Mitä IHMETTÄ minä teen noiden lapsen vaatteiden kanssa? AUTTAKAA HYVÄT IHMISET SÄILYTYSRATKAISUSSA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ostin tyhmänä lapselle 2 ovisen vaatekaapin ja se on katosta lattiaan saakka niin tupaten täynnä, ettei sieltä viitsi kaivaakaan mitään kun kaikki vaatteet rojahtaa niskaan :(. Lisäksi yksi pieni vaatehuone, jossa säilytän lähinnä liinavaatteita ja laukkuja on puolillaan lapsen vaatetta, monta kokoa isoakin hamstrattuna. Olen ihan epätoivoinen tuon säilytyksen kanssa. Huoneeseen ei millään sovi kahta vaatekaappia, olisi tosi tyhmän näköistäkin kaksi vaatekaappia vierekkäin. Mitä muita säilytysratkaisuja on, jossa vaatteet saisi siististi ja ilmavasti esille ja järjestykseen, mieluiten ei tietenkään mitään pölyyntyviä avohyllyjä...

Karsit isot ja vähänkäytetyt pois ja viet varastoon. Ei muu auta. Oikeasti vaatteita ei tarvitse kovin paljoa. Meilläkin koululaisille on ne omat suosikkinsa, jotka aina käytössä. Jos suosikit pesussa niin sitten otetaan jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;24379791:
Yhden lapsen vaateet? Mihin ihmeeseen hän tarttee niin paljon vaatteita? Ehtiikö hän edes käyttää kaikkia.
Sängtynaluslaatikoita mihin kausivaattet mitä ei käytetä ja kasvuvaraiset

Käyttäisin lapsella kyllä paljon monipuolisemmin noita vaatteita, mutta nyt on olosuhteiden pakosta otettava aina ne kasan päälimmäiset, kun ei viitsi täyteen ahdetusta vaatekaapista kaivaa pinon alinta, muutoin kaikki vaatteet romahtaa niskaan.
Usein laitan uudelleenmyyntiin laput kiinni olevia, kaapin perälle jääneitä vaatteita joita en edes muista hankkineeni, kun tuo tila on niin pieni :headwall:

Unelmani olisi, että saisin yhdelle hyllylle paidat, toiselle t-paidat, kolmannelle housut, henkareille mekot ja ulkovaatteet, kengät siististi kenkähyllyille. Lapsella on n 40 paria kenkiä ja kaikki on sekaisin laatikossa, kun ei ole tilaa säilyttää :(.

[QUOTE="heips";24379827]Mä oon laittanu säilytyslaatikoihin pieneksi jääneet vaatteet. Ja jokaiseen laatikkoon olen merkannut koon maalarinteipillä.[/QUOTE]

Missä näitä säilytyslaatikoita sitten säilytetään? :D Boxeja pitkin kämppää...?

Itse en jaksa alkaa kaivamaan jotain säilytyslaatikoita, olisi niin kätevä kun olisi ISO kaapisto, johon saisi KAIKKI vaatteet siististi lajiteltua ja sieltä olisi yhtä helppo napata valitsemansa vaatekerta...huoh

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;24379846:
Yksinkertaisesti olet hommannut lapselle liikaa kamppeita

Tiedän, mutta ei se nyt auta tässä tilanteessa...Ostan aina kun kirppikseltä sattuu hyvä ja halpa kohdalle. En sen suuremmin mieti. Uutena ostan vaatetta aniharvoin.

Et sä apua säilytykseen tarvi, sun nyt pitää vaan luopua ylimääräisistä ja ostaa jatkossa vähemmän. Itse olen myös ostanut lapselle ihan liikaa vaatteita, ja nyt olenkin sitten alkanut niitä myymän ja lahjoittamaan pois. Säästään vaan sellaiset supersuosikit mahdolliselle toiselle lapselle, loput pois.

[QUOTE="vieras ap";24379816]Käyttäisin lapsella kyllä paljon monipuolisemmin noita vaatteita, mutta nyt on olosuhteiden pakosta otettava aina ne kasan päälimmäiset, kun ei viitsi täyteen ahdetusta vaatekaapista kaivaa pinon alinta, muutoin kaikki vaatteet romahtaa niskaan.
Usein laitan uudelleenmyyntiin laput kiinni olevia, kaapin perälle jääneitä vaatteita joita en edes muista hankkineeni, kun tuo tila on niin pieni :headwall:

Unelmani olisi, että saisin yhdelle hyllylle paidat, toiselle t-paidat, kolmannelle housut, henkareille mekot ja ulkovaatteet, kengät siististi kenkähyllyille. Lapsella on n 40 paria kenkiä ja kaikki on sekaisin laatikossa, kun ei ole tilaa säilyttää :(.[/QUOTE]

Eihän tuossa ole mitään järkeä, jos lapselle on 40 paria kenkiäkin. Voi vain kuvitella sitä vaatemäärää.

Silloin kun oli yksi lapsi kuluttamassa oli samoin pieniä ajatuksia kuinka onnistua pitämään kaappi selkeänä. Tein niin jotta kausi vaatteet aina pois ja laatikko säilytykseen varastoon.
Nyt ei ole yhtään liikoja vaatteita koska kuluttajat ovat lisineet.Kaikki sängyn aluset on säilytys ja käyttöjuttu laatikoita pullollaan.
Kiva asia nuo pyörillä olevat aluslaatikot.

ostettiin ikeasta tuommoinen antonius-järjestelmän korihyllykkö pojalle, se sijoitettiin hengarikaapin alaosaan kun hengaritilaa oli liikaa. tytön kaappista on tarkoitus ottaa pois toimimattomat avohyllyt ja ostaa myös tuommoinen tilalle. noissa ainakin näkee helposti mitä kussakin korissa on
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S09884379

Täytyy olla kyllä järjettömästi vaatteita tai ap:lla erittäin epäkäytännölliset säilytysratkaisut.

