Mitä iloa noista sisarista on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Minulla on 2 sisarta molemmat yli 10v minua vanhempia. Eivät pidä mitään yhteyttä. Toisen olen nähnyt viimeksi 20v sitten. Jos lähetän joulukortin tms. hän ei lähetä mitään takaisin. Toinen oli n. 10v pitämättä yhteyttä mutta tuli sentään 3v sitten lapsemme ristiäisiin. Lapsen synttäreille olen joka vuosi lähettänyt hänelle kutsun, ei tule. Peruu johonkin tekosyyhyn vedoten. Mitään riitaa meillä ei ole ollut.

mulla ainakin on iloa,asutaan lähekkäin ja nähdään joka viikkoa.. mulla siis yks sisko ja yks veli,toinen isoveli kuoli 2 vuotta sitten,mutta sitä ennen nähtiin myös usein.. oon meistä nuorin ja meilläkin on ikäeroa siskon kans 8 vuotta,ja veljen kans 5 vuotta..

harmi että teillä on yhteydenpito jäänyt :/

jospa joskus pistät viestin/soitat et näkisitte ihan muuten vaan? joulukortti, ristiäisiin ja synttäreille kutsumiset on vähän sellaisia "pakko lähettää" juttuja, joista ei välttämättä tiedä halutaanko oikeasti juhliin mukaan.pelkkä kahvittelu ihan sen takia et halutaan nähdä vois toimia..kokeile ainakin.

Harmi tosiaan, että ette pitä yhteyttä. Itselläni on viisi siskoa ja muutama veli ja he ovat ihan hirmu tärkeitä ihmisiä mun elämässä, läheisiä ja rakkaita. Yhteyttä pidetään lähes päivittäin, varsinkin yhden siskon kanssa. Minä en ois minä, jos minulla ei heitä olisi. <3 :)

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24910324:
jospa joskus pistät viestin/soitat et näkisitte ihan muuten vaan? joulukortti, ristiäisiin ja synttäreille kutsumiset on vähän sellaisia "pakko lähettää" juttuja, joista ei välttämättä tiedä halutaanko oikeasti juhliin mukaan.pelkkä kahvittelu ihan sen takia et halutaan nähdä vois toimia..kokeile ainakin.

Olen mä kokeillut tavata muuten vaan mutta peruvat aina tulonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;24910334:
Harmi tosiaan, että ette pitä yhteyttä. Itselläni on viisi siskoa ja muutama veli ja he ovat ihan hirmu tärkeitä ihmisiä mun elämässä, läheisiä ja rakkaita. Yhteyttä pidetään lähes päivittäin, varsinkin yhden siskon kanssa. Minä en ois minä, jos minulla ei heitä olisi. <3 :)

Minulla myös näin, viisi siskoa ja muutama veli ja se yksi sisko on erityisen tärkeä :)

meillä onneksi läheiset välit veljien kanssa. vanhempi (8v vanhempi) asuu samassa pihassa joten käy meillä joka päivä usein ja hakee muksuja mukaansa kauppaan ym.
nuorempi (7v nuorempi) asuu eripaikkakunnalla, mutta joka viionloppu näähdään. tosi läheisiä ollaan ja meidän lapset on heillekin kuin omia ja todella läheisiä.

surullista että apllä on tuommoinen tilanne.

Mun siskot on mua 9, 12 ja 13 vuotta nuorempia ja kun he olivat pieniä, mä muutin pois kotoa ja plin kateellinen heille, kun olivat niin tiivis siskospaketti. Nyt aikuisena on ollut ihanaa tutustua heihin oikeasti ja pidämme tiiviihkösti yhteyttä yhdessä ja erikseen. Mitäs jos juttelisit siskojesi kanssa, että haluaisit tutustua heihin?

[QUOTE="äiti";24910380]Mun siskot on mua 9, 12 ja 13 vuotta nuorempia ja kun he olivat pieniä, mä muutin pois kotoa ja plin kateellinen heille, kun olivat niin tiivis siskospaketti. Nyt aikuisena on ollut ihanaa tutustua heihin oikeasti ja pidämme tiiviihkösti yhteyttä yhdessä ja erikseen. Mitäs jos juttelisit siskojesi kanssa, että haluaisit tutustua heihin?[/QUOTE]

Olen mä yrittänyt jutella heille, eivät vaan näköjään halua pitää yhteyttä. Kurja tämä tilanne on mutta ei kai tälle mitään voi.

[QUOTE="hmmm";24910395]opletko sinä käynyt hänen lasten juhlissa ja muissa pippaloissa?[/QUOTE]

En ole käynyt kummankaan sisaren lasten juhlissa, koska minua ei ole ikinä kutsuttu. Nyt jo heidän lapsensa aikuisia.

[QUOTE="hmmm";24910408]ovatko vanhemmat kohdelleet teitä lapsia samalla tavalla vai onko nuorin saanut paremmat eväät elämälleen? saatteko tällä hetkellä vanhemmiltanne samat?[/QUOTE]

Minusta olemme saaneet melko lailla saman kaikki. Vanhempamme köyhiä ehkä minua on vähän enemmän lellitty kun olen kupus. Vanhempamme ovat jo vanhoja ja elävät kädestä suuhun eli emme saa kukaan mitään tällä hetkellä.

[QUOTE="hmmm";24910395]opletko sinä käynyt hänen lasten juhlissa ja muissa pippaloissa?[/QUOTE]

multa ei kysytty mutta en ole minäkään käynyt, koska ei olla koskaan kutsuttu.

en ole käynyt edes veljeni luona koskaan, koska ei ole kutsuttu!!!!!

