Mitä lääkäri tekee/tutkii, jos menee selkäkivun vuoksi vastaanotolle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Kaupassa olen töissä ja siellä loukkasin selkäni painavia laatikoita siirrellessäni. nyt kipu ei ole hellittänyt, tuntuu kumarrellessa ja nostellessa ja pitkään seisoessa... lääkäriin pitäis huomenna mennä saadakseni sairauslomaa, mutta olen lääkärikammoinen... olisi kiva jos joku osaisi kertoa vähän mitä tuleman pitää...

nostitko selkä suorana?täytyy kyykistyä ja ponnata ylös,nostaa reisien varassa ..!taakka tulisi olla kehon edessä kädet suorana.tosin itse nojaan taakkaa itseeni.voivat painella selkää siellä lääkärissä.ei sen kummempaa.parantele itsesi!! hyvin menee!!

Piti kumartua eteen ja kurkottaa taakse. Kävellä kantapäillä ja varpailla ja lääkäri nosti kinttujani, kun olin selinmakuulla. Ja lopputulos oli kipulääke- ja relaksanttipistos ja helvetin kipeä persaus!

Testaa varmaan liikeradoilla, että onko joku lihas venähtänyt, vai jopa välilevy pullahtanut. Tod.näk. saat kipulääkereseptin. Ei siinä mitään pelättävää ole.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Karhunkantaja:
Piti kumartua eteen ja kurkttaa taakse. Kävellä kantapäillä ja varpailla ja lääkäri nosti kinttujani, kun olin selinmakuulla. Ja lopputulos oli kipulääke- ja relaksanttipistos ja helvetin kipeä persaus!

Aika samat mullekin tehtiin, paitsi ihan kaameinta oli että lääkäri tutki häntäluuta ja piti mennä makoileen sängylle mahalleen ja p*rsereikään työnsi sormen jolla kokeili häntäluuta :( YÖÖÖKSSS.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nostitko selkä suorana?täytyy kyykistyä ja ponnata ylös,nostaa reisien varassa ..!taakka tulisi olla kehon edessä kädet suorana.tosin itse nojaan taakkaa itseeni.voivat painella selkää siellä lääkärissä.ei sen kummempaa.parantele itsesi!! hyvin menee!!

joo siis kyllä mulla pääsääntöisesti on tuo nostotekniikka hallussa. tässä vaan tuli sellainen akuutti-paniikki-tilanne, nosto ja kierto selkään, siitä varmaan kipeytyi...

kiitos kuitenkin vastanneille.

Testataan selän liikkuvuutta taivutuksilla eri suuntiin. Painellaan ja koputellaan selkärankaa ja lihaksia pahimman kipupisteen paikantamiseksi. Jos on välilevynluiskahduksesta epäily niin voidaan testata alaraajoista refleksit ja ihotunto. Hoito todennäköisesti jo edellä kuvattu eli kipulääkekuuri, mahdollisesti lihasrelaksanttipistos, jumppaohjeita ja sairaslomaa.

Katsoo miten pääsee liikkumaan ja laittaa sängylle pitkäkseen ja tutkii miten jalat pystyvät liikkumaan, tai ainakin näin teki minulla. Totesi noidannuolen olevan kyseessä, kirjoitti lihasrelaksantteja ja kipulääkettä.

Yhteistyössä