[QUOTE="tiina";23373621]Kyllä, laivan (valmis)sämpylät ovat mielestäni kamalia, jotain ällö levitettä sekoittuneena löysiin kurkku- ja tomaattisiivuihin, siis oikeasti yök. Ja pasteijat, niissä ei maistu kuin rasva ja jauho.

Ajattelin tosiaan kotoa raahata mukanani pussin juustosämpylöitä, lämpimässä seisseitä kyllä mutta ei me leipiä ym. kotonakaan kylmässä pidetä, päälliset kyllä :)
Laivalta ostan sitten niitä sulatejuustokolmioita päälle ja jos löytyy vaikka kinkkua, ja varmasti on parempaa kuin ne kahvilan sämpylät.
Ja pari omppua mukaan os ei laivalla ole tai jo kauppa kiinni.

Ei olisi muuten ensimmäinen kerta kun laivalla on kaikki kiinni (tai ei vielä auki), ja jollukulla pikkunälkä..[/QUOTE]

Jaa, no mä olen nyt siellä laivalla työn vuoksi aika hemmetin usein, niin siksi kyselen, kun toi sun kuvaus ei sovi lainkaan. Edelleenkään en tiedä millä laivalla matkustelette sitten kun tuo "ei vielä auki tai jo kiinni" ei myöskään pidä paikkaansa. Esim. Siljalla kahvio on auki aamu 07 seuraavaan aamuyöhön 04:00. Eli teillä se nälkä iskee 04:00 ja 07:00 välillä? Taxfree kannen kahvio on auki 16:00-21:00.

Mutta, mutta, tee kuten haluat, ei siinä mitään.

Ps. ihan sieltä kahviosta saa muutakin sämpylää ja leipää. Ei ole pakko ottaa niitä pussisämpylöitä. Laivalla leivotaan joka päivä..

[QUOTE="tiina";23373730]Vanhin poikani, joka on sanotaanko että tarpeeksi vanha :)[/QUOTE]

Lähtee kuitenkin itekin rillutteleen... ja by the way ikäraja laivoilla on hiukka korkeempi kuin 18 vuoden ikä... ainakin viikonloppuna.

[QUOTE="vieras";23373746]Jaa, no mä olen nyt siellä laivalla työn vuoksi aika hemmetin usein, niin siksi kyselen, kun toi sun kuvaus ei sovi lainkaan. Edelleenkään en tiedä millä laivalla matkustelette sitten kun tuo "ei vielä auki tai jo kiinni" ei myöskään pidä paikkaansa. Esim. Siljalla kahvio on auki aamu 07 seuraavaan aamuyöhön 04:00. Eli teillä se nälkä iskee 04:00 ja 07:00 välillä? Taxfree kannen kahvio on auki 16:00-21:00.

Mutta, mutta, tee kuten haluat, ei siinä mitään.

Ps. ihan sieltä kahviosta saa muutakin sämpylää ja leipää. Ei ole pakko ottaa niitä pussisämpylöitä. Laivalla leivotaan joka päivä..[/QUOTE]

No, sovitaanko että se kuvaus oli sellainen miltä minun mielestäni ne sämpylät ovat maistuneet, ihanaa että koet toisin varsinkin kun joudut paljon laivoilla matkustamaan :)

Olimme lokakuussa viimeksi samalla laivalla kuin nyt menossa, ja herättyäni 6.30 aikaan odottelin klo 8 että kahvio aukesi ja kyllä, minulla oli nälkä. Ja vielä enemmän mikä otti päähän; kahvia teki mieli.
Silloin yksi kotoa tuotu sämpylä olisi ollut aivan hemmetin hyvä juttu.

