Mitä lämpimässä säilyvää voisi ottaa mukaan iltaevääksi laivalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tiina";23376995]Pahus kun mennään juuri Vikingillä..no ei se mitään, täällä on niin kovasti vakuuteltu että laivan kaupasta löytää vaikka mitä hyvää niin jätän nyt sitten ne sämpylät kotiin.. :)
Lähinnä tällä hetkellä kiinnostaa löytyykö sieltä ihan siis tuoretta leipää/sämpylää, voisi sitten itse päällystää sen millä päällystää, kun niihin kahvilan kammovalmissämpylöihin en vaan koske.[/QUOTE]

No, en muista niihin tuoreisiin sämpylöihin kaupassa törmänneeni mutten ole toisaalta sellaisia koskaan etsinytkään. Jos on jotkut lempparisämpylät mitä haluaa kotikaupasta mukaan niin minä sitten ottaisin ne ja vähän välittäisin muiden mielipiteistä. Juu, onhan se laivan sääntöjen vastaista mutta eiköhän tuo ole niitä rikkomuksista pienimpiä. :D

Ja siis meidän lapsille on välillä ollut hankala löytää sopivaa välipalasyötävää ja viimeksi kyllä otettiin mukaan pari leipää ja pienet tuubit kallen kaviaaria...

No onpas täällä saatu taas olemattomasta asiasta kauhea poru aikaan. Mikä ihmeen hinku joka toisella on päteä, että "miten voi muka olla nälkä yöllä ja miten niin lapset voi tarvita syötävää ja en minä ainakaan ikinä blaablaablaa, koska olen niin kosmopoliitti ja paljon matkustanut jaappajaappa" (lue: kaksi kertaa Thaimaassa ja kolme kertaa Bulgariassa). Ap ihan asiallisesti kysyi ja selosti tilanteen ja sitten alkaa taas mammojen nillitys.

Jos en olisi kuullut eväiden tuomiskiellosta, olisin varmaan jotain pientä saattanut lapselle ottaa mukaan minäkin (tai ottaisin ehkä siltikin). Lämpimässä säilyvien elintarvikkeiden valikoima ei laivan kaupoissa ole kuitenkaan kovin suuri tai sitten ovat jotain sipsejä ja suolapähkinöitä. Lämpimässä säilyvä siksi, kun lapselle ei välttämättä iltapala maistukaan heti, ja ettei siellä kaupassa/kahvilassa sen takia tarvitsisi moneen kertaan käydä (eikä ne kahvilan valikoimat kyllä munkaan mielestä kovin hyvät ole). Ap:kin varmasti syö suurimman osan aterioista ihan laivan ravintoloissa, mutta jotain pientä on kiva olla hytissäkin. Aikuinenhan ei tietenkään _tarvitse_ ruokaa niin usein, mutta miksei vapaa-ajan rennolla reissulla voisi rennosti haukata jotain pientä, jos mieli tekee?

Olikohan tämä yksi ensimmäisistä joka oikeasti ymmärsi mistä kyse.. :)

Todellakin syömme ravintolassa kaikki ateriat, meillä on buffet-illallinen sekä meriaamiaiset ostettu valmiiksi, ja pointti oli vain varata jotain pientä iltapalaa lapsille hytissä syötäväksi, sekä itse tiedän että haluan jotain ennen nukkumaanmenoa syödä, joskus jopa herään siihen että olen tosi nälkäinen. Silloin olis kiva kaivaa se sämpylä pussista, heittää siihen jotain päälle ja mussuttaa. Eikä lähteä käytäville vaeltamaan etsimään syötävää.

Ootteko te niitä, joiden olen nähnyt lämmittävän Tupperware-purkeissa olevaa kinkkukiusausta, makaronilaatikkoa tms lastenhoitohuoneen mikrossa ja lainaavan sitten kahvilasta haarukkaa jotta saisitte aterioitua? :snotty:

Ootteko te niitä, jotka lähtevät laivalle kuin paremmallekin "lomalle" ja tälläävät itsensä viimeisen päälle pyhävaatteisiin ja mottona on: "lomalle ei lähdetä säästämään!" ja sitten ostetaan sieltä kokolattiamattohelvetistä sitä "halpaa" tavaraa muovikassikaupalla...

