baby ideoita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isosisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

isosisko

Vieras
Siskoni saa kesällä vauvan ja haluaisin ostaa vauvalle, bodeja paitoja vaippoja sukkia housuja , kylpyöljyjä ihan kaikkea mitä alkuun tarvitaan, ja sitten erikseen siskolle ja miehelle omat jutut, olisko ideaa miten vauvan tavarat vois laittaa et olisi kivan näköistä , voisko laittaa seim koriin vai?? Tyttövauva
ERITTÄIN KIITOLLINEN JOS JOKU AUTTAISI MINUA
Ja jos on jotain muita kivoja osto tai muita ideoita niin otan iloisesti kaikki vastaan

Tosi hauskaa kun haluat autella hankinnoissa ja uskon että lahjan saajat ovat enemmän kuin tyytyväisiä.Kannattaa varmaan katsoo tuolta odotuspuolelta, kun siellä on monet kerrat tehty listoja tarpeellisista hankinnnoista vauvaa varten. Voit sitten sieltä valita omaan pakettiisi sopivia juttuja. Semmosta, että vaikka noita vaatteita on varmaan just ihanin ostella, niin suosittelisin kuitenkin just käyttötavaran (vaipat, liivinsuojukset, harsot yms.) hankkimista, kun niitä ei varmaan muuten saa niin paljon lahjaksi ja tarvetta on!

Monethan kerää esim. isyyspakkauksia vauvan kylpyammeeseen, joten se on ehkä yks idea, jos ei tulevilla vanhemmillla vielä ammetta ole!

niin ja semmosta tuli vielä mieleen, että kelan sivuiltahan näkee tuon äitiyspakkauksen sisällön, jos haluaa vähän täydennellä siinä tulevia juttuja...

:)

Esim. vauvan ensilusikka olisi ollut meille tervetullut. Pyydettiin sitten kyllä ristiäislahjaksi sitä. Sellaisen vinkin haluaisin antaa, että mitä ikinä laitatkin pakettiin, anna se hyvissä ajoin. Itse en saanut mitään ennen lapsen syntymää, mutta sen jälkeen lahjoja tulikin. Harmittaa vain kun paniikissa ostin kaiken valmiiksi jo ennen lapsen syntymää, koska tuntui että kaikki pitää olla valmiina. Jokainen äiti varmaan on tehnyt pakollisen apteekki reissun ennen lapsen syntymää tai ainakin heti sen jälkeen. Meillä tarpelliseksi on ainakin havaittu suolatipat tukkoisen nenän avaamiseen ja supot rokotuksia ajatellen. ehkä naitä voisi myös lisätä pakettiin. Ja äidille ummetuslääkettä alkupäiviä varten.:)

meillä tarpeita olivat kietaisubodyt koko 62 ja siihet puolipotkareita. Olivat helppo pukea. Pikku niistäjä on tosi tarpeellinen. Harsovaippoja lisää. Pakkauksessa niitä on aika vähän. Pieni kypärälakki. ÄP:n lakit on tosi isoja. Ym kivaa...

Hieno idea auttaa siskoasi lapsen tarvikkeiden hankkimisessa. Ennen ostoksille menoa on varmaan aina myös syytä miettiä lahjan saajan arvomaailmaa ja sitä millaiset lahjat istuvat siihen mahdollisimman hyvin. Itse yritän elellä mahdollisimman ekologisesti ja olla rasittamatta ympäristöä turhaan. Niinpä olemme käyttäneet molempien lastemme kohdalla kirpparilta hankittuja tai mahd. ekologisesti valmistettuja lastenvaatteita, välttäneet kertakäyttöisiä vaippoja ja muutenkin kaikkea turhaa tilpehööriä. On ollut mukavaa että lahjoja hankkiessaan myös ystävät ja sukulaiset ovat ottaneet sen huomioon eikä meille ole kannettu mitään Disneyn lastenvaatteita tai meille tarpeetonta muovikrääsää.
Toinen pointtini on sellainen, että niin mukavaa kuin onkin saada apua lasten vaatteiden tai muiden tarvikkeiden hankinnassa, niin oman ajan antaminen on ainakin meillä ollut paras saamamme lahja. Etenkin synnytyksen jälkeen kun oma olo on ollut vielä vähän heikko on minulle ollut valtavasti apua ja iloa siitä että ystäväni ovat välillä tulleet ja auttaneet kodin askareiden hoitamisessa siivoamalla, pesemällä pyykkiä ja onpa minulle joskus tultu laittamaan hyvää ruokaakin. Se on ollut valtavan korvaamatonta apua ja on ollut mukavaa saada juttuseuraa kotiin. Odotusaikana tulevalle äidille voi puolestaan tarjota esimerkiksi niskojen tai jalkojen hierontaa. Ainakin minun kohdallani nämä ovat osoittautuneet paljon materiaa tärkeämmiksi lahjoiksi.
Mukavaa kevättä kaikille!

Kaikenlaiset korit on meillä ollut käytössä leluille, hoitotarvikkeille, kestovaipoille yms. yms, voisin kuvitella että kaikille löytyy niille käyttöä! Tai pakkaa tavarat vaikka kauniiseen nukenkehtoon / työntökärryyn, jolle on käyttöä tulevina aikoina.

Mitäpä olisin itse tarvinnut eniten? Vaatteita EI, sillä niitä tuli muutenkin liikaa (ainakin niitä pikkuisia), tosin yöpukuja ja noita puolipotkareita olisi ehkä voinut olla enemmän. Tutteja, harsoja, vaippoja. Mites joku starttipaketti kestovaippoja? Joku ihana soittorasia / mobile? Tai pehmeä unipussi (oli ihan ykkönen ja ovat aika hintavia itse hankkia). Vuodevaatteita, talja / peitto jonka päällä katsella kesää? Näitähän riittää :)

Yhteistyössä