Mitä kun mies ei halua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaunokainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaunokainen

Vieras
Tilanne on se, että aikaisemmin seurusteluaikoina puhuttiin tosi paljon lasten hankinnasta ja puuhailtiin ihan älyttömän paljon. Asuttiin eri paikkakunnilla. Muutettiin puol vuotta sitten yhteen ja sekstailu jatkui edelliseen malliin päivittäin. Nyt kuukausi sitten mieheltä loppui kaikki halut ja mä tietty ihan ymmälläni. Itellä tuntuu että ne on vaan lisääntyny... Asiasta on tosi vaikee keskustella ja ollaan riidelty siitä monta kertaa. Ymmärränhän mä ettei se riitely ja syyttäminen ainakaan toisen haluja lisää mutku oon niin turhautunu.

Pelottaa et jos tilanne on pysyvä... Tuntuu et rakkauskin hiipuu koko ajan ton takia ja lapsista puhuminen ei enää tule kuuloonkaan.

Onko kokemuksia/neuvoja? :'(

Olipa "kiva" lukea ettei myö olla ainut pari jossa miehellä ei haluja! Meillä on kohta 8 yhteistä vuotta takana,joista reilu 6v. naimisissa. En edes muista millon mieheltäni meni halut,siitä on jo niin monta vuotta....Välillä on tosi vaikeeta,mut en jaksa murehtia sitä enää läheskään niin usen kun alku aikoina. Tuntuuhan se välillä ihan hölmöltä, kun meillä harrastetaan nykysin seksiä vaan sillon kun isäntä sitä haluaa,eli tosi harvoin! Oon vaan yrittäny ajatella ettei seksi oo koko elämää. Välillä on tosi vaikeeta kun haluis ite pitää toista hyvänä ja kun ei voi!

Löytyykö lisää kohtalotovereita? Meilailkaa osoitteeseen heli.johanna@luukku.com

Meillä kans ihan samanlaista elämää. Välillä tuntuu tosi pahalta,mut jostain saan kuitenki voimia. Meillä oli kesällä ero tosi lähellä ja siitä kun selvittin jotenkin niin sen jälkeen oo opetellu nauttimaan tästä tunteettomasta perheen äitin roolista. Lapset sanoo päivittäin rakastavansa isiäki,mut minä en saa sitä hänelle sanoa enkä oo rakas- sanaa kuullu hänenkään sanovan enää puoleen vuoteen. Ennen tätä kriisiämme hän kuitenkin sanoi tuon sanan aina sillon tällön. Tosin väitti.että sillonkin minun painostamana! Nyt nautin lapsistamme ja heidän kanssaan vietetystä ajasta vielä ku he ovat pieniä. Mies ei ikävä kyllä osaa nauttia heistäkään. Hänelle työ ja harrastus on tärkeempiä, perhe vaan välttämätön paha! Toivon että hänen ajattelu tapansa vielä joskus muutuisi!

Hei hepe75,
Oletko ottanut huomioon mahdollisuuden, että miehelläsi on toinen? En halua maalata piruja seinään, mutta omat kokemukseni tuollaisesta käytöksestä ovat olleet sellaiset, että syyksi useimmiten jossain vaiheessa paljastuu toinen nainen. Vastuuntuntoiset perheelliset miehet eivät tee mitään hätiköityä, vaan yleensä elävät kaksoiselämää joskus pitkäänkin ja puntaroivat asioita. Toisessa vaakakupissa avioliitto, lapset, talo, jne. ja toisessa vaakakupissa vetovoima, kiinnostus ja intohimo toista naista kohtaan. Toivon, että teillä ei ole näin, mutta en suosittele sulkemaan silmiäkään tältä vaihtoehdolta.

Edellisen kirjoittajan epäily toisesta tuli mullakin mieleen, jos kerran halut ovat loppuneet ihan äkisti... Toivon, että näin ei kuitenkaan ole ja pienen tauon jälkeen miehesi taas saa vireen päälle!

Hei vaan kaikille!

Olette ihan oikeessa, miehelläni oli ihastus tässä menneenä kesänä. Hänen halunsa tosin ovat kadonneet jo aika päiviä sitten,ennen kun tää tuttavuus ystävän kanssa syveni vaarallisen läheiseks!

Minäkin tunnen tämän naisen ja tiedän että he ovat ystäviä lopun ikäänsä varmaan kun heillä on yhteinen harrastus, josta kumpikaan ei ole valmis luopumaan. Asia on nyt olevinaan loppuunkäsitelty ja he tietävät molemmat perheellisenä ihmisenä, missä raja kulkee...Tai näin me ainakin tämän naisen aviomiehen/lasten isän kanssa toivotaan ja uskotaan! Tää nainen vielä toivo joskus kesällä,että minä ja hän pystyttäs olemaan ystäviä,kävi tässä miten kävi.....Sitä en kyllä hänelle ´luvannu enkä halua edes nähä koko naista!

