Mitä kun aikuisen korvatulehdus ei tahdo parantua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mullakin on nyt jo toinen antibioottikuuri syöty, kun ensimmäinen ei tehonnut. Huomenna olisi vielä lentokoneella meno edessä. Saa nähdä kuinka käy. Toinen korva puhkaistiinkin, mutta en huomannut siitä olevan liiemmälti apua.

Ennen tärykalvon puhkaisua lääkäri suihkutti korvaan puuduteainetta, sen jälkeen pisti piikillä reiän ja imi märkää pois. Puuduteaineen suihkuttaminen oli epämiellyttävää, ja itse puhkaisu sattui jonkin verran, mutta onneksi se on hyvin lyhyt toimenpide, joten kun kivun tuntee, homma on jo ohi. Märän imeminen oli myös epämiellyttävän tuntuista, mutta kyllä sen kesti.

Mutta hajuakaan ei ole, koska korvat paranisivat. Vai kestääkö se vaan niin kauan?

Coordinator a new searching celebration. In a couple of nights, web host a new purchasing function which gives your web visitors a big low cost for investing previously mentioned the preset quantity. Once again, work with manufacturers to bring within exclusive offers just for this special occasion. http://www.youtube.com/watch?v=sjwb2q95D-g 2. Recommendations intended for honestly fulfilled clients. http://www.youtube.com/watch?v=5bdws6y4VBI Much better often known as VF business, Dockers might make goes this season, since they are recognized for reinvigorating models. They have already done and so along with Timberland as well as Uggs, therefore it looks like Dockers will be following within the listing in order to increase with this successful business. This specific makes it one of several far better John Cramer share selects in the marketplace regarding 2013.

Itse olen ollut penskasta saakka korvalääkärin ns kanta-asiakas. On ollut korvatulehduksia, angiinaa poskiontelontulehdusta yms hauskaa. Poskiontelot on punktoitu 11 kertaa aikuisiällä, korvia on puhkottu, kerran ollut liimakorva ja putket olleet tähän mennessä aikuisena kolmesti ja nyt torstaina laitettiin vasempaan korvaan neljännen kerran putki, tammikuussa 2015 kontrolli jossa putkitetaan tuo oikea korva jos vielä on tarvetta. Ennen putkitusta molempien korvien tärykalvot olivat U:n mallisia ja täysin liikkumattomia alipaineen vuoksi. Tulehdusta korvissa ei ole. Kipuilevat kyllä ajoittain niin että tulee nopea pistävä kipu kuin piikki iskettäis korvaan pystyyn, kestää pari sekuntia ja menee ohitse.

Putkituksen jälkeen tosin sisäänpäin niistäessä viileä ilmaa humahtaa korvaan ja pitää painaa korvalehden yläpuolella olevasta nipukasta korva kiinni ennen niistämistä, haukotellessa korva loksahtaa ja alkaa kaikumaan. Sisäänpäin niistäminen auttaa seuraavaan loksahdukseen saakka. Mielenkiintoinen olotila kun putkitetusta korvasta äänet kuulostavat kuin liian kovalla oleva musiikki tuutattaisiin stereona korvaan ja toisesta korvasta äänet kuulostavat kuin niitä kuuntelisi veden alta. Oikein hehkeä olotila. Tätä riemua sit pitäis jaksaa sinne tammikuulle. Koitan jos sais ajan aikaisemmin, laitoinkin jo lääkärille sähköpostia asiasta. Yksityiselle ei kyl olis rahoja mennä.

Lopettakaa maitotuotteet kokonaan ja sokeri. Sokeri ruokkii tulehdusta ja maito muodostaa märkää. Paljon D3 vitamiinia( 25µg/11kg) ja Symbiofloria, kuten joku mainitsikin.
Spekulointia koska mä syön sokeria minimaalisen vähän ja maitotuotteita en juuri lainkaan ja nyt jäi flunssan jälkiseurauksena korvatulehdus päälle johon nyt jo toisen viikon antibiootti menossa ja ikinä ei ole ollu mitään korvissa muuten ja nytkin ei vaan parane!!!

Minulla oli myös korvatulehdus, johon sain ab kuurin. Korvia särki vielä viikon jälkeen, joten menin korvalääkärille. Hä katsoi, että kuuri ei ollut täysin tehonnut ja määräsi uuden kunnon kuurin. Kipu lähti, mutta korvat oli lukossa noin 1kk. Tämä johtui siitä, että neste ei poistunut tärykalvon takaa, koska kaikki paikat oli aivan tukossa. Sain myös jotain steroiditabletteja, jotka viimein auttoivat, että neste pääsi valumaan pois eikä tärykalvoa tarvinnut puhkaista. Suurin ongelmana tämän vaivan aikana oli se, että asiakaspalvelutyössä en tahtonut kuulla yhtään mitä asiakkaat tahtoivat.

Kellään ei kokemusta?
Minulla aikuinen mies, sain etelän kohteessa luultavasti uima altaan vedestä korvatuhduksen , antibiootti tehosi ja lento kotiin, jolloin alkoi kivuliaampana uudestaan, 2 kuuria antibioottia , ei auta. Lääkäri mietti ja sanoi kokeillaanpa boori tippaa korvaan, se auttoi.
Nyt hammasleikkauksessa ja viikon antibiootti kuuri päälle, korva taas kipeä, lääkäri määrää taas antibioottia, ei auta, onneksi oli vielä avaamaton 10ml otiborin forte pullo kaapissa, taas auttoi.

