Mitä kivaa pihaan kesäksi? Kertokaa vinkkejä, omista pihoistanne jne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Kannoin eilen metsästä isoja kiviä ja aamulla tänään myös. Olen koittanut ympäröidä niillä kukkapenkkejä, puun jne. mutta ideat loppuu pahasti. Kertokaa kuvilla tai ilman vinkkejä miten voi HALVALLA tai luonnon ilmaisilla antimilla tehdä pihaan kaikkea kivaa koristetta yms.

KIITOS :flower:

Ja ihan vaan on kiva katsella teidän pihoiltanne esim viime kesän kuvia. Millaista kukkaloistoa oli? :wave:

mä laitoin viime keväänä maahan 2 äitienpäiväruusua.kasvoivat koko kesän ja tekivät uusia kukkia kuolleiden tilalle.meinasin taas tänä vuonna laittaa.olivat tosi kauniita kun kukkivat =) mä tykkään kans kaikista kivistä ym...tai sit laitan nätteihin ruukkuihin kukkia ja johonkin esille,esim.ison kiven päälle tai kukkapenkkiin B)

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
No perennoja saa naapureilta usein ilmaiseksi.

Jaa kun ne leviää meidän puolelle? :D :laugh: .

Ei kun ihan silleen, että juttelee naapurien kanssa ja kertoo olevansa innostunut puutarhan hoidosta. Ole hyvä vaan, tässä sulle kottikärryllinen jakotaimia.

Me muutetaan parin kk päästä ja saadaan elämämme ekä piha! ootan niin innolla,että pääsen laittamaan sitä !!! :D joten laitelkaa vaan kuvia ja vinkkejö miten siitä saa kivan!

Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Me muutetaan parin kk päästä ja saadaan elämämme ekä piha! ootan niin innolla,että pääsen laittamaan sitä !!! :D joten laitelkaa vaan kuvia ja vinkkejö miten siitä saa kivan!

:flower: ONNEA pihasta!!! Me muutettiin vajaa 1v sitten tähän rivariin ja eka piha meillä kans. Aivan ihanaa kun on piha! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja bb:

:flower: ONNEA pihasta!!! Me muutettiin vajaa 1v sitten tähän rivariin ja eka piha meillä kans. Aivan ihanaa kun on piha! :wave:

Ja kohta teidän pihat on PUUTARHOJA!

Meillä ollut oma piha nyt viidettä vuotta ja edelleen keskeneräinen ja aina hirveesti hommaa (paljon puita joten roskia paljon ja muutenkin ihan epätasaista, kivikko siellä, toinen täällä, rinnettä, puustoa, mehtää, maata. en tosin haluakaan mitään aakeeta laakeeta nurmikkoo vaan)

ja tuntuu et ei vain jaksais enää.

No me maalaattiin lasten kanssa viime viikonloppuna pihakoristeita:kivistä leppakerttua, sammakkoa, siiliä yms. Lapset tykkäsivät kovasti ja ovat ne komiat kukkapenkissä :)
Lisäksi kivoja istutuksia saa esim. päiväliljoista, ovat suht edullisia, kauniita kukkiessaan ja lehdet ovat komeat kukinnan jälkeenkin (nimim. liljapihan omistava :) ).
Myös pajusta saa kaikkea kivaa ja edullista pihalle. Esim. pajuobeliskin sisään vaikka hajuhernettä kasvamaan niin on kesällä komia näköinen. Tai sitten tekee pajusta sellisen verkon ja pistä jonkun kyönnöksen sitä pitkin kiipeämään yms.

Suosin tuttujen , anopin ja muiden naapurien pihoista saatuja jakotaimia. Toki penkkien perustaminen maksaa mullan ja lannoitteiden osalta.

Itse olen kierrättänyt trukkilavoja kasvilavoiksi (siis kehikoiksi). Jos saat maanomistajalta luvan, niin risuista ja pajuistahan voi tehdä vaikka mitä. Ja itsekin ajattelin että muksu saa maalata muutaman kiven...

Yhteistyössä