No, en muista niihin tuoreisiin sämpylöihin kaupassa törmänneeni mutten ole toisaalta sellaisia koskaan etsinytkään. Jos on jotkut lempparisämpylät mitä haluaa kotikaupasta mukaan niin minä sitten ottaisin ne ja vähän välittäisin muiden mielipiteistä. Juu, onhan se laivan sääntöjen vastaista mutta eiköhän tuo ole niitä rikkomuksista pienimpiä. :D

Ja siis meidän lapsille on välillä ollut hankala löytää sopivaa välipalasyötävää ja viimeksi kyllä otettiin mukaan pari leipää ja pienet tuubit kallen kaviaaria...

Sama juttu, en ole koskaan oikein kiinnittänyt huomiota mitä sieltä laivan kaupasta oikein saa, olen kiltisti pitkin hampain vedellyt niitä kahvilan sämpylöitä ym.
Ja nyt kun luulin keksineeni täydellisen idean, kuulin että olenkin ihminen joka tekee kaiken hankalaksi, minun ei pitäisi matkustaa ennen kuin lapset ovat isompia, olen maalainen..jne. (minulla ei kylläkään ole mitään maalaisia vastaa)
:D :D

No, hämmästynyt olen taas kerran palstan raivokkaista äiti-ihmisistä.

[QUOTE="Klara";23373876]Pikku vinkkinä.
Jos on 2e ylimäärästä niin saa kamansa JÄÄKAAPPIIN :D :D :D Sitä me ollaan käytettykun ollaan tuon vilja ja lehmä tuote allergisen kanssa reissattu.

Pieni varoituksen sana: Se 2e tosin katoaa kun oven avaa. Eli pihiliinien ei kannata vemputtaa turhaan ovea ;)[/QUOTE]

Laivan infossa on jääkaappi, jossa ollaan saatu säilyttää ihan ilmaiseksi vauvan avatut ruuat ja maitoallergisen maidot :)

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23377143:
Mihin te laitatte lapset, kun menette yökerhoon?
arvata saattoi, että joku kyylä tarttuu heti tähän asiaan:laugh:[/QUOTE]

Minä odotin että se olisi ollut ihan eka kysymys, mutta petyin, se tuli vasta toisena vai kolmantena :D

[QUOTE="tiina";23377065]Olikohan tämä yksi ensimmäisistä joka oikeasti ymmärsi mistä kyse.. :)

Todellakin syömme ravintolassa kaikki ateriat, meillä on buffet-illallinen sekä meriaamiaiset ostettu valmiiksi, ja pointti oli vain varata jotain pientä iltapalaa lapsille hytissä syötäväksi, sekä itse tiedän että haluan jotain ennen nukkumaanmenoa syödä, joskus jopa herään siihen että olen tosi nälkäinen. Silloin olis kiva kaivaa se sämpylä pussista, heittää siihen jotain päälle ja mussuttaa. Eikä lähteä käytäville vaeltamaan etsimään syötävää.[/QUOTE]

Jep, älä välitä noista nillittäjistä. Toi vitun Ana(to)liakin jaksaa aina päteä. Hänhän on laivamatkailun edelläkävijä ja ylipäätään niitä, jotka tekee aina kaiken oikean kaavan mukaan. Huh, puistattaa.

Oma vastaus: meillä otetaan aina evääksi metwursileipiä (jos kylmään säilytykseen ei ruokia saa) :) sen lisäksi pikkujuustoja (niitä yksittäispakattuja) ja tuoremehua. Lisäksi pilkon valmiiksi kasviksia (porkkana/kurkku) ja hedelmiä rasiaan.