Heippatirallaa!

Minä jos kuka olen aikuisiällä saanut kärsiä jatkuvasta korvatulehduskierteestä...
Minulla on ollut nyt n. 4vuotta ongelmaa... Minulla on siis putket jatkuvasti molemmissa korvissa, jotka irtoo n. 1-3kk välein, ja taas laitetaan heti uudet. Ilman putkia en pysty olemaan edes viikkoa etteikö tulisi tulehdusta. Tulehduskierre meni yksi vuosi niin pahaksi, että söin tosiaan 12 ab-kuuria vuoden aikana, no vastustuskykyhän tuossa heikkeni, eli ei enää tehoa tavalliset ab-kuurit tulehduksiini. Noh, tämän seurauksena joudun makaamaan sairaalassa osastolla iv-antibiooteilla (eli suonensisäisesti laitetaan) aina pari viikkoa jotta tulehdukset saadaan kuriin. Siis tulehduksia tulee vaikka putketkin olisivat, ne tosin auttavat ettei ole niin usein! Minulla on tehty kaikki mahdolliset tutkimukset, verikokeet ym mitä vain voi, ja kunnon syytä ei ole löydetty. Milloin korvassa kasvaa s-aureus, milloin hiiva... Minulle infektiolääkäri on määrännyt estolääkkeenkin, eli syön 2x päivässä Dalacin nimistä antibioottia ihan ympäri vuoden... joskus sitte saan vielä tavallisen toisen kuurin ab:a sen päälle. Minun korvani putkitettiin viimeksi edellispäivänä, ja nyt taas tulehdun päällä ja menee estolääkkeeni lisäksi Kefexin kuuri sekä vielä ab-tippoja suoraan korvaan. Eli tää on mulla taistelua korvieni kanssa kuukaudesta toiseen!!! Niin, ja ihan erikoissairaanhoitoon korvapolille mulla on hoitosuhde... Todella asiansa tuntevaa väkeä! Voimia kaikille, kamalaa on!!!!!! Kyllä sitä nauttii täysin rinnoin aina kun saa olla esim 2kk putkeen täysin terve Ihanaa kesää kaikille!

Se maitotuotteiden jättäminen kokonaan pois auttoi mulla. Sokeria en välttele niinkään. Mä siis tosiaan kärsinyt korvatulehduksista lapsesta asti ja jätin maitotuotteet pois, kun imetin maitoallergista vauvaa 22 vuotiaana. Siihen loppui myös korvatulehdukset.

Heippatirallaa!

Minä jos kuka olen aikuisiällä saanut kärsiä jatkuvasta korvatulehduskierteestä...
Minulla on ollut nyt n. 4vuotta ongelmaa... Minulla on siis putket jatkuvasti molemmissa korvissa, jotka irtoo n. 1-3kk välein, ja taas laitetaan heti uudet. Ilman putkia en pysty olemaan edes viikkoa etteikö tulisi tulehdusta. Tulehduskierre meni yksi vuosi niin pahaksi, että söin tosiaan 12 ab-kuuria vuoden aikana, no vastustuskykyhän tuossa heikkeni, eli ei enää tehoa tavalliset ab-kuurit tulehduksiini. Noh, tämän seurauksena joudun makaamaan sairaalassa osastolla iv-antibiooteilla (eli suonensisäisesti laitetaan) aina pari viikkoa jotta tulehdukset saadaan kuriin. Siis tulehduksia tulee vaikka putketkin olisivat, ne tosin auttavat ettei ole niin usein! Minulla on tehty kaikki mahdolliset tutkimukset, verikokeet ym mitä vain voi, ja kunnon syytä ei ole löydetty. Milloin korvassa kasvaa s-aureus, milloin hiiva... Minulle infektiolääkäri on määrännyt estolääkkeenkin, eli syön 2x päivässä Dalacin nimistä antibioottia ihan ympäri vuoden... joskus sitte saan vielä tavallisen toisen kuurin ab:a sen päälle. Minun korvani putkitettiin viimeksi edellispäivänä, ja nyt taas tulehdun päällä ja menee estolääkkeeni lisäksi Kefexin kuuri sekä vielä ab-tippoja suoraan korvaan. Eli tää on mulla taistelua korvieni kanssa kuukaudesta toiseen!!! Niin, ja ihan erikoissairaanhoitoon korvapolille mulla on hoitosuhde... Todella asiansa tuntevaa väkeä! Voimia kaikille, kamalaa on!!!!!! Kyllä sitä nauttii täysin rinnoin aina kun saa olla esim 2kk putkeen täysin terve Ihanaa kesää kaikille!

Mä nautin jokunen vuosi sitten korvatulehduksen molemmissa korvissa. Vaati kolme lekurireissua ennen kuin sai oikeat tabut. Korvalekuri uhkasi muistaakseni, että ruiskulla puhkaisee tärykalvon ja imee tavaran sieltä takaa pois. Tällöin pystyisi suoraan selvittämään, että mikä bakteeri olisi kyseessä.

Yhteistyössä