Mitä LAKI SANOO, voiko 4½v olla pienen matkan autossa ilman istuinta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokoko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";29457395]Siellä taas joku ainukaisensa äiti jolle kaikki sukulaiset ostaa turvaistuimet ja syöttötuolit kun tämä pikkukingi tulee kolmeks tunneks kerran vuodessa vierailulle. Älyhoi.[/QUOTE]

Onko sulla lukihäiriö? Sanoin kustantaneeni istuimen itse. Puhe oli kaukana asuvista isovanhemmista, ei kaikista sukulaisista. Ja kyllä, lapseni sattuu olemaan ainokainen. Yhden lapsen olen hautaan saattanut ja enempää ei tule. Suo anteeksi, jos pidän ainoani henkeä yliarvostettuna.

Käsittääkseni myös ap puhui yhdestä lapsesta, jolloin ei ole lainkaan mahdotonta kuljettaa istuinta mukana.

[QUOTE="Kolmen äiti";29457434]Jos matka on niin lyhyt, "ettei tarvitse istuinta", voi yhtä hyvin kävellä.

Kuljetko ap itse lyhyet matkat autolla ilman turvavyötä?[/QUOTE]

Hmm.... mitenkäs sitten matkoilla, siis ulkomaanmatkoilla? Raahaavatko kaikki (muut) mukaansa kaikki turvaistuimet yms mukanaan, jotta päästään esim lentokentältä majapaikkaan eikä tarvitse kävellä esim 20 kilometriä...

Tätä ketjua lukiessani tulee mieleen, että olen todellakin se ainoa äiti joka antaa lastensa joskus erityistapauksissa matkustaa autossa ilman turvaistuimiaan. Ja voin matkustaa isteklin erityistapauksissa pieniä matkoja ilman turvavöitä...

Kuka on nyt sanonut että laitan lapseni ilman VÖITÄ autoihin?! :D Totta kai lapsella SEKÄ minulla on vyö, kuten pitäisi kaikilla olla.

Lisäksi, yleensä saadaan kyydit aina, mutta nyt on kyse siitä että lapsi rakastaa linkkejä ja haluaisin hänen sinne pääsevän. :) Ilman istuinta on mennyt ne vartin linkkimatkatkin. Eli sukulaisille on ihan turhaa alkaa ostelemaan istuimia, ei niin usein käydä linkillä tuollakaan, että sille käyttöä olisi.

Ja sukulaiset ajoittavat kauppareissun niin että päästään pysäkiltä kyydillä, luultavasti menisin väärään taloonkin kun käveltäisiin. :D :D :D

Kuka on nyt sanonut että laitan lapseni ilman VÖITÄ autoihin?! :D Totta kai lapsella SEKÄ minulla on vyö, kuten pitäisi kaikilla olla.

Lisäksi, yleensä saadaan kyydit aina, mutta nyt on kyse siitä että lapsi rakastaa linkkejä ja haluaisin hänen sinne pääsevän. :) Ilman istuinta on mennyt ne vartin linkkimatkatkin. Eli sukulaisille on ihan turhaa alkaa ostelemaan istuimia, ei niin usein käydä linkillä tuollakaan, että sille käyttöä olisi.

Ja sukulaiset ajoittavat kauppareissun niin että päästään pysäkiltä kyydillä, luultavasti menisin väärään taloonkin kun käveltäisiin. :D :D :D

Mun puolesta ja mielestä anna palaa vaan. Tietenkin menette linja-autolla ja perillä sen pienen matkan sukulaisten kyydillä.
MUTTA, tämän ketjun perusteella mä olen se vastuuton äiti josta pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus...

Sori kun menee ehkä vähän ohi itse aiheen, mutta.

En mä kyllä oikein hiffaa kaikkia kommentteja tässä(kään) ketjussa. Miten sitten julkinen liikenne, istuuhan bussissakin pikkulapsia ilman a) koroketta ja b) turvavöitä? Jos tulee kolari, kyllä siitä tenava lentää kuin leppäkeihäs kohti tuulilasia. Ja pitkän matkan linja-autoissa sekä julkisessa liikenteessä on vielä luotettava ventovieraan taitoon huolehtia kyytiläisten hyvinvoinnista.

En mä ole raahannut enkä ala raahaamaan istuinta tai koroketta dösään. Johan ne katsoisi mua ihan helvetin pitkään kun huutaisin lähiöbussin kuskille että ootas vähän, meidän Jeppe-Marjatta ei oo vielä köytettynä penkkiin ja alkaisin puhista Cybexin Pallasin kanssa kiroillen kun ei ole isofix-kiinnitystä Nobinan kulkupelissä.

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
Täällä taitaa taas joillakin olla tikku perseessä. Totta kai menette reissuun, ja noin iso lapsi pystyy olemaan 5 minuutin ajomatkan kyllä takapenkillä turvavöissä.

Yhteistyössä