mitä kakuksi/kakun tilalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kermaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kermaa

Vieras
Meillä tytöllä ens viikolla synttärit ja pitäis jotain keksiä. Ongelmana se että tyttö ei syö kermaa. Ei siis tykkää.
Muihin juhliin ja sisarusten synttäreille teen kyllä normaali kakun mutta nyt kyse tytön omista juhlista joten mielellään tekisin sellaista mistä tyttökin tykkää.
jäätelön kanssa sama juttu. nyt kesällä söi muutaman kerran mutta ei ole ikinä oikein tykännyt siitä.
Oisko jollakin ideoita mitä joko kakun päälle tai sitten kokonaan jotain muuta?

Entä noi kaura-/soijatuotteet, joista voi vispata kermaa? Entä jos kakun päällystää suklaalla? Tai jos tekee joko liivatteella tai hillosokerilla siihen päälle kiilteen ja laittaa siihen kiilteen alle hedelmiä tai marjoja?

laita sellnane mokkapala kuorutus. Ja tee joku suklaa kakku.....ja sitten sellanen kuorrutus ja vaikka trösseleitä päälle....

en minäkään kermasta oikein tykkää ja useinkaan en syö kakkua juuri siksi.....mutta teen yleensä tavallisen kakun silti.

Mutat ymmärrän että haluat tehdä jonkunerilaisen version :)

Laita jäisiä marjoja tai hedelmälohkoja nätisti kakun päälle ja sit kaupasta saatava "kiille" siihen, en tiedä sen oikeeta nimee, mut sellanen nopeesti keitettävä soossi joka jähmettyy kauniisti kakun päälle. Marjat ovat kuin tuoreita sen alla....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten tuo suklaakuorrutus tehdään? laitetaanko siihen suklaan sekaan jotain? Voisin kokeilla sitä. Ainakin muuten kaikki meillä tykkää suklaasta.

Mä olen vain sulattanut suklaan vesihauteessa. Jotkut lisäävät sekaan jotain kermaa tms.

en oo ikinä tehny marsipaanista enkä tuosta vaahtokarkkimassasta mitään ja epäilen ettei siitä seuraa muuta kuin mun hermojen menetys. Enkä muista syökö tyttö sitäkään, joskus jossain ollut kaupan kakkuja missä tuota kuorrutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miten tuo suklaakuorrutus tehdään? laitetaanko siihen suklaan sekaan jotain? Voisin kokeilla sitä. Ainakin muuten kaikki meillä tykkää suklaasta.

Mä olen vain sulattanut suklaan vesihauteessa. Jotkut lisäävät sekaan jotain kermaa tms.

Kannattaa siihen vähän lisätä kermaa, jottei jämähtäessään mene ihan kivikovaksi, että kakkua saa leikattua.

Kääretorttu :p Entä kävisikö sankarille kakku, jossa on välissä jotain rahkamössöä ja hilloa ja päällä ohut kerros marmeladia, marjoja ja hyytelösokeria. Vain reunoihin pursottaisit kermaa ? Tämä olisi helppo toteuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:

Kannattaa siihen vähän lisätä kermaa, jottei jämähtäessään mene ihan kivikovaksi, että kakkua saa leikattua.

Kiitokset. Kokeillaan tuota. Ja pitää viel kattoa löydänkö netistä jotain ohjetta. Mut joku idea kuitenkin valmiina.

Olen elämäni aikana tehny ehkä kymmenen suklaakuorrutekakkua ja joka ikinen on ollu leikatessa kivikova!!!! Oon laittanu sekaan kermaa, oon laittanu öljyä, oon sulattanu mikrossa, oon sulattanu vesihauteessa.... ja aina saa moran ottaa esiin jotta leikkamaan pystyy.... enää en tee suklaakuorrutetta!!!! Mut hyväähän se on jos joku onnistuu. En tajuu mikä mulla menee pieleen???

Kiitokset. Kokeillaan tuota. Ja pitää viel kattoa löydänkö netistä jotain ohjetta. Mut joku idea kuitenkin valmiina.

Helpoimmalla pääset kun ostat 3 dubbelnougat pakettia eli patukkaa ja sulatat ne, ei tarvi seata mitään ja pysyy pehmosena, tiedätkö ne patukat? Eli mikrossa hiljokseen ja lopun sekottamalla ettei pala.

Prinsessakakku. Siis marsipaanikuorrutus, vai mikäs se on.

550267.jpg

Yhteistyössä