Mita kuuluu teidan iltapuuhiin lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Aiti Englannista
  • Ensimmäinen viesti
Aiti Englannista
Meilla ensin syo kuopus klo 19 puuron. Sen jalkeen menee potalle ja luen hanelle kirjoja. Nukkumaan klo 20. Esikoinen samaan aikaan tekee puuhakirjaa. Klo 20 aletaan syomaan esikoisen kanssa, sen jalkeen potalle lukemaan kirjoja. Ja han nukkumaan klo 21.

Siis tata samaa joka ilta, paitsi valilla mies esikoisen kanssa leikkipuistossa. Onko teilla muilla jotain erikoista aina, vai samat rutiinit ilta toisensa jalkeen? :)

meillä
syövät telkkarin edessä iltapalan.
sen jälkeen hampaat, pytylle ja iltasatu, jonka jälkeen lukevat vielä itsekseen sängyssä. tai siis eihän kuopus vielä oikeasti lue, vaan katselee kirjoja

ai niin
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
sen jälkeen hampaat, pytylle ja iltasatu, jonka jälkeen lukevat vielä itsekseen sängyssä. tai siis eihän kuopus vielä oikeasti lue, vaan katselee kirjoja
joo, viikonloppuna saa syödä herkkuja illalla saunan jälkeen. eikä aina lueta, kun saavat katsoa vähn pidempään telkkaria.

Aika lailla sama rutiini. Lapset syövät iltapalan ja sitten kuopus menee pottalle. Sen jälkeen menevät molemmat pojat isän kanssa iltapesulle ja seuraavaksi hammaspesulle. Sitten pojilla on aina joku kikatuspainimisjuttu sängyssä, kunnes me vanhemmat komennetaan että pitää rauhoittua ja molemmat menevät omiin sänkyihinsä. Välillä luetaan iltasatu molemmilla, useimmiten esikoinen lukee itse jonkin aikaa ennen nukahtamista. Kuopusta silitellään tai lauletaan unilauluja vuoroiltoinan miehen kanssa, mutta jää sitten nukahtamaan itsekseen.

vieras
Iltapuuro/iltapala klo 20, sen jälkeen pesulle, joko suihkuun, saunaan tai sitten normipesut ja hampaiden pesu. Iltasatu yleensä vanhemmalle, iltarukous molemmille, kuopus suoraan sänkyyn, ja nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ai niin:
joo, viikonloppuna saa syödä herkkuja illalla saunan jälkeen. eikä aina lueta, kun saavat katsoa vähn pidempään telkkaria.
Mulla on joku ihme päähänpinttymä että illalla väh. pariin tuntiin ennen nukkumaan menoa ei saa katsoa tv:tä, kuvittelen että se häiritsee unia :|

Samat rutiinit, mä vaan en lue kirjoja iltaisin (mun hermo ei kestä siihen aikaa enää sitä "Äitiii, mä en nää, äitiiii, toi tönii, äitiiiii, miks toi vaan saa kääntää sivuja, äitiiiiii....): iltapalat, pisut, halit, pusut, unille. kklo 20 viim, joka iikka.

aitoa säästöä
Katselevat ''elokuvaa'' mutta pelaankin heille yhtä aidonnäköistä peliä jota ne luulee oikeaksi leffaksi ja ne tykkää siitä koska siin tapahtuu kokoajan ACTIONII!.

-peli on GTA IV

Aiti Englannista
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Ap, miksi niitä kirjoja siinä potalla pitää lukea?
Esikoiselle ei aina lueta, paitsi pienempana, etta jaksoi istua. Mutta kuopukselle (reilu 1 v.), pitaa lueskella, etta istuu rauhassa. Muuten lahtee juoksemaan karkuun. :)

sama
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja ai niin:
Mulla on joku ihme päähänpinttymä että illalla väh. pariin tuntiin ennen nukkumaan menoa ei saa katsoa tv:tä, kuvittelen että se häiritsee unia :|
meille on tullut tavaksi katsoa. en tiedä häiritseekö.

Aiti Englannista
Alkuperäinen kirjoittaja Aiti Englannista:
Alkuperäinen kirjoittaja Aiti Englannista:
Niin juu tietty molempien hampaat pestaan ja lelut kerataan esikoisen kanssa. :)
Minkä ikäiset lapset sulla on?
Esikoinen on 2 vuotta 7 kk ja kuopus 1 v 1 kk. Aika vilsketta :)
Meillä on 2v6kk ja 8v7kk =)
Meilla onkin sitten samanikaiset pojat, siis sun kuopus ja mun esikoinen :)

lapsi on nyt 1,5v. ja iltapuuhiin kuuluu iltapala, ksylitolipastilli, pottailu, pesut (joko kylpy/suihku/pikkupesut lavuaarissa), hammaspesut, rasvaukset ja yövaippa. Tämän jälkeen puetaan yöpuku ja leikitään/riehutaan hiukan, luetaan 3-4 kuvakirjaa, iltamaito pullosta ja pusut, halit, tutit ja unille.

meijän tapa..
2v & 1/2v rutiinit: Klo 20 iltapala>iltapesut ja -pisut>hampaitten harjaus>yökkärit>iltasatu
unessa ovat klo21-21.30!!
Silloin kahdeksan jälkeen ei enää telkkaria katsella ja ruuat syödään kaikki yhdessä keittiössä, saman pöydän äärellä.
Sitten heräävät aamulla klo 7 pirteänä

Eka poika kerää kirjansa paikalleen ja lelut laatikoihin, sitten iltapalalle. Joskus käytetään käänteistä järjestystä. Sit ku poika on syöny on pottailun ja iltapesujen vuoro, yöpy päälle, satu, halit ja pusut, sit sänkyyn. Joskus laulan vielä jonkun unilaulun ja yleensä haluu levyn soimaan. Satu jää välistä, jos riehuu ja viivyttelee lelujen siivoomisen kanssa... Ihan siks, kun venähtää sit liian myöhäseks eikä malta kuunnella rauhassa. Nukkumaan menee 20.30-21.30 välillä riippuen mihin aikaan aamulla on noussu ja kauanko on nukkunu päikkäreitä. Helppoina iltoina nukahtaminen kestää 10-15 min ja vaikeina lähemmäs pari tuntia. Ikää pojalla 2 vuotta.

Rutiinit pysyy kutakuinkin samana... Iltapala vaihtelee sen mukaan mitä kaapissa sattuu olemaan ja mitä poika pyytää, sadun lukemisesta jo kirjotinki.

vieras
Mä en tajua, miten jotkut saa lapsensa nukkumaan esim. klo 20.... milloin ne herää?! Meillä mennään nukkumaan n. 22.30. Joo, ja aika samat rutiinit on, kaukana kyllä teidän rutiineista.

Yhteistyössä