Mitä kahvipöytään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herkkulakkoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

herkkulakkoilija

Vieras
Viikonloppuna on tulossa veljeni uuden puolisonsa kanssa kylään. Tiedän että tämä uusi puoliso on ainakin tämän alkuvuoden herkuttomalla (sisältäen ainakin suklaat, karkit, pullat ym.), joten mitä voi kahvipöytään laittaa tarjolle? Ja en tosiaan ole
mikään leipoja ihminen, joten mitään suolaisia piirakoita tms. en rupea tekemään.

Joten mielellään jotain helppoa, mutta kuitenkin sellaista että sopii kahvipöytään.

Leipäjuusto ja sen kanssa marjoja/hilloa? Pähkinäsekoitus? TUmmaa suklaata? (Onhan se karkkia, mutta jos ottaa semmoista, missä on tosi vähän sokeria) Hyvät voileivät?

Mites olisi hapankorppurullat? Tai jos et viitsi alkaa väsäämään niitä, niin hapankorppuja ja erilaisia lisukkeita tarjolle oman valinnan mukaan käytettäväksi.

Leipäjuusto on mulle niin vieras asia, etten jotenkin osaa sitä edes ajatella. Lakkaa toki löytyis pakkasesta.
Noita pähkinöitä mietinkin jo.. mutta pitäisköhän ne olla ihan perinteisiä vai suolattuja? syökö herkkulakossa olevat suolapähkinöitä?

Voileivät voisi olla hyvä vaihtoehto.. Itse en pidä vaaleasta hötyleivästä, vaan meillä on aina ruisleipää. Joten kai ruisleipäkin sopii. Itse tykkään voileipä-kahvihetkistä, mieluummin valitsen sen voileivän kuin pullasiivun.

Mun mielestä joku semmoinen pähkinäsekoitus, jossa on myös rusinoita ja kuivattuja hedelmiä, on kahvin kanssa hyvä. Rainbow'lla on monia hyviä. Herkkulakkoilija voi sitten jättää ottamatta, jos ei sovi hänen profiiliinsa! Ruisleipä on varmasti herkkulakkoilijallekin parempi valinta.

Vielä niistä pähkinöistä. Maapähkinät on sitten huonoin vaihtoehto, niissä on sitä huonompaa rasvaa. Ja suolatut saat unohtaa heti.

Laita tarjolle vaikkapa hedelmälautanen. Siihen paria-kolmea melonia, tuoretta ananasta, mangoa, kiwiä, viinirypäleitä ym.
Ja sitten vaikkapa niitä voileipiä, tee vaikka sellaisia pieniä.

Yhteistyössä