[QUOTE="tiina";23377147]Sama juttu, en ole koskaan oikein kiinnittänyt huomiota mitä sieltä laivan kaupasta oikein saa, olen kiltisti pitkin hampain vedellyt niitä kahvilan sämpylöitä ym.
Ja nyt kun luulin keksineeni täydellisen idean, kuulin että olenkin ihminen joka tekee kaiken hankalaksi, minun ei pitäisi matkustaa ennen kuin lapset ovat isompia, olen maalainen..jne. (minulla ei kylläkään ole mitään maalaisia vastaa)
:D :D

No, hämmästynyt olen taas kerran palstan raivokkaista äiti-ihmisistä.[/QUOTE]

Äsh, idea on siinä minkä itse tunnet hankalaksi, ei se mikä muiden mielestä kuulostaa hankalalta. En jaksa selittää enempää lasten syömisistä, mutta kun siis itse koin helpottavaksi ottaa lapsille jotain tuttua välipalaa mukaan niin tein sen. Ei se minulle sen vaikeampaa ollut. :D

Jep, älä välitä noista nillittäjistä. Toi vitun Ana(to)liakin jaksaa aina päteä. Hänhän on laivamatkailun edelläkävijä ja ylipäätään niitä, jotka tekee aina kaiken oikean kaavan mukaan. Huh, puistattaa.

Oma vastaus: meillä otetaan aina evääksi metwursileipiä (jos kylmään säilytykseen ei ruokia saa) :) sen lisäksi pikkujuustoja (niitä yksittäispakattuja) ja tuoremehua. Lisäksi pilkon valmiiksi kasviksia (porkkana/kurkku) ja hedelmiä rasiaan.

Juu, huomasin että täällä on aika montakin maailman kansalaista joita mokoma juntti ajatukseni ilta/yöeväistä kauhistutti.. :D

Äsh, idea on siinä minkä itse tunnet hankalaksi, ei se mikä muiden mielestä kuulostaa hankalalta. En jaksa selittää enempää lasten syömisistä, mutta kun siis itse koin helpottavaksi ottaa lapsille jotain tuttua välipalaa mukaan niin tein sen. Ei se minulle sen vaikeampaa ollut. :D

Sepä se, kun minunkin mielestäni olisi ollut niin helppoa kaivaa hytin rauhassa pussista sitä minkä tiedän lapsille ja itselleni maistuvan, antaa lasten syödä ja sitten tutimaan, eikä etsiskellä laivan kaupasta niitä syötäviä eikä todellakaan ostaa niitä kahvilan tuotteita.
Ja itselle sama kun "kotiutuu" hyttiin.

Onkohan muuten noin iltaöisin täällä paljon aggressiivisempaa porukkaa, olen joskus huomannut että kun päivällä keskustelee jostain pysyy se useammin asiallisena kuin illalla myöhään...??

[QUOTE="tiina";23377325]
Onkohan muuten noin iltaöisin täällä paljon aggressiivisempaa porukkaa, olen joskus huomannut että kun päivällä keskustelee jostain pysyy se useammin asiallisena kuin illalla myöhään...??[/QUOTE]

Illalla ja yöllä varmaan liikkuu epämääräisempää sakkia :D

Mutta joo, otat nyt vaan sen leipäpussin sinne laukkuun ja sillä hyvä. Voin vannoa, että kukaan ei sitä teiltä takavarikoi ja saatta mutustella ne leivät ihan rauhassa ja kaikilla hyvä mieli :)

Hyvää matkaa!

onks tää taas nitä juuja että omiin juomiin voi mennä vaikka kuinka paljo, mutta kun pitäis lapselle laivalta ostaa niin se on liian kallista. Mieluummin mä laivalta ostaisin lapselle. ei de lapsi nyt usein laivalle pääse. tosiaalta mä oon kuyllä sitä mieltä että laivaristeilyt ei oikin sovim lapsille, siellä on niin paljon niitä humalaisia ja orveltäjiä, lapsi saattaa pelätä aj nitä ei pääse siellä pakoon. ja jos oikin huono tuuri käy . ei sa koko yönä nukua lainkaan, riippuen siitä minkälaista porukkaa naapurihytiin tulee

Kaikki ei matkusta kuin te, autokannen alla olevassa säästöluokan hytissä ;)
Tosin itse en tajua miksi ap on ottanut hytin jonka varustetaso on niin heikko ettei edes minijääkaappia löydy.

