mitä järjeä kosteussuojallisissa vk-puvuissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Mitä järkeä on ostaa kallis, kosteussuojattu vk-haalari lapselle, koska päiväkodissa vedetään joka tapauksessa päälle kurahousut ja takki? Viikonloppuisin ja lomien aikaan haalarista voi olla iloa, mutta aika vähälle käytölle se kosteussuoja jää. No, saapa hyvän hinnan Huutiksessa kun voi sanoa että "ei juurikaan kulumaa".

Ja eikö se lapsi paistu, kun on kaksi kerrosta muovia päällä?

Enää en osta kosteussuojattua pukua, kun ei siitä näytä olevan mitään hyötyä. Järkevin päätös pitkään aikaan. Harmi kun en tajunnut jo viime syksynä.

Ei olekaan. Palstalla vaan haalareista on tehty ihan käsittämätön juttu. Suurin osa äiti-ihmisistä on tietämättömiä näistä palstan vouhkaamisesta. Mitään moloja lapselle, mitkä hyvänsä tavalliset kivat haalarit Citarista käyvät erinomaisesti.

No en mä kanssa käsitä. Kun katselee, niiin järestään jokaisella pph:n ja päiväkodin lapsella on kurahaalarit päällä vaikka lapsi on viimesen päälle reimatecissä. Itse en ole varsinkaan Reimatecin laatuun edes tyytyväinen, juuri vk-haalaria ei voi näillä keleillä pitää ollenkaan päällä pihaleikeissä, polvet menee hetkessä ihan haalistuneen ja naarmuisen näköisiksi eikä niitä sitten saa enää puhtaaksikaan jos ei joka päivä pese haalaria.

Ei meidän tarhassa ainakaan vedetä päälle kuriksia jos niitä ei tarvita. Itse ajattelen niin, että kun ostan hieman laadukkaamman puvun, vältyn niiltä kuristen ostoilta ja itse puku menee (ainakin yleensä ) vielä seuraavallekin lapselle. Huutiksissa myymisistä viis.

No kun eivät kaikki lapset ole siellä päiväkodissa. Ja mitä sinua liikuttaa jos muut eivät ole samaa asiaa tajunneet. Itse ostan sekä kosteussuojatun että ilman kosteussuojaa kun kerran kaksi pukua on aika pakko olla (sotke niin paljon jne.). Ja lapsi ei paistu sen enempää kahden muovikerroksen alle kuin yhden.

Kuopuksella on kosteussuoja toppahaalari josta tulee vk-haalari kun ottaa vuoren pois.
Halvalla sai.Myöskin käytössä normihaalari+kurikset.
Isommalla veljellään kurikset käytössä.

Tämmösellä kelillä tolla 2v ois just paikallaan kosteussuojattu+kurikset. Ei sada joten sadetakkia ei tarvi, mut pihalla niin märkää että tavispuvussa yläosa kastuu läpi. Kun se aina rypee tuola niin että hihatkin kastuvat.

Kyllä mä tykkään että haalarissa on edes jonkinlainen kosteussuoja ettei esim. kostealle hiekkalaatikolle tartte pukea kuriksia jos ei muuten ole märkää. Mutta siihen riittää kyllä vettä hylkivä kangas, esim. ihan perus-Lassie tms.

Yks pk täti sanoi mulle et ne kosteussuojatut on ihan peestä varsinkin poikalapsilla jotka juoksee ja hikoilee, sit ne kastuu hiestä, haisee hirveelle eikä saa laittaa kuivauskaappiin, niinpä ovat vielä märkiä iltapäiväulkoilun aikaan jos ovat aamupäivällä kastuneet.. yöks :)

Alkuperäinen kirjoittaja naapuri:
Yks pk täti sanoi mulle et ne kosteussuojatut on ihan peestä varsinkin poikalapsilla jotka juoksee ja hikoilee, sit ne kastuu hiestä, haisee hirveelle eikä saa laittaa kuivauskaappiin, niinpä ovat vielä märkiä iltapäiväulkoilun aikaan jos ovat aamupäivällä kastuneet.. yöks :)

Tyttölapsetko ei juokse ja hikoa? :o :laugh:
Ja saahan noi Reimatecit ainakin laittaa kuivauskaappiinkin.