[QUOTE="mä";23373765]Lähtee kuitenkin itekin rillutteleen... ja by the way ikäraja laivoilla on hiukka korkeempi kuin 18 vuoden ikä... ainakin viikonloppuna.[/QUOTE]

Ei lähde :)

[QUOTE="Lissu";23373686]No musta on helpompi ottaa mukaan muutama banaani ja purkkipuuroa, kun juosta sitten taxfreesta ostamaan pikkupurtavaa. Meillä on kyllä matkaa satamaankin sen verran, että evästä saa olla välipalaksikin mukana. Ja se on vaan helpompaa rauhoittua sitten lasten kanssa hyttiin iltapalalle. :) Mutta kukin tyylillään. Me ei miehen kanssa käydä yökerhossa jos lapset on mukana, silloin risteily on tarkoitettu nimenomaan lasten kanssa puuhailuun.[/QUOTE]

Todellakin kaikki tyylillään. Musta toi ruoan roudaaminen on outoa kun sitä saa helposti ja ihan juoksemattakin. Hankalempaa musta olisi roudata muonia mukana.

Ja sitten sellainen juttu ihan tiedoksi, että ne hytit ei ole tarkoitettu mitään piknikkejä varten... Siivoojilla on tosi kiva homma rääpiä niitä kaatuneita juggareita sängyistä ja rasvaisia sormenjälkiä seinistä, piilotettuja kinkku- ja juustoviipaleita sänkyjen välistä, pajojen alta jne ja jos nyt sanot, ettei teidä Vili-Petterit ainakaan, niin niitä Vili-Petterien jätöksiä on joka lähdöllä pilvin pimein. Ihan yhtälailla kun hyteissä ei saa juoda, ei siellä pitäisi syödäkkään! Sitä varten laivassa on kahvioita, ravintoloita ja muita tiloja.

Nötköttiä, purkkihernekeittoa, ruisleipä, piimää ja spriikeitin. Illalla sitten sen loimussa "gumbaijaa" laulatte.

Ja hei, miksi ihmeessä te ravaatte hytissä 15-20min välein yökerhosta jos lapsilla on isovanhemmat siellä hytissä? Tsiisus :D

:D gumbaijaa. itken.

Kyllä voidaan yhdestä hemmetin risteilystä tehdä kamala show.

Ihmettelen myös että miksi isoveljen vahdissa olevia täytyy vartin välein käydä katsomassa. Eihän sitä ehdi edes portaita nousta ku kello pirahtaa ja käännyttävä takas. Suosittelen matkustamaan sitten kun lapset on vähän isompia.

[QUOTE="tiina";23373797]No, sovitaanko että se kuvaus oli sellainen miltä minun mielestäni ne sämpylät ovat maistuneet, ihanaa että koet toisin varsinkin kun joudut paljon laivoilla matkustamaan :)

Olimme lokakuussa viimeksi samalla laivalla kuin nyt menossa, ja herättyäni 6.30 aikaan odottelin klo 8 että kahvio aukesi ja kyllä, minulla oli nälkä. Ja vielä enemmän mikä otti päähän; kahvia teki mieli.
Silloin yksi kotoa tuotu sämpylä olisi ollut aivan hemmetin hyvä juttu.[/QUOTE]

Kuten sanottua, kahvio ja 2 muuta ravintolaa aukeaa klo 07:00, tuskin kaikki kiinni vaikka jotain olisi sattunut?

Ja sitten, jos niin olisi käynyt, niin siinä käytävällä on myös automaatti...

Pikku vinkkinä.
Jos on 2e ylimäärästä niin saa kamansa JÄÄKAAPPIIN :D :D :D Sitä me ollaan käytettykun ollaan tuon vilja ja lehmä tuote allergisen kanssa reissattu.

Pieni varoituksen sana: Se 2e tosin katoaa kun oven avaa. Eli pihiliinien ei kannata vemputtaa turhaan ovea ;)

[QUOTE="Sheddon";23373832]:D gumbaijaa. itken.

Kyllä voidaan yhdestä hemmetin risteilystä tehdä kamala show.

Ihmettelen myös että miksi isoveljen vahdissa olevia täytyy vartin välein käydä katsomassa. Eihän sitä ehdi edes portaita nousta ku kello pirahtaa ja käännyttävä takas. Suosittelen matkustamaan sitten kun lapset on vähän isompia.[/QUOTE]

No jos me nyt halutaan käydä kurkkaamassa että kaikki on hyvin? Ihmettele vaan :D

Meitä on neljä jotka käyvät vuorotellen hytissä, se tarkoittaa sitä että jokainen käy siellä ehkä kerran kaksi. Aika kuluttavaa, vai mitä?

Yhteistyössä