Mitä kirjaa/kirjasarjaa suosittelet luettavaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nirso lukija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="moi";25315570]Jean M. Untinen-Auelin Maan lapset-sarja.[/QUOTE]

Itsekin suosittelen tätä historiallisten kirjojen ystävänä. Vaikka siinä onkin liikaa itseään toistavia seksikohtauksia ja maisemakuvausta. :D

Uusin löytöni oli Sirpa Kähkösen 1930-luvun Suomesta alkava sukusaaga, joka seuraa yhden suvun vaiheita molempien sotien läpi Kuopiossa asuvien naisten silmin.

Ahmin aikoinaan myös Täällä Pohjantähden alla -trilogian ja vielä Tuntemattoman kaupan päälle.

Tykkään kaikista Virpi Hämeen - Anttilankin kirjoista. Suosin suomalaisia, koska inhoan kirjoissa ulkolaisia henkilönnimiä. Esim. Hietamies/ Hirvisaaren, Enni Mustosen, Pirjo Tuomisen ja Kaari Utrion kirjoissa on mukana historiaa, josta pidän.

Jos pidät Christiestä, saattaisit pitää myös Leena Lehtolaisen Maria Kallio-rikosromaaneista. Itse pidän niistä. Pidän myös Donna Leonin rikosromaaneista - ihana italialainen ruoka ja Venetsian maisemat vilisevät rikosten välissä; aikamoista yhteiskuntakritiikkiä tosin tulee ohessa. Fay Weldon ei ole ihan hömppää, mutta vie mukavasti kanssaan pohtimaan monenlaista (varsinkin Naispaholainen on hyvä). Jane Austenin romaaneista saattaisit myös pitää, kunhan siedät niiden vanhahtavaa tyyliä, ovat itse asiassa aika hauskoja.

Minäkin suosittelen Leena Lehtolaisen Maria Kallio-sarjaa.

Fantasian puolelta en todellakaan suosittele Martinia kenellekään joka on pelokas. Minulta jäi sarjan toinen kirja kesken, kun meni liian pelottavaksi/ällöttäväksi... Yih! Muuten oli kyllä fantasiasarjaksi tuoreen tuntuinen.

Mainostaisin muuten näin vuoden vaihteen lähestyessä 100 kirjaa vuonna 2012 -projektia, kaikki mukaan vaan! https://www.facebook.com/groups/160848924023276/

Diana Gabaldonin Muukalainen ja sen jatko-osat. Tarina alkaa kun englantilaisnainen astuu skotlannissa kivikehän läpi ja joutuu 1700-luvulle. Monta tuhatta sivua hyvin kirjoitettua helppoa luettavaa; seikkailua, rakkautta ja ah niin ihana Jamie. :)

Täällä on tullut monia hyviä ehdotuksia, mutta ehkäpä vielä pari mahtuu mukaan. Janet Evanovich kirjoittaa kevyesti, nopeatempoisesti ja lennokkaasti, vaikka aihepiiri ei kevyt olekaan. Agatha Christie -fanina tykkäsin nuorempana myös Mauri Sariolan kirjoista.

mun lemppari kirjailijoita ovat agatha christie, sue grafton, maria lang, leena lehtolainen, eeva tenhunen, liisa nevalainen ja pirkko arhippa ja olen kerännyt kyseisiä kirjailijoita omaan kirjahyllyyn :)
ja kyse siis dekkareista ja voinpa kehua että kaikki christiet löytyy omasta hyllystä

Yhteistyössä