Mitä kouluja olet käynyt, ammattisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylmäkkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kylmäkkö

Jäsen
28.04.2013
526
0
16
Lauantai-illan huumaa ;). Olen käynyt peruskoulun ja lukion. Lukion jälkeen menin ammattikoulun kauneudenhoitolinjalle, joka kesti kolme vuotta. Ammattitutkinto löytyy ja olen tehnyt oman alan töitä yhtäjaksoisesti pian 20 vuotta..

peruskoulu ja lukio, terveydenhuolto-oppilaitos ja ammattikorkeakoulu käyty. Kaksi saman alan tutkintoa on ja työkokemusta niistä reilut 10 vuotta. Haluaisin vaihtaa alaa kokonaan.

Peruskoulu ja lukio. Lukion jälkeen kävin amk:ta kolme vuotta, mutta lopetin kesken. Mulla on cateringalan perustutkinto eli oon suurtalouskokki ja ens viikon perjantaina valmistun lähihoitajaksi. Baarissa oon tehny osa-aikaasesti töitä tammikuusta -06 lähtien.

peruskoulun jälkeen ammattikouluun, Riihimäen amiksessa 2 vuotta (peruslinja ja eka vuos kokin koulutuksesta ) ja 1 vuosi Lahdessa Fellmannissa (toinen kokkivuosi )

vaihtelevasti keittiö ja siivoustöitä tehny tässä 20v aikana sen jälkeen.

Peruskoulu, ammattikoulu ja sen jälkeen oppisopimus :) Ekaksi kouluttauduin lastenohjaajaksi, sen jälkeen oppisopimuksella koulunkäynninohjaajaksi, näitä hommia tehny nyt useamman vuoden.

Peruskoulu - lukio - yliopisto. Haluaisin jatko-opiskelijaksi, mutta yliopistoa ja samalla luultavasti kaupunkia pitäisi vaihtaa, koska savu nousee korvista. Olen jonkin sortin yrittäjä.

Peruskoulu ja lukio. Sen jälkeen lukuisia eri yliopisto-opintoja, mutta en oikeestaan päässyt edes alkuun. Sitten pätkäduuneissa ja välillä aika sekaisinkin (alkoholia lähinnä). No pääsin kumminkin mudasta ylös ja lopulta sain suoritettua iltaopiskeluna AMK-tutkinnon. Lopputyöhön meinas sekin romahtaa (kun samalla tuli lapsia jne. selittelyä). Uskomatonta, mutta sain oman alan hommia ja suorastaan viihdyn töissä. Palkkakin on aikaisempaan verrattuna kohtuullinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylmäkkö;28522529:
Lauantai-illan huumaa ;). Olen käynyt peruskoulun ja lukion. Lukion jälkeen menin ammattikoulun kauneudenhoitolinjalle, joka kesti kolme vuotta. Ammattitutkinto löytyy ja olen tehnyt oman alan töitä yhtäjaksoisesti pian 20 vuotta..

Etkö olekaan kylmäkkö? :)

Peruskoulun jälkeen kävin kauppiksen. Tein sen alan töitä muutaman vuoden, kunnes sain 3 lasta 4v aikana, heistä keskimmäinen vaikeasti liikuntavammainen ja synnynnäisesti sydänsairas. Olin kotona lasten kanssa 11v ajan, ensin kotihoidontuella ja sitten vammaisen lapseni hoitajana. Oli ihan hyvä näin. Sitten menetimme erityislapsemme äkkinäisesti. Jäin aivan tuuliajolle. Ei ollut työtä mihin palata, eikä edes kiinnostanut mikään kaupan kassa tai sihteerintyö.
Opiskelin itselleni uuden ammatin hoitoalalta ja nyt toista vuotta olen töissä terveyskeskuksen ensiavussa. Nyt olen alkanut haaveilla, jos joskus vielä saisimme iltatähden. Ikää minulla on 38v eli kauan ei enää voisi odotella. Mies ei asiaa vastusta, itse haluan vielä hetken miettiä.

Yhteistyössä