Mitä ihmettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riistäjävaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riistäjävaimo

Vieras
Tuossa toisessa ketjussa minut nimettiin riistäjävaimoksi ja huonoksi ihmiseksi, kun kerroin että olen kiitollinen miehelleni, kun hän syöttää viidelle lapsellemme aamupalan ennekuin lähtee töihin ja hoitaa vauvamme yösyötöt. Ja minulta kyseltiin että mitä minä sitten teen mieheni hyväksi :D

Onko tuo nyt niin paha juttu jos täysi-ikäinen mies haluaa hoitaa lapsiaan?

Ihan ihmeellinen juttu, tosi tunteella siellä tästä kirjoiteltiin! Eikö oikeasti ole tapana perheissä että molemmat hoitavat lapsiaan? Millainen on sitten hyvä vaimo? Rupesi ihan kiinnostamaan tämä hyvän puolison määritelmä :D

No jos mies ihan vapaaehtoisesti hoitaa vauvan yösyötöt, vaikka meneekin sitten töihin niin mikäs siinä sitten. Jos jaksaa niin hyvä niin. Etköhän säkin ole varmaan noita yösyöttöjä kokenut ihan kivasti kun on viisi lasta.

Mun mies tekee kyllä sellaista työtä että saa töissä oikeasti rentoutua ja pitää taukoa ihan niin paljon kuin huvittaa että meillä en pitäisi moista ratkaisua ollenkaan outona :)

Kiva ap että sulla on mies joka osallistuu lasten hoitoon ja kasvatukseen

No jos mies ihan vapaaehtoisesti hoitaa vauvan yösyötöt, vaikka meneekin sitten töihin niin mikäs siinä sitten. Jos jaksaa niin hyvä niin. Etköhän säkin ole varmaan noita yösyöttöjä kokenut ihan kivasti kun on viisi lasta.

Juu, hoitaa ihan mielellään, jotta mulla olisi voimat tallella päivällä :) Arvostaa sitä, ettei lapsia tarvitse aamuisin raahata päiväkotiin, vaan saavat olla omassa kodissaan ja tehdä mieluisia asioita :) Mutta imetysaikaa lukuunottamatta, mies on hoitanut kolmen viimeisimmän lapsen yösyötöt kokonaan. Ja imetyaikanakin nosti vauvan minulle, röyhtäytti vauvan imetyksen jälkeen ja laittoi takaisin nukkumaan, jotta minä saatoin jatkaa unia heti imetyksen jälkeen.

Itse en ole ikinä ajatellut että siinä olisi mitään ihmeellistä, mies vain haluaa auttaa. Ennenkuin tuossa ketjussa opin ihan muuta :)

[QUOTE="vieras";25909758]Kuulostaa erikoiselta, että miehen täytyy hoitaa yösyötöt ja sinun ei, mikäli sinä olet kotiäitinä ja mies käy kokopäivätöissä...[/QUOTE]

juu, kotiäiti olen ollut jo 10 vuotta ja mies käy töissä.

Mun mielestä kuulostaa aika hyvältä :D

Jos perheessä on kaksi vanhempaa niin kyllä se on kivaa jos molemmat osallistuvat.. Muutenkin kuin vain niin että mies on yksi lapsista, perheen emännän paapottavana.

Meillä mies laittaa lapsille päivällisen kun tulee töistä (on tosin valmiina yleensä jääkaapissa), ja sitten osallistuu kaikkeen 50% kun on kotona... Tiskaa, siivoaa, pukee lapset ulos... jne. mitä kaikkea tuohon nyt sisältyy. Ja vauvojen kanssa on aina herännyt melkeinpä fifty-fifty minun kanssani.

Mun mies tekee kyllä sellaista työtä että saa töissä oikeasti rentoutua ja pitää taukoa ihan niin paljon kuin huvittaa että meillä en pitäisi moista ratkaisua ollenkaan outona :)

Kiva ap että sulla on mies joka osallistuu lasten hoitoon ja kasvatukseen

Kiva ettei kaikki pidä meita ihan omituisina :D Vaikka mitä sitten vaikka pitäisikin :)

Juu, onnellinen olen hänestä, ei meillä varmaan näin montaa lasta olisikaan, jos ei me molemmat tykättäisi lapsista ja hoidettaisi niitä yhdessä :)

Mun mielestä kuulostaa aika hyvältä :D

Jos perheessä on kaksi vanhempaa niin kyllä se on kivaa jos molemmat osallistuvat.. Muutenkin kuin vain niin että mies on yksi lapsista, perheen emännän paapottavana.

