Mitä isänmaallisuus sinulle merkitsee, jos mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wtf"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
-
Videota sen enempää kommentoimatta, mielestäni sillä ei ole suoraa yhteyttä isänmaallisuuteen.
Vastaan ketjun otsikkoon, eli mitä isänmaallisuus minulle merkitsee.
Minulle henkilökohtaisesti isänmaallisuus merkitsee Suomen historian kunnioittamista, Sotiemme Veteraanien kunniottamista ja tukemista sekä rahallisesti, että päivittäisessä elämässä, suomalaisten arvojen kunnoittamista ja se, että muistetaan, miten ja keiden ansiosta olemme vapaita suomalaisia.
Isänmaallisuus ei minulle kuitenkaan merkitse rasismia tai muukalaisvihamielisyyttä. Mielestäni eri kulttuureista tulevien syrjiminen ja kutsuminen "ählämeiksi" yms. muu haukkuminen, ei liity millään tavalla isänmaallisuuteen. Maahanmuuttoa kohtaan on syytä olla kriittinen, mutta rasisimia on turha perustella isänmaallisuudella.
Näin minä ajattelen.

• Tykkää
Reactions: Kerpele
-
Videota sen enempää kommentoimatta, mielestäni sillä ei ole suoraa yhteyttä isänmaallisuuteen.
Minulle henkilökohtaisesti isänmaallisuus merkitsee Suomen historian kunnioittamista, Sotiemme Veteraanien kunniottamista ja tukemista sekä rahallisesti, että päivittäisessä elämässä, suomalaisten arvojen kunnoittamista ja se, että muistetaan, miten ja keiden ansiosta olemme vapaita suomalaisia.
Isänmaallisuus ei minulle kuitenkaan merkitse rasismia tai muukalaisvihamielisyyttä. Mielestäni eri kulttuureista tulevien syrjiminen ja kutsuminen "ählämeiksi" yms. muu haukkuminen, ei liity millään tavalla isänmaallisuuteen. Maahanmuuttoa kohtaan on syytä olla kriittinen, mutta rasisimia on turha perustella isänmaallisuudella.
Näin minä ajattelen.

Onneks sä tiivistit tän näin hyvin.. Mä en oliskaan jaksanut lähteä latelemaan sitä monimutkaista ajatusketjua joka mun päähän tuli..

En katsonut videota, mainitsen vielä.

-
Näin minä ajattelen.

Todella hyvin sanottu! Itsellä tuli ensimmäiseksi mieleen se, että on ylpeä omista juuristaan ja suomalaisuudestaan. Arkipäivässä tämä näkyy siinä, että on mukavaa esim. käydä avantouimassa ihan jo sen vuoksi, että saa kokea jonkinlaista hengenheimolaisuutta niiden muiden "hullujen suomalaisten" kanssa :D Jollakin tavalla sitä haluaisi tunnistaa itsessään joitakin piirteitä, joita liittetään suomalaisuuteen, esimerkiksi sisu ja suhde luontoon sekä jonkinlainen maalaisjärki. Ja toki aina ulkomailla ollessa on hienoa, jos joku tietää jotain Suomesta. Esim. Jenkeissä eräs mies tiesi Suomen pärjänneen ällistyttävän hyvin sodassa Venäjää vastaan ja eräs toinen mies muisti Helsingin olympialaiset. Jotkut eivät tosin edes tienneet tällaisen maan olemassaolosta :D

Tuo video kyllä jollain tapaa herkistää. Varmaan hienon musiikin ja isänmaallisuuden yhteisvaikutusta...

Korjaanpa vielä hieman omia ajatuksiani. Siis Neuvostoliittoa vastaanhan Suomi tietysti oli sodassa, mutta enpä nyt muista, että puhuiko se jenkki Venäjästä vai Neuvostoliitosta...

[QUOTE="wtf";25641630]Kysymys oli myös, nouseeko muilla ihokarvat pystyyn?[/QUOTE]

Kuinka varma pitää niistä ihokarvoista olla? :D Kerroin jo, että liikuttaa tuo video jollain lailla, vähän juuri sillä värisevällä tyylillä, mikä saattaisi nostaa ihokarvoja. Yleensäkin olen kyllä aika herkkä. Äsken Inhimillisessä tekijässä se veteraani lausui pari säkeistöä sanoituksiaan ja kyllä mua itketti.

[QUOTE="sisu";25641758]Kuinka varma pitää niistä ihokarvoista olla? :D Kerroin jo, että liikuttaa tuo video jollain lailla, vähän juuri sillä värisevällä tyylillä, mikä saattaisi nostaa ihokarvoja. Yleensäkin olen kyllä aika herkkä. Äsken Inhimillisessä tekijässä se veteraani lausui pari säkeistöä sanoituksiaan ja kyllä mua itketti.[/QUOTE]

ok, eli en ole ainoa laatuaan. Nykyään kun tuntuu olevan niin kiellettyjä nuo isänmalliset aatteet, niin ajattelin, mahdanko olla ainoa laatuaan!

En missään nimessä ole syrjimässä ketään, vaan että ollaan ylpeitä suomalaisuudesta ( on valittu maailman parhaaksi maaksi mm; ollaan ahkeria jne. ) .

Olen aina ollut isänmaallinen. Se on minussa, minun sydämessäni. Se on tunne ja sydämen tieto suomalaisuudesta ja Suomesta.
Sydämeen koskee kaikki huonot politiikkojen päätökset, jolla Suomea viedään huonoon suuntaan.

Yhteistyössä