mitä ihmettä nyt teen? naapurin lapsi ollut täällä tuntitolkulla, kotonaan ei ole ketään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kuplavolkkari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29085973]eikös ap ole sanonut että miehensä on myös tullut jo töistä kotiin? joten eikös se isäkin saata katsoa muksujen perään sen aikaa kun ap kiertää taloa?[/QUOTE]

mies oli lähössä töihin..

Asut varmaan kaupungin luukussa kun suret kovasti ettei nyt naapurin lapsi syö kovin paljon teidän ruokia ja lapsesi sipsejä. Ja kammoat sitä että vieras lapsi jää teille yöksi. Ja pelotat samalla sen lapsen. Anna sille lapselle ruokaa!! Jos hän haluaa ja yö paikka jos lapsen äitiä ei kuullu. Lappu sinne lapsen ovelle ja yhteystiedot ja odotelkaa huomiseen jos huomenna ei kuullu mitään soitto viranomaisille. Toimi näin äläkä valita netti palstoilla kuinka teidän naapurin lapsi syö teidät vararikkoon.

Jotenkin minä en usko tätä - en edes palstamammoista. Ei KUKAAN odottele ja ihmettele asiaa noin kauan, kun on pieni lapsi kyseessä. Tekisin kaikkeni asian selvittämiseksi ja kai siitä lapsestakin huomais jotain.

Ei lapsi vaan voi olla huoletonna, jos vanhemmista ei ole tietoakaan.

Jotenkin minä en usko tätä - en edes palstamammoista. Ei KUKAAN odottele ja ihmettele asiaa noin kauan, kun on pieni lapsi kyseessä. Tekisin kaikkeni asian selvittämiseksi ja kai siitä lapsestakin huomais jotain.

Ei lapsi vaan voi olla huoletonna, jos vanhemmista ei ole tietoakaan.

mitäs jos tää lapsi on vaan tottunut siihen että äiti katoilee? ei sekään olis ihan ensimmäinen kerta kun sellaista tapahtuu

Maailma on kumma paikka. Anoppini muistaa, kuinka hänen ollessa pikkutyttö 60-luvulla, oli naapurin-naapurin-naapuri tuonut heidän naapurilleen muutaman kuukauden ikäisen tyttövauvan hoitoon, kysynyt, että voisivatko katsoa lasta sen aikaa kun ''hän käy kaupungilla asioilla''. Ei kuulunut ei näkynyt äitiä sinä päivänä, seuraavana, seuraavana viikkona, kuukautena. Vauva jäi naapuriin. Äitinsä oli lähtenyt Englantiin nuoruudenrakkautensa perään. Tuli hakemaan lapsensa, kun tämä oli jo muutaman vuoden ikäinen.

Ja ihan ilman sossuja ja viranomaisia jäi lapsi naapurien hoivattavaksi, ja samoin ilman virkamiehiä palautui äidilleen. Eikä tästä ole aikaa kuin n. 50v.

ÄITI ILMESTYI HAKEMAAN TYTÖN!!!!!!!!! oli siis saanut joltain kaveriltaan soiton että lähtisikö kuskiksi, kun tämän kaverin piti päästä päivystykseen ja oli ajatellut että lapsi pärjää sen aikaa meillä. auto olikin sitten sammunut liikennevaloihin, kun lähti sieltä sairaalalta :laugh: on kuulemma sammunut ennenkin hetkeksi, mutta nyt ei enää startannutkaan. aikoi soittaa, kunnes tajusi ettei tiedä numeroani eikä numerotiedustelusta varmaan löydy " Aadan äitiä"..tai sitten löytyy turhan monta. taksilla tuli sitten tähän, kovasti pahoillaan ja nolona. sanoin etten ole vihainen, mutta
käskin kuitenkin ilmoittaa ensi kerralla tai ainakin vaihtaa sen hiivatin autonsa! en tajua kuka edes ajaa jollain sammuilevalla kotterolla..
mutta hitsi että olen helpottunut!!!!! :heart:

ja tytöt vaan on pettyneitä, kun ei tullutkaan yökylää :D

[QUOTE="vieras";29086012]Maailma on kumma paikka. Anoppini muistaa, kuinka hänen ollessa pikkutyttö 60-luvulla, oli naapurin-naapurin-naapuri tuonut heidän naapurilleen muutaman kuukauden ikäisen tyttövauvan hoitoon, kysynyt, että voisivatko katsoa lasta sen aikaa kun ''hän käy kaupungilla asioilla''. Ei kuulunut ei näkynyt äitiä sinä päivänä, seuraavana, seuraavana viikkona, kuukautena. Vauva jäi naapuriin. Äitinsä oli lähtenyt Englantiin nuoruudenrakkautensa perään. Tuli hakemaan lapsensa, kun tämä oli jo muutaman vuoden ikäinen.

Ja ihan ilman sossuja ja viranomaisia jäi lapsi naapurien hoivattavaksi, ja samoin ilman virkamiehiä palautui äidilleen. Eikä tästä ole aikaa kuin n. 50v.[/QUOTE]

Jäi nyt vähän epäselväksi, että olivatko kaikki osapuolet tähän tilanteeseen tyytyväisiä, ja onko kirjoittaja sitä mieltä että noin sen pitäis mennäkin?

