Mitä kangasta ruokalaput on? (vähän vahankankaan tyyppiset)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Meillä on kirppikseltä ostettuja ihania & isoja ruokalappuja mitkä on todella hyviä...mutta ne on itsetehtyjä enkä siis saa niitä paisti itsetekemällä lisää.

Mitäköhän tuo matsku on?

On sellaista kankaanomaista, eli ei niin likasta kuin vahakangas ja taipuisampikin on. Siitä kuitenkin pystyy pyyhkimään liat eikä se päästä kosteutta siis läpi.

Kerni(liina)??

Muoks. Etolan sivuilta
3) Paras laatu on akrylaatilla päällystetty puuvillakangas. Tämä on myös ohuin laatu, sillä akrylaatti imeytetään kankaaseen. Tällainen pöytäliinakangas laskeutuu kauniisti ja käy liinaksi juhlavampaankin pöytään. Tämän pöytäliinan voi pestä hienopesussa 40 ºC väljässä vedessä erillään muista tekstiileistä. Suositellaan varovaista linkousta. Silitys nurjalta puolelta kahden pisteen lämmöllä. Rumpukuivaus, kloorivalkaisu ja kemiallinen pesu on kielletty.

Alkuperäinen kirjoittaja polgara:
Kerni(liina)??

Niin...en mä vaan tiedä, mutta tuota voin sitten alkaa metsästään, jos vaikka ois samaa.

Se pinta on tosiaan sellainen kangasmainen...siis se ei ole ns. laminoitu ja kiiltävä. Ei siis semmoinen kuin sadetakkikangas, mutta toimii kuitenkin samalla tapaa.

Alkuperäinen kirjoittaja polgara:
Kerni(liina)??

Muoks. Etolan sivuilta
3) Paras laatu on akrylaatilla päällystetty puuvillakangas. Tämä on myös ohuin laatu, sillä akrylaatti imeytetään kankaaseen. Tällainen pöytäliinakangas laskeutuu kauniisti ja käy liinaksi juhlavampaankin pöytään. Tämän pöytäliinan voi pestä hienopesussa 40 ºC väljässä vedessä erillään muista tekstiileistä. Suositellaan varovaista linkousta. Silitys nurjalta puolelta kahden pisteen lämmöllä. Rumpukuivaus, kloorivalkaisu ja kemiallinen pesu on kielletty.

:snotty: mä pesen nuo aina 60 asteessa ja rummutan :ashamed: ei oo kyllä menneet miksikään.

Alkuperäinen kirjoittaja N-U-P-P-U:
Kestovaippakankaistakin kannattaa tehdä tulee ihania :) esim: http://www.myllymuksut.com/breathable-print-p-49.html

Tulee hippasen kalliiksi. Nuo kun on siis isoja...ne peittää tytön etuosan kokonaan, eli kun hän seisoo niin liina hipoo maata. Mutta ne on ihan superkäteviä. Niillä saa sellaisen kuopan tehty syliin ja sitten sen liinan toisen pään saa jumitettu syöttötuolin ja pöydän väliin...näin KAIKKI puurot jää siihen syliin :)

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema pihalla:
tekstiilivahaliinan nimellä oon ostanu ja päällystäny sillä keittiön tuolit =)

Minkä hintasta oli?

Jyskistä oon ostanu ja 9.95 metri normi hinta, mutta aina alesta löytäny eli 3-5e metri =) Ei tosin oo mitään kovin värikkäitä vaihtoehtoja jos semmosia etsii.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
tekstiilivahaliinan nimellä oon ostanu ja päällystäny sillä keittiön tuolit =)

Minkä hintasta oli?

Jyskistä oon ostanu ja 9.95 metri normi hinta, mutta aina alesta löytäny eli 3-5e metri =) Ei tosin oo mitään kovin värikkäitä vaihtoehtoja jos semmosia etsii.

Ei mitään väliä kuosilla, tai no en mä ihan mustaa ajatellut :)