Mitä kivaa veisin tuoreelle äidille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaveri

Vieras
Joka on minun yksi läheisimmistä ystävistäni. Joku kiva ja tarpeellinen paketti, mitä siihen vois laittaa? Vaippoja, vauvalle jotain (mitä ), herkkuja (mitä ). Laittakaahan kaikkea, mitä mieleen tulee tai mitä itse olisitte halunneet tai saitte :)

Vaippoja saatiin,mut jäi kyllä käyttämättä, kun niistä meni iho kokonaan punaiseksi, jos tiedät merkin, niin ok. Jos esikoinen, niin vauvalle on musta kaikista ihanimpia olleet pehmeet paketit, mutta ei sitä pienintä kokoa. Mä olen perinteinen nainen ja ilahtunut itse aina eniten kukista:)

Vauva on toinen, ja samaa sukupuolta. Mä tykkään itse myös kukista, kaverista en oo niiinkään varma... :)

Muotilehdistä kyllä tykkää, itse en niitä ymmärtäny, tuli vaan paha mieli katsoa niitä langanlaihoja nättejä naisia :D Olin ehkä vähän herkkis ;)

No ei mitään "terveellisiä herkkuja" vaan kunnon suklaata sen olla pitää =)) ja jotain lehtiä, koska kirjoja ei kerkee lukea kuiteskaan... esikoiselle joku lasten kirja tai lelu ja vauvalle joku pikku lelu tai vaate, sehän niistä lahjoista vähiten ymmärtää.

Jotaa hyvää kahvin kanssa :D tai vaikka valmis ruoka joku pataruoka tms. Minusta sellainen vanha rotinaperinne sais elpyä uudestaan. Kun on väsy niin olis tosi kiva kun joku tekis ruokaa tai tois leivonnaisia :D
Tuttu lestadiolaisäiti kertoi, et heillä on tapana järjestää leipojaiset kun joku heidän tuttava saa lapsen ja valmistaa just ruokia ja leivonnaisia perheelle :D

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jotaa hyvää kahvin kanssa :D tai vaikka valmis ruoka joku pataruoka tms. Minusta sellainen vanha rotinaperinne sais elpyä uudestaan. Kun on väsy niin olis tosi kiva kun joku tekis ruokaa tai tois leivonnaisia :D
Tuttu lestadiolaisäiti kertoi, et heillä on tapana järjestää leipojaiset kun joku heidän tuttava saa lapsen ja valmistaa just ruokia ja leivonnaisia perheelle :D

mä kans ehdottaisin, että jotain ruoka -tai leivonnaisviemisiä, varmasti tiedät mistä kaverisi pitää! :)

siis vietkö kotiin? jos viet kotiin ni persoonallinen lahja on vaippakakku (google auttaa) ja siihen voi sisällyttää niin podystä tuttipulloon..
onko lapsilla iso ikäero tai ovatko syntyneet erivuoden aikaan? Meil on esim. niin et tytöillä on 1v10kk ikäeroa, eli kun esikoiselle meni koko kevään 62cm keväthaalari, on se tälle kuopukselle pieni (eli häätyy ostaa uus) samoten kesäkamppeet. Esikoinen käytti kesällä kokoa 68 kuopus todennäköisesti 74-80, eli menevät pahimoilleen ristiin

Nuo yllä mainitus leivonnnaiset on kans lapsiperheessä tervetulleita ihan siis perus pulla, piirakka, sämpylät tai jotain vierasvaraa.

Ja tuo ison siskon huomioiminen on kans hyvä idea. Ei sen tarvi olla isoa, ku on omassa paketissa.. meil isosisko sai mm. sukat ja värityskynät

Ei mitään terveellisiä herkkuja... kunnon suklaata tms... ja vaipat on hyvä idea, kukatkin jos kaveri tykkää kukista.. ja esikoiselle kans jotain kivaa :) että tuntee ittensä tärkeäksi..