Minusta kuulostaa kammottavalta.

[QUOTE="hmh";29086044]Jäi nyt vähän epäselväksi, että olivatko kaikki osapuolet tähän tilanteeseen tyytyväisiä, ja onko kirjoittaja sitä mieltä että noin sen pitäis mennäkin?

Minusta kuulostaa kammottavalta.[/QUOTE]

Niin mustakin. :D Ja ehkä vähn erikoiseltakin, ihan ilman henkilötunnuksia ja sen sellaista tarpeellista on pärjäilty siinä sitten? Lääkärissä tai muualla vaan sanottu, että ei me tiedetä tän nimee tai mitään, tää vaan jäi meille asumaan..

[QUOTE="A.p";29086040]ÄITI ILMESTYI HAKEMAAN TYTÖN!!!!!!!!! oli siis saanut joltain kaveriltaan soiton että lähtisikö kuskiksi, kun tämän kaverin piti päästä päivystykseen ja oli ajatellut että lapsi pärjää sen aikaa meillä. auto olikin sitten sammunut liikennevaloihin, kun lähti sieltä sairaalalta :laugh: on kuulemma sammunut ennenkin hetkeksi, mutta nyt ei enää startannutkaan. aikoi soittaa, kunnes tajusi ettei tiedä numeroani eikä numerotiedustelusta varmaan löydy " Aadan äitiä"..tai sitten löytyy turhan monta. taksilla tuli sitten tähän, kovasti pahoillaan ja nolona. sanoin etten ole vihainen, mutta
käskin kuitenkin ilmoittaa ensi kerralla tai ainakin vaihtaa sen hiivatin autonsa! en tajua kuka edes ajaa jollain sammuilevalla kotterolla..
mutta hitsi että olen helpottunut!!!!! :heart:

ja tytöt vaan on pettyneitä, kun ei tullutkaan yökylää :D[/QUOTE]

No näin sitten just. Kun lapset saa ite sopia kyläilyistään... Mutta hyvä kun selvis.

Jos tämä on provo, niin näitä sattuu kyllä ihan oikeastikin. Muutimme vasta ja lapset vaihtoivat uuteen kouluu. Olen tässä syksyllä huomannut että monissa perheissä todella on ongelmia ja näitä lasten yksin jättämisiä paljonkin :( ikävä kyllä. Yksi tapaus esim. Jossa 8v jää yksin kotiin koko yöksi ja vanhemmat menevät viihteelle. Lapsi lahjotaan herkuilla jäämään yksin. Toinen tapaus jossa lapsi ei pysty menemään kotiin koulun jälkeen kun äiti seukkaa isäpuolen kans joka on väkivaltainen, huutava ja pelottava. Mulla itselläni tuntuu todella ahdistavalta ja mietin paljonkin näitä lapsiraukkoja :,( asutaan siis ihan tavis alueella mutta täällä on paljon sellaisia tapauksia tullut ilmi kun omat lapseni kertovat niitä kotona.

Niin mustakin. :D Ja ehkä vähn erikoiseltakin, ihan ilman henkilötunnuksia ja sen sellaista tarpeellista on pärjäilty siinä sitten? Lääkärissä tai muualla vaan sanottu, että ei me tiedetä tän nimee tai mitään, tää vaan jäi meille asumaan..

Ja sä uskot, ettei tällästä ole voinut tapahtua "ennen vanhaan"?

Mä taas uskon että tälläisiä ja samankaltaisia tapauksia on useampia, sotien aikana ja jälkeen..

Jep ja täällä toiset olis tehnyt äidistä pahiksen ja järjestäneet hänet vaikeuksiin jo parin tunnin vierailun perusteella... Voi jösses teitä! Onneks täälläpäin ei ole noin heikkohermoista porukkaa...

[QUOTE="vieras";29086065]Jep ja täällä toiset olis tehnyt äidistä pahiksen ja järjestäneet hänet vaikeuksiin jo parin tunnin vierailun perusteella... Voi jösses teitä! Onneks täälläpäin ei ole noin heikkohermoista porukkaa...[/QUOTE]

Mä en tätä nyt tajua. Miten niin järjestäneet vaikeuksiin? Mitä ajat takaa?

[QUOTE="jaahas";29086061]Mä taas uskon että tälläisiä ja samankaltaisia tapauksia on useampia, sotien aikana ja jälkeen..[/QUOTE]

Mun vanhemmat on syntyny sota-ajalla ja oli kuulemma aika tavallistakin, että perheessä asui ydinperheen lisäksi lasten serkkuja tai muita sukulaislapsia. Isä lähti rintamalle, äiti sairastui eikä pystynyt huolehtimaan lapsista tai karkas saksalaisen kanssa... Koko kylä kasvattaa, ei sitä kukaan sen kummemmin ihmetellyt, jos perheeseen tupsahti yhtäkkiä uusi lapsi. Jotkut hakivat lapsiaan pois myöhemmin, mutta moni jäi tähän sijaisperheeseen eikä aina välttämättä edes tiennyt, ettei ne muut lapset olleetkaan hänen oikeita sisaruksiaan.

Yhteistyössä