mitä ihmettä tää on? vesirokkoako? sis. kuvaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Suuhun ne näpyt tuleekin jälkijunassa, ei heti kun käsissä näkyy. Kovin tutuilta nuo näyttää siinä mielessä ajatellen, mutta en ole alan ihmisä, pelkkä äiti vaan =)

jos näpyt on ilmaantunu viikko sitten niin voisko ne vielä ilmaantua suuhun??

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Suuhun ne näpyt tuleekin jälkijunassa, ei heti kun käsissä näkyy. Kovin tutuilta nuo näyttää siinä mielessä ajatellen, mutta en ole alan ihmisä, pelkkä äiti vaan =)

Siis sehän on tosi monioireinen tauti. Meillä oli tytöllä kuumetta yhden yön, kaksi päivää mahavaivaa ja näppyjä tuli otsan täydeltä vasta sen jälkeen, pyöreitä ne näpyt. Seuraavalle tuli kuumetta vuorokaudeksi, ja ripuli samaan aikaan, sitten kova kurkkukipu päiväksi (ilmeisesti rakkula mutta ei vielä tajuttu että on rokko). Seuraavalle tuli seuraavana päivänä vain ripuli. Sitten sairastuin minä, ja jos olin ihmetellyt miten kaikki lapset voi saada samaan aikaan eri taudit, niin minä sain kaikki oireet (ja siitä saimme jäljitettyä taudin): kuumetta ja ripuli 2 pv, rakkuloita naamassa, suussa, nielussa, pakaroissa ja vatsassa kämmenselässä ja sormenpäissä, jalkapohjissa -siis tässä järjestyksessä ja osa oli pyöreitä, osa soikeita, tauti kesti viikon mulla. Luultiin jo että ohi on, kunnes 2v sairastui, ja nyt se makaa tuolla sohvalla kuumeessa (toista päivää) ja rakkuloita tuli aamulla vaippa-alueelle, sääriin, (osa pyöreitä, osa soikeita) ja illalla suuhun.

Enterorokkoa on nyt paljon liikkeellä, ja minäkin sanoisin kuvien perusteella että ap:n lapsella oli rokko.

Yhteistyössä