Meillä on hyvät suhteet sisarusten välillä, ikäeroa tosin vain 5-8 vuotta.
Tavataan ainakin 4 kertaa vuodessa. Uskoisin että ihan tarkoituksella yritetään keksiä hauskoja "turhia" juhlia joissa ollaan vain myö lähisuku, jotta ei tulisi tuollaista vuosien mittaista taukoa.

Onhan sisarukset sentään sisaruksia, todella rakkaita ihmisiä vaikka mielipiteet ym saattavatkin erota hyvin radikaalisti.

Todella ikävää, koska sisarukset ovat aivan mahtavaa, jos vain on hyvät ja lämpimät välit. Minulla on kolme siskoa ja ikäeroakin löytyy. Itse olen siinä välissä, mutta vanhimman ja nuorimman siskon välissä on 12 vuotta ikäeroa. Eikä haittaa mitään. Tehdään paljon reissuja siskoporukalla ja meillä on erilaisia teemakemuja. Just syksyllä oli vanhimman siskon luona rapujuhlat, jossa oli mukana myös osa vanhemmista lapsista. Serkukset ovat myös tosi paljon tekemisissä keskenään ja lomia ollaan vietetty yhdessä tai lapset ovat olleet serkuilla loma-aikoina. Se on harmi, etteivät siskosi näe sisaruuden hyviä puolia ja halua ottaa sinua mukaan elämäänsä. Lapsillekin suku tulisi ihan eri tavalla tärkeäksi, kun tapaamisia olisi paljon.

Kaikki vaan ei ole läheisiä.

Toinen on se, että teillä voi hyvinkin olla jotain skismaa mutta et itse vain sitä ole ymmärtänyt. Ehkä kannattaa kysyä ja keskustella asiasta. Monesti kun moni ihminen ajattelee, ettei ole loukannut tms mutta onkin saattanut olla todella töykeä. Ja ei, en tarkoita että näin välttämättä on mutta kannattaa tuokin miettiä.

Onko välit muuttuneet, milloin? Tuollasia kannattaa ehkä vähän pohtia, eihän sitä tänne tartte pohtia. Ja jos sua ei oikeestaan niin hirveesti ne sisarukset sitten kiinnosta, muuta kuin ristiäisiin joskus, niin eihän sillä sit niin väliä ole. Ei sitä tartte keinotekoisesti olla läheisiä, jos ei olla läheisiä.

Tuosta ikäerosta, että tiedän 10v molemmin puolin ikäeroja ja läheisiä suhteita. Tietysti sellainen pieni ikäero lähentää jo alusta asti (varsinkin jos tässäkin joku oli muuttanut jo kotoa), mutta sitä sisaruuttaan voi luoda myös myöhemmin lisää.

Jotenkin välit muuttuivat heti kun sisareni muuttivat pois kotoa ja itse kun olin vielä pieni niin jäin vanhempieni kanssa kotiin. Huomiota tietenkin olen saanut vanhemmiltani enemmän kuin sisareni koska olen asunut kotona yksin vanhempieni kanssa pitkään vielä sen jälkeen kun sisareni muuttivat omiin koteihinsa.Mua kiinnostaa sisarukset ja haluaisin meille läheiset välit siksi aina yritän pitää jonkinlaista yhteyttä.

Minulla on yksi sisko ja kolme veljeä ja elämä olisi paljon köyhempää ja kapeampaa ilman heitä. Vähintään viikottain pidämme yhteyttä ja silloinkin kun ovat kaukana, tiedän, että tulisivat vaikka läpi harmaan kiven, jos minulla jokin hätä elämässä olisi.
Ja sama toki toisin päin.

Sisarussuhde on usein elämän pisin ihmissuhde.
Jo sellaisena vaalimisen arvoinen.

Olen onnekas. Minulla on lämpimät välit sisaruksiini enkä voisi kuvitella kuinka paljon tyhjempää elämäni (ja lasteni elämä) olisi ilman heitä. Enot ja täti ovat yksiä lasteni tärkeimmistä ihmisistä. Vain kaikkein lähimpänä asuvan veljeni kanssa välini ovat jostain syystä etääntyneet. Ehkä tuppaudunkin jo huomenna kylään :)

Siskoani näen lähes päivittäin ja jos en näe, niin soitellaan. Tänäänkin kävin sisareni kanssa kaupassa ja sattumoisin veljeni ajoi meidän perässä ja kurvasi saman kaupan pihaan kuin mekin. Veljeni siis asuu ihan vanhempieni naapurissa, jossa siskoni myös asuu ja tämä talo, jossa minä asun, niin ostin tämän veljeltäni aikanaan. Meillä siis on todella läheiset välit ja ollaan paljon tekemisissä keskenämme. Minä kuitenkin olen 9 vuotta siskoani ja 7 vuotta veljeäni nuorempi.

Mun siskopuoli on mulle nykyään todella etäinen, viimeks näin kuopuksen ristiäisis kuukausia sit. Lapsena ja teininä oltiin kuin paita ja peppu. Eletään niin erilaista elämää nykyään...

Veljet sen sijaan :heart: Nuorempi veljistä käy pari kertaa viikos meil kattelemas leffoi mun kaa ym. Toista nään vähän harvemmin kun on nyt niiiiin rakastunut, mut puhelimitse ollaan yhteydes välillä. Tärkeitä mulle.

Yhteistyössä