Meillä mies laittaa lapsille päivällisen kun tulee töistä (on tosin valmiina yleensä jääkaapissa), ja sitten osallistuu kaikkeen 50% kun on kotona... Tiskaa, siivoaa, pukee lapset ulos... jne. mitä kaikkea tuohon nyt sisältyy. Ja vauvojen kanssa on aina herännyt melkeinpä fifty-fifty minun kanssani.

Ihana mies sullakin! Tuo valmis ruoka on varmasti ihanaa, voi sitten lasten kanssa touhuta päivällä muutakin kuin hääriä keittiössä :) Meillä mies ei oikein nauti siivouksesta ei kä ruuanlaitosta (vaikka onkin tosi hyvä laittamaan ruokaa). Mutta lapsia hoitaa kyllä yhtä sujuvasti kuin minäkin. Minä yleensä hoidan siivoukset ja ruuan, mies tekee ehkä kaksi kertaa viikossa koko perhellee ja yhtenä iltana viikossa "aikuisten illallisen" meille :)

Alkuperäinen kirjoittaja riistäjävaimo;25909784:
Juu, hoitaa ihan mielellään, jotta mulla olisi voimat tallella päivällä :) Arvostaa sitä, ettei lapsia tarvitse aamuisin raahata päiväkotiin, vaan saavat olla omassa kodissaan ja tehdä mieluisia asioita :) Mutta imetysaikaa lukuunottamatta, mies on hoitanut kolmen viimeisimmän lapsen yösyötöt kokonaan. Ja imetyaikanakin nosti vauvan minulle, röyhtäytti vauvan imetyksen jälkeen ja laittoi takaisin nukkumaan, jotta minä saatoin jatkaa unia heti imetyksen jälkeen.

Itse en ole ikinä ajatellut että siinä olisi mitään ihmeellistä, mies vain haluaa auttaa. Ennenkuin tuossa ketjussa opin ihan muuta :)

Musta kuulostaa ihan hyvältä. Ja rankkaahan se on useamman lapsen kanssa kotona, joten ihan hyvä et pystyt levätä. Aika unelmamieheltä siis kuulostaa :). Mun lapsen isä, josta erosin, kyllä periaatteessa halus auttaa yösyötöissä, mut ei sitä saanut hereille kirveelläkään, kun ois tarvinnu vauvaa syöttää. :)

[QUOTE="aapee";25909843]Ihana mies sullakin! Tuo valmis ruoka on varmasti ihanaa, voi sitten lasten kanssa touhuta päivällä muutakin kuin hääriä keittiössä :) Meillä mies ei oikein nauti siivouksesta ei kä ruuanlaitosta (vaikka onkin tosi hyvä laittamaan ruokaa). Mutta lapsia hoitaa kyllä yhtä sujuvasti kuin minäkin. Minä yleensä hoidan siivoukset ja ruuan, mies tekee ehkä kaksi kertaa viikossa koko perhellee ja yhtenä iltana viikossa "aikuisten illallisen" meille :)[/QUOTE]

Meillä ei kumpikaan oikein nauti siivouksesta että ollaan laitettu niinku "paha kahtia". Tosin kyllähän minä sitten päivän aikana siivoan täällä myös, loppujen lopuksi siis enemmän kuin mies, mutta kiva kun välillä hän tiskaa tmv.

Mies on meillä kanssa sellainen kahdenkeskisten iltapalojen laittaja. Lapset menevät nukkumaan jo siinä klo. 20 niin meille jää hyvin aikaa syödä vaikka uunileipiä tmv. ihan kaksin sohvalla tv:n ääressä :D Mies myös laittaa aamiaiskattaukset oikein vimpan päälle jos joskus on aamulla kotona (tekee töitä kuitenkin 5-7 pvää viikossa, usein ei siis ole aamulla kotona kun lähtee jo aamuyöstä)... Sekin on aika ihanaa kun itse en oikein osaa tai viitsi kattaa mitään koskaan sen kummemmin.