Aikaahan tämä vie ennen kun elämämme taas normalisoituu,mutta haluan ainakin toivoa että tämä kriisi vain lujitti suhdettamme. Minäkin olen sen verran muuttunut, ettei seksi tai siis sen puuttuminen ole koko elämää! Eikös se ole ihan tutkittu juttu että 7. vuosi avioliitossa on se vaikein...Niin meillä ainakin tähänastisista vuosista vaikein. No jospa se vielä tästä elämä korjaantus. Tänä iltana on taas "korjaus ilta" kun lapset on mummolassa...Hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.10.2004 klo 19:05 kaunokainen kirjoitti:
Onko kokemuksia/neuvoja? :'(

Yhdellä tutulla oli vastaava kokemus mieheltä halusi hävisi ihan yhtäkkiä. Heillä kyse oli lapsesta. Mies ei halunnut vielä lasta vaikka olivatkin jo päättäneet yrittää... Mies ei kyennyt kuitenkaan ottamaan asiaa puheeksi eikä vielä silloinkaan kun puhuivat seksin katoamisesta. Vasta kun nainen ymmärsi suoraan kysyä lapsiasiaa selvisi todellinen syy.
Tämän jälkeen olen kuulut muutamista muista vastaavista jutuista jossa miehen halut kadonneet kun lasta on alettu yrittää tai ehkäisymuoto muuttunut jolloin miehellä tullut pelko mahdollisesta raskaudesta. Mukana myös mies jolla jo puolison kanssa lapsia ja mies touhuaa lähes koko vapaa aikansa lasten kanssa joten ei puolisolla tullut mieleenkään moinen raskauspelko.

Kannattaa koittaa puhua ja puhua. Miehet vaan ovat välillä niin vaikeaselkoisia kun eivät aina tahdo ymmärtää puhumisen tärkeyttä. Minäkin erehdyin omaa yrmykkää pitämään kovinkin puhuvana miehenä mutta kerran sattumalta pulpahti esiin asia jota oli vuosia(!) pitänyt sisällään. Hmm "kun ei tälläisistä kuulu puhua..." Toisaalta hellyttävää mutta \|O .

Ihmettelen aina näitä vastauksia missä herätetään henkiin ns.paha mieli. Vastataan malliin"oletko ottanut huomioon syrjähypyn". Olen mies ja kärsinyt haluttomuudesta pitemmän aikaa ja voitte uskoa, että pelkästään se ilman toisen epäilyjä on kova paikka. Voisi olla eron paikka jos kuulis jotain perättömiä mustasukkaisuus epäilyjä. Kun löytyisi edes yksi viisas jolta löytyisi vastaus halujen palautumiseen eikä mietteitä "mikähän se voisi olla ja jos, niin varmasti jotain petollista"

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2004 klo 18:38 nimetön kirjoitti:
Ihmettelen aina näitä vastauksia missä herätetään henkiin ns.paha mieli. Vastataan malliin"oletko ottanut huomioon syrjähypyn". Olen mies ja kärsinyt haluttomuudesta pitemmän aikaa ja voitte uskoa, että pelkästään se ilman toisen epäilyjä on kova paikka. Voisi olla eron paikka jos kuulis jotain perättömiä mustasukkaisuus epäilyjä. Kun löytyisi edes yksi viisas jolta löytyisi vastaus halujen palautumiseen eikä mietteitä "mikähän se voisi olla ja jos, niin varmasti jotain petollista"

Mutta kun ei näihin haluttomuusjuttuihin(kaan) ole mitään taika keinoa jolla ne tuosta vaan saataisiin korjaantumaan. Ja varsinkin jos syytä ei selvitä niin on tosi vaikea saada haluja palamaan kun se syy siellä pohjalla jyllää kuitenkin... Ikävä kyllä näin on! Sitäpaitsi miehen haluttomuuden takana voi olla potenssiongelmia, virtsakiviä tai jotain muuta vastaavaa. Miehen vain voi olla vaikeaa pihua näistä eikä mies välttämättä tule ajatelleeksi, että vaimo/kumppani tahollaan pohtii vaikka mitä! Oikeastaan ainoa keino halujen palauttamiseen on rehellinen ja avoin keskustelu kumppanin kanssa!!!! On se syy sitten vaikka "vain" seksin tylsyys niin keskustelemalla ja yhdessä pohtimalla siihenkin löytyy ratkaisu.

Ikävä tosiasia on myös se, että aika monesti sieltä haluttomuuden takaa palastuu syrjähyppy/toinen suhde. Se on ikävää mutta kyllä totuuttakin kannttaa katsoa silmiin jos näin on ennekuin piinata itseään. Ja minä kyllä tahollani epäilisin tätä heti jos mieheltä halut katoaisi x-ajaksi ilman syytä ja samalla tavalla mystisesti halut palaisi...