mitä kevyttä ruokaa tekisin? auttakaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten olet syönyt noita kasviksia? Oletko pistellyt vain salaatteina ja ruoan lisukkeina, vai oletko tehnyt ihan kasvisruokia? Kasviksistahan saa tehtyä vaikka mitä kevyttä pääruokaakin.

Paistettua kalaa:öljy tilkka pannulle,siihen kala nahkapuoli alaspäin,makuja kalaan oman maun mukaan..tai uunissa samalla tavalla...

Minä tykkäsin painonpudotusoperaation aikana itse tehdystä broilersalaatista:leikkasin filepihvit suikaleiksi,salaattia,tomaattia,kurkkua,sipulia,vähän suolakurkkua,ananasta..ja ne broilerisuikaleet pannulla kypsäksi(mausta makusi mukaan,vaihdellen)ja sit koonti lautaselle.Salaattikastikkeeksi sitruuna / limemehua..

kanawokki(kanaa, kaalia, sipulia, paprikaa)
kaaliraaste(öljyä, herbamarea), lihapullat ja (kevyt)kermaviilikastike
kalaa ja kukkakaalimuusia(koskenlaskijaa sekaan)

Munaruoat ovat myös hyvin monipuolisia, laita täytettyä munakasta tai kohokasta. Usein syötän lapsillekin yksinkertaisesti mikrotettuja pakastesekavihanneksia (herne, porkkana, kukkakaali, papu) sekä paistettua munaa. Tykkään.
Ja minulla sattuu tuossa olemaan kirjastosta kirja 500 keittoa, sieltä varmaan löytyisi jotain uutta ja hyvää keittoihin.

Vai tarkoitatko herkkuosastoa, makeita? Pähkinöissä ja siemenissä on julmasti energiaa, mutta ne eivät lihota niin paljon kuin niiden laskennallinen energiasisältö antaa ymmärtää. Ne ovat hyviä ja terveellisiä!

Omatekemät popcornit ovat kohtalaisen terveellisiä. Hyviin juomiin kannattaa panostaa; kuuma kaakao tehtynä tummasta jauheesta ja sokeria puolet kaakaon määrästä on kevyt herkku. Pirtelöt ja smoothiet. Hiilihappovedet.

Yhteistyössä