Popo: Niin meilläkin on vettä hylkivää kangasta, mutta käsitin et tässä tarkoitettiin nimenomaan niitä pukuja joissa on se kalvo, kuten esim. jonathanin puvuissa.

Ei niissä olekaan mitään järkeä. Esikoisen kanssa ei ollut koskaan mitään erityisesti kosteussuojattua pukua, en osannut edes ajatella, että olisi niin ratkaisevan tärkeää onko Reima vai ReimaTEC. Kun ne kurikset meni kuitenkin aina päälle niin kotona kuin päiväkodissa. Kakkosen kanssa tulin kiitos tämän palstan, tietoiseksi haalareitten hienouksista ja nyansseista, mutta toimin ihan samoin kuin ykkösen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja naapuri:
Popo: Niin meilläkin on vettä hylkivää kangasta, mutta käsitin et tässä tarkoitettiin nimenomaan niitä pukuja joissa on se kalvo, kuten esim. jonathanin puvuissa.

Tarkoitin juuri sitä erityis-kosteussuojaa kuten Reimateceissä ja Lassieteceissä yms. Kyllähän käytännössä kaikki ulkohaalarit tehdään vettähylkivästä kankaasta. En mäkään nyt kuristen alle mitään fleecehaalaria laittais :)

Joillekin lapsille pitää ehdottomasti laittaa kurikset, vaikka olis Reimtec tai vastaava päällä ja toiselle ei taas missään nimessä saa laittaa niitä kuriksia Reimatecin kanssa :/

Mutta totuus on se, että tosi kuraisella kelillä on se kurahaalari aika kiva kapistus, vaikka olis mitä sen alla...

Ei meidän muksuilla oo edes sadetakkeja päiväkodissa. Kurahousut olen päiväkotiin vienyt, muttei niitä käytetä aina kun on märkää.

Lisäksi on luonnollisestikin kotipihassa ulkoilut, viikonloput ja lomat. Kotoa ei edes kuravaatteita löydy, eli kosteussuojatuilla mennään.

Eli ei me pärjättäisi ilman.

Meillä lapset käyttää kuriksia vaan pk:ssa, kotona ovat pihalla ihan vaan noilla lassitecin puvuilla. Onhan se ihan mukava että lapset ei oo ihan kurassa kun niitä hakee päikkäristä, voi vaan riisua ne kurikset pois. Eikä tarvii pestä niin usein haalaria.

Ja ainakin tällä hetkellä meidän päiväkodin pihalla on niin kamalia kuralammikoita, että kyllä mä luulen että nuo kosteussuojatutkin kastuu jos oikein räpiköi.

Minä en ainakaan vaadi vanhemmilta kuravaatteita jos kosteussuojatut ulkovaatteet.Omilla lapsilla on ja heille en kuriksia pue.Eikä lapset ole nurissut mitään vaikka hoitolapset ne kuravaatteet joutuu laittamaan kun ei ole suojatut...Mutta lisään vielä että jotkut vanhemmat kyllä tuo ne kuravaatteet ja haluaa että puen vaikka olisi kosteussuojatut...

Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
ja taistelu jatkuu... mä mielummin huuhtasen ne kurikset kun koko puvun mut kukin tyylillään. tätä aihetta vois vaikka verrata että kummalle puolelle näkkäriä voi kuuluu sivellä :D

Näin minäkin. Ja kun huutasen ne kurahousut niin alla on puhtaat välikausihousut odottamassa käyttöä. Mutta jos joudun ne reimatecit (mitä meille ei koskaan tule)huuhtelemaan niin en kyllä niitä voi samantien laittaa kauppareissulle jalkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ei meidän muksuilla oo edes sadetakkeja päiväkodissa. Kurahousut olen päiväkotiin vienyt, muttei niitä käytetä aina kun on märkää.

Lisäksi on luonnollisestikin kotipihassa ulkoilut, viikonloput ja lomat. Kotoa ei edes kuravaatteita löydy, eli kosteussuojatuilla mennään.

Eli ei me pärjättäisi ilman.

mitä te sitten tekisitte ilman niitä pukuja kun ette ilman pärjäis? ulkoilisitte vain kuivilla ilmoilla ja auringonpaisteessa?

Yhteistyössä