mitä kivaa turussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ä2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pientä Korkeasaarielämystä saa kun näkee E. Kiikon huojumassa valkoisin huuli"punin" salaattibaarin jonossa. Saat selitellä lapsille että mitä lajia se edustaa, vähän niinkuin muumien Nipsua.

[QUOTE="nuuh";27983550]Pientä Korkeasaarielämystä saa kun näkee E. Kiikon huojumassa valkoisin huuli"punin" salaattibaarin jonossa. Saat selitellä lapsille että mitä lajia se edustaa, vähän niinkuin muumien Nipsua.[/QUOTE]

Turkulaismies käveli kaupungilla, kun sitä vastaan tuli kenguru.
Turkulainen otti kengurun mukaansa, etsi lähimmän poliisin ja kysyi:
- Mitä minä teen kengurulle?
Poliisi vastasi, että vie se eläintarhaan.
Seuraavana päivänä mies tuli kengurun kanssa samaa poliisia vastaan ja poliisi kysyi:
- Etkö vienytkään sitä eläintarhaan? Mihin turkulaismies vastasi:
- Veinhän minä ja nyt vien sen elokuviin.

[QUOTE="jeba";27983787]hehehe ole Turkulainen hiljaa ja katso tänään putous kuinka Turkulainen putoaa :laugh:[/QUOTE]

Ei kiitos en katso niin huonoa ohjelmaa. Ja ihan sama vaikka turkulainen putoisi. Ja sanoinko että asun turussa?

Alkuperäinen kirjoittaja ä2;27983514:
olen juuri muuttanut lasteni kanssa turkuun. onko mitään vinkkejä mitä kivaa voisi tehdä lasten kanssa? :) lapset on alle kouluikäisiä.

Käyppäs Turun kaupungin nettisivuilla niin saat ideoita! Esim. sunnuntaisin on useissa paikoissa lasten liikunnan ihmemaa, kylpylä Caribia ja Impivaaran uimahalli ja hiihtolatu (voi vuokrata sukset 1€/lapsi) ja pulkkamäki, pian avataan Muumimaailman taikatalvi, Ruissalo ulkoiluun, piknik-risteily uudella Viking Cracella, museot ym. Onhan täällä vaikka mitä!

Ehdottomasti kannattaa ton ikäisten kanssa kokeilla liikunnan ihmemaa. Kupittaalla on suurin, mutta pienemmätkin paikat ajaa asiansa ja helpompi yksin valvoa lapsia. Seikkis on kivempi varmaan kesäisin. Pajatoimintaa ja kerhoa siellä kyllä on talvellakin. Missä päin Turkua ja onko oma auto käytössä?

Impivaaran uimahalli on erittäin hyvä paikka lapsille, kaksi lastenallasta ja vielä vauva-allaskin sekä liukumäki. Seikkailupuisto on kiva paikka ja ilmainen, pomppulinna ja parit muut aktiviteetit maksaa pari euroa. Kesällä on useita uimarantoja sekä kaksi maauimalaa, mä suosin maauimaloita koska inhoan sitä hiekkamäärää mikä rannalta kulkeutuu mukana :D. Museoita, leikkipuistoja jne jne. Turun nettisivuilta löytyy kaikenlaista infoa kaikenlaisesta tekemisestä.

Tervetuloa Turkuun :)!

[QUOTE="Vieras";27984003]Käyppäs Turun kaupungin nettisivuilla niin saat ideoita! Esim. sunnuntaisin on useissa paikoissa lasten liikunnan ihmemaa, kylpylä Caribia ja Impivaaran uimahalli ja hiihtolatu (voi vuokrata sukset 1€/lapsi) ja pulkkamäki, pian avataan Muumimaailman taikatalvi, Ruissalo ulkoiluun, piknik-risteily uudella Viking Cracella, museot ym. Onhan täällä vaikka mitä![/QUOTE]
Minä Kärsämäkeläisenä opastan sinua: "Käyppäs" yhdellä peellä.

Talvella uimaan Impivaaran uimahalliin tai kylpylä Carbiaan tai Ruissaloon, Hirvensalon laskettelurinne ja sen vieressä ilmainen iso pulkkamäki, museot, liikunnan ihmemaa, lasten teatterit, baletit ja konsertit, Muumimaailma hiihtolomalla, useat luistelukentät, ostoskeskus Skanssi ym.

Kesällä Ruissalon Saaronniemen ja Kakskerran Ekvallan uimarannat, Kupittaan ja Samppalinnan maauimalat, Urheilupuisto ja Kupittaan puisto, jossa myös Seikkailupuisto ja siinä vieressä myös vapputivoli, Vartiovurenmäen puisto ja siellä kesäteatteri ja Käsityöläismuseo, Turun kaupungin lomasaaret esim. Vepsä ja Pähkinäinen, Turun Linna, risteily UkkoPekalla ja Turun Viking/Silja-laivoilla, kaikki museot.

Yhteistyössä