Mitä laitat kasvislasagneen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blue Rush
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Blue Rush

Aktiivinen jäsen
27.10.2006
10 065
1
36
Haluttaisi tehdä em- ruoka ja ohjeita on pilvin pimein!
Useissa sitäpaitsi paljon raaka-aineita (mm. mausteita ) mitä meillä ei ole enkä viitsi yhden ruoan takia ostaa.

Jos jollakin on heittää hyvää, ( ja tietenkin juustoista ja ehkä jopa kermaista :snotty: ) ohjetta niin vois kokeilla :p :wave:

Meinasin vastata että tonnikalaa. :D
Mutta siis, mä olen laittanut joskus porkkanaa, pinaattia ja parsakaalia, lemppareita kun ovat molemmat. :p
Juustokastikkeen teen ihan samoin kun tavikseenkin, lisäksi sitten raejuustoa, vihannekset sinne kastikkeen sekaan ja päälle vielä kunnon kerros juustoraastetta. :p
Maustan ihan oman maun mukaan, eli paljon sipulia/valkosipulia, tietty jonkin verran suolaa niihin keitetyyhin kasviksiin, pippurirouhetta ja muskottipähkinäjauhetta.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Mutta siis, mä olen laittanut joskus porkkanaa, pinaattia ja parsakaalia, lemppareita kun ovat molemmat. :p
Juustokastikkeen teen ihan samoin kun tavikseenkin, lisäksi sitten raejuustoa, vihannekset sinne kastikkeen sekaan ja päälle vielä kunnon kerros juustoraastetta. :p

Mitä mausteita käytät?
Mietin että tekisin ihan pakasteessa olevista vihannessuikaleista,sekaan vähän parsaa, maissia tms lisäksi mutta tuo maustepuoli mietityttää että mitähän sitä suolan ja pippurin lisäksi lykkäis!

Kokki täällä kyselee :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:

Mitä mausteita käytät?
Mietin että tekisin ihan pakasteessa olevista vihannessuikaleista,sekaan vähän parsaa, maissia tms lisäksi mutta tuo maustepuoli mietityttää että mitähän sitä suolan ja pippurin lisäksi lykkäis!

Kokki täällä kyselee :xmas:

Lisäsinkin tohon edelliseen vastaukseeni. :D

Minä olen korvannut jauhelihan soijarouheesta tehdyllä kastikkeella. Kastikkeeseen olen laittanut tomaattimurskaa, valkosipulia, sipulia, emmental-juustoa, mustapippuria, valkopippuria, paprikaa, suolaa ja kasvisliemikuution.
Valkokastikkeeseen olen sitten laittanut lisää juustoa. Ehkä sen kermankin lisäisin tähän valkokastikkeeseen, jos sitä käyttäisin.

En ole koskaan tehny, mut kuvittelisin et tekisin näin. Ihan normaali juustokastike toiseksi ja jauhelihakastikkeen tilalle soossi, johon paistaisin sipulia, valkosipulia, porkkanasuikaletta, parikaa ja kesäkurpitsaa. Liemeksi tomaattimurskaa tai esim Dolmio valmis tomaattikastikepurkki. Suolaa, pippuria, basilikaa. Tuskin muuta kaipaa.

Tuota soijarouhetta en ole koskaan käyttänytkään..
3 juuston kermaan teen aina juustokastikkeen tavalliseen lasagneen,tulee hyvää! :p

Uskon, että tulee hyvää. Pitänee kokeilla.
Unohdin tuosta soijarouhekastikkeen mausteista soijakastikkeen. Se antaa makua myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sipulia, paprikaa, valkosipulia, sieniä ja porkkanaa.

Sieniä! Hitsi ei käynyt mielessäkään! :p

En ole muuten minäkään tullut tätä ajatelleeksi. Pitää kokeilla tätäkin!!

Jos kalaa kelpuutatte niin sieneistä ja kylmäsavulohesta punasipulin kera tulee aivan taivaallinen lasagne :p.