Kiitos ideoista :) Kaveri on leiponut pakkaset täyteen vaikka mitä ja jos totta puhutaan, en itse ole mikään erinomainen kokki tai leipuri... :D Kaveri on ammatiltaankin kokki. Heh.

Menen sairaalaan katsomaan. Sit, kun menen kotiin, huomioin isoveljeäkin jollain pikku lelulla tms. :)

kai oot tarkistanu et kyseiseen sairaalaan saa mennä kattoon? ja ennen kaikkea et äiti haluaa vieraita..
mä veisin sairaalaan uusimman vauva tai kaksplus lehden tai muuta kevyttä luettavaa. En veis kukkia, mieluummin sit kotiin, eikä muutenkaan mitään isoa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos ideoista :) Kaveri on leiponut pakkaset täyteen vaikka mitä ja jos totta puhutaan, en itse ole mikään erinomainen kokki tai leipuri... :D Kaveri on ammatiltaankin kokki. Heh.

Menen sairaalaan katsomaan. Sit, kun menen kotiin, huomioin isoveljeäkin jollain pikku lelulla tms. :)

Vie kukkia (ihania kevään värikkäitä kimppuja saa mukavasti jo) + "lahjakortti" hoitaa vauvaa/molempia lapsia jossain tarvittavassa välissä, jotta äiti saa hetken vaikka levätä/ulkoilla itsekseen/käydä leffassa/kampaajalla hyvällä omalla tunnolla :)

Tuollaista voi olla jossain kohtaa ikävä kumminkin - varsinkin jos se isoveli alkaa mustasukkaiseksi, jolloin äiti voisi lähteä vaikka leikkipuistoon isomman kanssa, kun sinä huolehdit vauvasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Nitta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Vie kukkia (ihania kevään värikkäitä kimppuja saa mukavasti jo) + "lahjakortti" hoitaa vauvaa/molempia lapsia jossain tarvittavassa välissä, jotta äiti saa hetken vaikka levätä/ulkoilla itsekseen/käydä leffassa/kampaajalla hyvällä omalla tunnolla :)

Tuollaista voi olla jossain kohtaa ikävä kumminkin - varsinkin jos se isoveli alkaa mustasukkaiseksi, jolloin äiti voisi lähteä vaikka leikkipuistoon isomman kanssa, kun sinä huolehdit vauvasta?

lahjakortti hierojalle ois kyl kiva, mut ite en ois halunu kukkia sairaalaan, vasta kotiin... jätin sit ne kukat sinne hoitajia ilahuttaan (otin vain purkkikukan mukaan, leikkokukkia en)

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
kai oot tarkistanu et kyseiseen sairaalaan saa mennä kattoon? ja ennen kaikkea et äiti haluaa vieraita..
mä veisin sairaalaan uusimman vauva tai kaksplus lehden tai muuta kevyttä luettavaa. En veis kukkia, mieluummin sit kotiin, eikä muutenkaan mitään isoa

Totta kai oon :D Heh.

Kiitos edelleen kaikista kivoista ideoista.

Ihmiset on erilaisia. Itse vähän järkytyin kun joku toi käytetyt nännisuojat, käytettyjä puklurättejä ja paketin Lidlin vaippoja. Jos on äidin hyvä ystävä, niin itse vien aina jotain juurikin tälle äidille. Yleensä sukulaiset tuo vauvalle kaikkea, mutta ei tietenkään äidille. Itse haluan muistaa juuri äitiä, koska muistan kuinka rankkaa äitinä on ensiviikot. Kukista ilahtuu aina, samoin ihanista turhista lehdistä.

Onnellisin olin, kun hyvä ystäväni toi aina tullessaan (kävi siis aika usein nopeita visiittejä, ei jäänyt pitkäksi aikaa) mulle suklaata ja tullessaan soitti mitä tarvitsen kaupasta.

Yhteistyössä