H
"hello"
Vieras
Ajattelin et jos sämpylöitä, mut mitä makeaa ja helppoa? Kääretorttu olis aika helppo mut onko muita ideoita?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Okei, tässä ohje:
Pohja:
3dl vehnäjauhoja
1 muna
1 tl suolaa
100 g voita/marg.
Täyte:
2 tlk tonnikalaa (itse käytän paloina tai hiutaleina öljyssä)
1 sipuli
kirsikkatomaatteja/normitomaatteja oman maun mukaan
Liemi:
2½-3 dl ruokakermaa
3 munaa
½tl suolaa
pippuria
pinnalle juustoraastetta
Paisto 175 asteessa, n. puoli tuntia
Pohjan aineet vaan sekaisin, olen antanut voin pehmetä, niin sekoittaminen on helpompaa. En ikinä noudata ohjeita mitenkään orjallisesti, mutta olenkohan minä tehnyt niin, että ensin pehmeä voi ja jauhot käsin sekaisin ja sitten muna sekaan.
Painele taikina piirakkavuuan pohjalle ja reunoille. Päälle tonnikalat, pilkottu sipuli ja tomaatit. Kirsikkatomaatit kannattaa halkaista puoliksi. Sitten kerma, munat ja mausteet sekaisin ja liemi täytteen päälle. Lopuksi vielä juustoraastetta pintaan ja uuniin.
Tomaattien tilalla voi toki käyttää jotain muutakin. Esim. paprika voisi toimia. Tomaatit voi myös kuullottaa pannulla sipulin kanssa ennen kuin laittaa niitä tonnikalan päälle, mutta minä olen laittanut ne siihen ihan "raakana".
Tee ilman munia. Munattomiakin reseptejä löytyy netistäAlkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26099873:Iltapalaksi kääretorttua?
Siis herrajjumala, miten te oikein syötte?
Sokeria ja hiilarimättöä vaan vedellään........
Jotain kuitupitoista ja vähäsuolaista sen pitää olla, terveellistä ja jotain selaista että voi kasviksia piilottaa sekaan. Yrttimausteilla saa kätevästi makua ilman lisäsuolaa. Jotain missä on pellavansiemeniä ja spelttijauhoja.
Meillä ei ole munia |O ja mun on tehnyt jotain pullaa/kakkua/leivoksia mieli koko päivän |O