[QUOTE="vieras";25909850]Siis onko sun mielestä reilua, että mies ei saa koskaan nukkua yötä heräilemättä?[/QUOTE]

Me ei olla 10 vuoteen nukuttu yötä putkeen kuin muutaman kymmenen kertaa, eikä se meistä ole epäreilua. Lapset kasvavat nopeaan. Ei pienet lapset mieti että onko se reilua vai ei, niillä on tarpeita yölläkin. Mun mielestä toi on tosi reilua, että mies hoitaa yöt.

Musta kuulostaa ihan hyvältä. Ja rankkaahan se on useamman lapsen kanssa kotona, joten ihan hyvä et pystyt levätä. Aika unelmamieheltä siis kuulostaa :). Mun lapsen isä, josta erosin, kyllä periaatteessa halus auttaa yösyötöissä, mut ei sitä saanut hereille kirveelläkään, kun ois tarvinnu vauvaa syöttää. :)

:D Mun mies oli ihan samanlainen ekaa kertaa isäksi tultuaan :D Aina aamuisin minä ja vauva herättiin, kun se paineli omasta kännykästään vain torkku nappia päälle :D Mutta suurperheellisyys näemmä kasvatta miestä :) Yhtä hyväntahtoinen on kuin silloikin, mutta nyt on oikeasti avuksi :)

Meillä ei kumpikaan oikein nauti siivouksesta että ollaan laitettu niinku "paha kahtia". Tosin kyllähän minä sitten päivän aikana siivoan täällä myös, loppujen lopuksi siis enemmän kuin mies, mutta kiva kun välillä hän tiskaa tmv.

Mies on meillä kanssa sellainen kahdenkeskisten iltapalojen laittaja. Lapset menevät nukkumaan jo siinä klo. 20 niin meille jää hyvin aikaa syödä vaikka uunileipiä tmv. ihan kaksin sohvalla tv:n ääressä :D Mies myös laittaa aamiaiskattaukset oikein vimpan päälle jos joskus on aamulla kotona (tekee töitä kuitenkin 5-7 pvää viikossa, usein ei siis ole aamulla kotona kun lähtee jo aamuyöstä)... Sekin on aika ihanaa kun itse en oikein osaa tai viitsi kattaa mitään koskaan sen kummemmin.

Juu, nuo illalliset on kyllä ihan arjen pelastus :) Päivällä, kun ei paljoa ehdi ruokapöytään istumaan, kun on paljon lapsia ja menoa, niin on ihana kun tietää että saa illalla syödä rauhassa ja ISTUVILTAAN :)

• Tykkää
Reactions: Kerpele
Täytyy sanoa, että mulle ihan outo ajatuskin, että mieheni hoitaisi vauvojen yösyötöt. Isosyy siihen toki on, että ei meillä koskaan kukaan ole pulloa öisin kaivannut tissiä vain. Ja toinen on se, että jos olenkin joskus halunnut miehen menevät lapse luo (vauva-aikoina hoitanut isompien heräilyt), on minun ollut ensin potkittava mies hereille. Toinen juttu on aamut. Itse olen aamuvirkku ja mies -torkku. Mulle aamut sopii luontevasti ja mies taasen saa kotona ollessaan laittaa lapset nukkumaan.

Ajatus siitä, että mies hoitaisi yösyötöt ja lähtee sitten aamulla töihin on tosi outo mun korvaan. Mutta jos mies haluaa niin mikäs siinä :). Meillä ei olisi onnistunut, kun yösyöjät oli imetettyjä (ja toivottavasti on tämä kolmaskin). Niin ja mieheni opiskeli päivät & teki töitä iltamyöhään asti kun toinen lapsemme oli vauva, eli todellakin nukkui silloin kun kotona ehti käymään.

Meillä ei oo myöskään yöllä juurikaan valvottu. Esikoisen kanssa muistan 2 tai 3 kertaa, jolloin vauva ei jatkanutkaan uniaan yöllä tissiä saatuaan, vaan jäi hereille ja itkemään. Silloin mies otti (jos oli kotona) vauvan kanssaan olohuoneeseen & hyssytteli vauvan uneen. Vauvakuiskaaja kun on - sai kaverinsa koliikkilapsetkin simahtamaan :). Toinen lapsi vaan söi ja simahti samantien uudestaan.

Sä todellakin olisit riistäjä, jos vaatisit miehesi hoitamaan yösyötöt ja aamiaisen laitot. Mutta koska sä et sitä vaadi, vaan miehesi haluaa niin tehdä, niin minun silmissäni sinä ap olet vain todella, todella onnekas.

Yhteistyössä