Mitä kivaa itse sait ylppärilahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pepe"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pepe"

Vieras
Kun tuossa toisessa ketjussa on niin erilaisia näkemyksiä sopivasta rahasummasta tai muuten sopivasta ylioppilaslahjasta niin listataanpas nyt tähän niitä omia hyviä lahjoja :)

Eli mitä itse sait ylioppilaslahjaksi, mikä oli kivaa ja jäi mieleen tai käyttöön pitemmäksi aikaa?

Minä sain toki niitä shekkejä, sata markkaa varmaan kaikki. Ja ruusuja, paljon :) Kivoimmat lahjat olivat kuitenkin muuta: kummitädiltäni sain torkkupeiton, joka on meillä edelleen päiväunikäytössä. Tädiltäni sain rahapuun, johon oli sidottu hedelmiksi tiukalle rullalle käärittyjä seteleitä. Tutulta korusepältä sain uniikin hopeakorun, johon oli tehty ornamenttikuvio L-kirjaimista ;) . Ja äiti osti minulle yleiskoneen, jota käytettiin silloin ekan kerran juhlaleipomusten tekoon ja joka edelleen toimii ja on paljon käytössä. Juhlat vuonna -95...

Koruja, rahaa, astioita, pyyhkeitä, ryijyn (joka on rakkain lahja), mattoja( kummitätini itse tekemiä), matkan.
niin ja auton.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Edelleen on käytössä hopealusikkasarja ja joitakin astioita. Muuta en oikeastaan muistakaan. Joitain koruja sain, mutta en ole oikein koruihmisiä, joten tuolla ne taitavat jossain kaapissa pölyttyä. Rahat menivät kaikki romuautoon, jota en edes koskaan päässyt itse ajamaan.

Sellaista mitä en olisi itse älynnyt koskaan hankkia, niin on yksi jäänyt mieleen: hatturasia sille ylioppilaslakille. Se on tietysti kaunis ja ihana , mutta myös hyvin käytännöllinen, siellä se on jo säilynyt vuosikymmeniä hyvänä :)

Kavereilta hauska lahja oli se että olivat keränneet jotain 10 mk seteleitä tms omasta porukastaan ja laittaneet rahat kirjekuoreen. Kuoren päällä luki että "viulurahastoon". Toinen kaveri oli saanut samanlaisen ja siinä oli lukenut "hifihankintoihin". Ei siis rahallisesti arvokas lahja, mutta toivat mieluummin sen ruusun verran rahana kuin ruusuna. Varsinkin miespuoliselle ylioppilaalle minusta kätevää se ettei osteta isoa kasaa ruusuja vaan vaikka se muutama eurokin sit rahana.

Idea vois toimia myös niin että ostaa säästöpossun ja laittaa siihen pienen summan kolikoina. Ikäänkuin "parkkirahaa"

En saanut juhlia (äiti ei halunnut järjestää, itsellä ei ollut mahdollisuutta). Omat vanhemmat ja silloisen poikakaverin vanhemmat kävivät kahvilla, sain muistaakseni parisataa markkaa rahaa ja pari ruusua.

Jep, olen katkera siitä että olen jäänyt (tässäkin) paitsi sellaisesta mikä useimmille on itsestäänselvyys - jo pelkät juhlat olisivat olleet minulle kova sana, kyse ei todellakaan ole lahjoista. Isä ei viitsinyt edes ilmoittaa omalle suvulleen että valmistuin (itse en pitänyt/pidä yhteyttä, vaikeahan se olisi ottaa yhteyttä ihmisiin joista tietää vain nimen).

Astiat ja hopealusikat parasta ja yhä käytössä. Oli kiva kun muutti pois vanhempien luota niin oli laadukkaat ja kauniit Arabian astiat. Rahaa sain hieman ja Stockmannille lahjakortteja, ne taisivat kyllä tuhlaantua johonkin sekalaiseen sälään, kun ei ollut millekään suuremmalle hankinnalle tarvetta. Lahjakortti hierontaan oli myös ihana ajatus!

Yhteistyössä