Nyt alkoi tehdä mieli juustosämpylää.. Mäkin otan joskus laivalle banaaneja ja pähkinöitä, pillimehua yms. mutta en itse jaksaisi alkaa voileipiä vääntämään hytissä, ottaisin vaikka pasteijaa ja kaurakeksejä tms.

Ostakaa semmoinen kannettava jääkaappi ja ladatkaa täyteen ruokaa, sitten ostatte sellaisen yhden keittolevyn joka toimii normi pistokkeella ja muistakaa ottaa kattilakin mukaan jotta saatte ruokanne tehtyä :D
Mennään oikein laivalle mutta omilla eväillä :D

:O Kyllä tää palsta on täynnä omituisia eläjiä. Suurelta osalta länkyttäjistä ja turpansa aukojista näyttää menneen ap:n pointti kokonaan ohitse. Varsinaisia kosmopoliitteja...ikävää, ettei luetun ymmärtäminen silti näytä sujuvan edes alkeellisesti...:D

[QUOTE="hohhoijaa";23377587]:O Kyllä tää palsta on täynnä omituisia eläjiä. Suurelta osalta länkyttäjistä ja turpansa aukojista näyttää menneen ap:n pointti kokonaan ohitse. Varsinaisia kosmopoliitteja...ikävää, ettei luetun ymmärtäminen silti näytä sujuvan edes alkeellisesti...:D[/QUOTE]

Täsmälleen, juuri mietin etten kyllä jaksa taas selittää samoja asioita, jos ei ymmärrä pointtia niin sitten ei, ei minua oikeastaan haittaa.. Ja onhan tässä hyvä tilaisuus päästä vähän vittuilemaan kun ymmärtää asian miten haluaa :D

Oikeasti tajuaisin nuo leukailut jos olisimme raahaamassa laivalle kylmälaukussa suunnilleen kaikki ateriat, mutta että pari iltasämpylää hytissää syötäväks lapsille ja itselle nostattaa tällaisia intohimoja, melkein huvittavaa :D

Joillain tosiaan menee pointti ohi ja lujaa.
Mutta mulle taisi nyt jäädä epäselväksi koko keskustelun mielekkyys kun jos olet jo päättänyt ottaa sämpylöitä mukaan niin mitä oikeastaan halusitkaan täällä kysellä?

Joillain tosiaan menee pointti ohi ja lujaa.
Mutta mulle taisi nyt jäädä epäselväksi koko keskustelun mielekkyys kun jos olet jo päättänyt ottaa sämpylöitä mukaan niin mitä oikeastaan halusitkaan täällä kysellä?

Alun perin kyselin siis jotain ideoita mitä muuta voisi ottaa mukaan kuin esim. sämpylöitä/meetwustia, hain lähinnä ideoita johonkin suolaiseen mukaanotettavaan.
En ollut päättänyt ottaa sämpylöitä mukaan ennen keskustelua, muttan nyt tiedän että ottaisin ne mukaan jos jotain otan.

En tiedä lapsista.... mutta terve aikuinen voi syödä lähes mitä vain jos tuote on ollut vuorokauden verran huoneenlämmössä. Tai ainakin mä voin, riippuu mihin on tottunut. Ei ennenkään mitään jääkaappeja ollut. Kalle Päätalo kirjoitti, miten voikin meni metsätyömaalla juoksevaksi, mutta kun voikipon hautasi turpeeseen, niin se jähmettyi sen verran että pysy leivällä.
Entisajan valaanpyyntilaivat teki vuosien matkoja ja miehistö söi koko ajan sellaista lihaa mikä oli lastattu laivaan lähtösatamassa, toki se oli suolattu.

Toki 1800-luvun merimiehillä ja Kalle Päätalolla taisi olla hieman "parempi" ruoansulatus kuin nykyisillä lapsilla.... mutta minkä nuorena oppii, niin sen vanhana taitaa!

Yhteistyössä