Kai olet ottanut vaatekaapista pois kiinteät hyllyt ja korvannut ne jo elfalankakoreilla tai ikean vastaavilla. Jos kaapissa on vain muutama hylly, niin eiköhän se täyty kaameista pinoista, jotka lahoavat heti kun vähän vilkaisee sinne. Kai järjestät vaatteet eri hyllyille/koreihin tarkoituksen mukaan (t-paidat/pitkähihaiset/sisähousut/suorat housut/hupparit). 60 syvä vaatekaappi on lisäksi ihan tilan turhuutta, kun vaatteet eivät tarvitse kuin 30 senttiä tai sitten juuri vedettävät hyllyt, jotta kahdessa rivissä voi vaatetta olla.

Minä kun luulin olevani vaatefriikki, mutta isot vaatteet ovat yhdessä ikean jättikassissa + isommat ulkovaatteet vieressä muovipussissa. Jos jättikassi on täynnä, en osta lisää. En sentään typerä ole :) Muksun vaatteet menevät Elfan koreihin ja niitä varten tarvitaan 1 per tyyppi ja lisäksi muovilaatikot sukille, alushousuille ja pitkille kalsareille/leggareille. Jos minulla olisi tyttö, niin henkaritilaa varmaan raivaisin mekoille. Nyt kauluspaidat menevät oman rekkini päässä.

Viimeksi muokattu:
Öh? Meillä on pojan vaatteet kahdella hyllyllä. Lisäksi ulkokamppeita ja kenkiä eteisen kaapissa. Ja kenkiä on vaan kerrallaan n. kolmet (jalkahan kasvaa tosi nopeasti). Eilen poistin kaikki alle 104 senttiset jemmaan sängynaluslaatikkoon ja sieltä lähtevät pian kiertoon. Ostan laadukkaita vaatteita ja niitä ei tarvitse paljon olla.

Kyllähän noita kenkiä kertyy...Ainot, neljät kesäsandaalit, neljät ns ensiaskelkengät, lenkkareita parit merkit ja parit merkittömät, saappaita kolmet, juhlakenkiä kolmet, lipokkaat, hienostelusaapikkaita kolmet, sitten vielä seuraavat koot odottamassa. Yllättävän äkkiä kertyy se 40 paria.

Mulla oli vähän sama tilanne, kun lapsi oli pikkuinen ja sai viisi vuotta vanhemman serkkunsa vaatteet aina. Ne siis piti säilöä moneksi vuodeksi.. Mun ratkaisu oli vakuumipussit. En ole saanut niissä mitään vaatetta pilalle, vaikka toppavaatettakin vakuumiin vedin.

Kenkiä niihin ei tokikaan saa

(Ja mä säilön vakuumiin myös vieraspeitot, täkit, tyynyt yms. mitä ei joka päivä tarvi. Säästyy ihan hurjasti säilytystilaa. Sikäli mikäli hyllyt sitten kestää kaikkea sitä painoa..)

[QUOTE="vieras ap";24380040]Kyllähän noita kenkiä kertyy...Ainot, neljät kesäsandaalit, neljät ns ensiaskelkengät, lenkkareita parit merkit ja parit merkittömät, saappaita kolmet, juhlakenkiä kolmet, lipokkaat, hienostelusaapikkaita kolmet, sitten vielä seuraavat koot odottamassa. Yllättävän äkkiä kertyy se 40 paria.[/QUOTE]

Öö.. Meillä on ollut ihan vaan yhdet sandaalit ja yhdet ns. ensiaskelkengät (kävelykengät)/vuosia ja yhdet lenkkarit. Kahdet kumisaappaat, kun toiset on päiväkodissa. Ei juhlakenkiä eikä hienostelusaapikkaita ei lipokkaita. Voi meidän lapsiparkaa!! Minkäikäinen lapsi muuten sulla on?

[QUOTE="vieras ap";24380040]Kyllähän noita kenkiä kertyy...Ainot, neljät kesäsandaalit, neljät ns ensiaskelkengät, lenkkareita parit merkit ja parit merkittömät, saappaita kolmet, juhlakenkiä kolmet, lipokkaat, hienostelusaapikkaita kolmet, sitten vielä seuraavat koot odottamassa. Yllättävän äkkiä kertyy se 40 paria.[/QUOTE]

Pitäiskö sun ihan vuokrata kanahäkkivarasto jostain?

Tän on pakko olla provo. Ei kenelläkään ole 40 paria kenkiä, paitsi ellei ole Imelda

Ihan helposti voi olla. Kyl mä ymmärrän hyvin, että shoppailuun hurahdetaan. Itse en ole ennen ollut mikään himoshoppaaja, mutta jotenkin kotona ollessa aikaa on niin paljon, että tulee vähän väliä osteltua jotain. Itselläni homma on kyllä ainakin omasta mielestä säilynyt ihan järjen rajoissa.
Sitä mä en ymmärrä, että miksi aloittaja ei kysy suoraan apuja tuohon himoshopaamiseen, kun kuitenkin se tässä pointti on, ei säilytys. Tuntuu, että hän haluaa vaan mainostaa kersansa vaate/ kenkämäärää.

[QUOTE="vieras ap";24380208]Vuoden, vähän reilu.[/QUOTE]

Okei.. no käveleekö? osaako oikeesti kävellä lipokkailla? onko ollut niin paljon juhlia, että tarviit kolmet juhlakengät? tonikäisellä meillä oli kesällä sandaalit ja ensiaskelkengät, talvella talvikengät eli kolmet kengät ja hyvin pärjättiin.

Yhteistyössä