Mitä ihmettä me tehtäisiin talvilomalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emiilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emiilia

Vieras
Olisiko teillä ideoita. Tilanne on se, että meillä on kolme lasta 13, 8 ja 1v. Mies on töissä koko hiihtolomaviikon. Asumme pk-seudulla, mutta kohtalaisen syrjässä (lähimmälle bussipysäkille melkein 3 km). Pienimmäinen ei viihdy rattaissa hereillä ollessaan kuin max 30-60 min. Ei toisaalta vielä itse kävelekään.
Mitä kivaa voisimme tehdä? Hulluksihan täällä kotona tulee noiden vilkkaiden poikien kanssa. Toki kotipihalla varmasti olemme, mutta mitä muuta?

Minäkin just mietin samaa. Meilläkin mies on töissä koko viikon. Olen kotona kolmen koululaisen kanssa. Julkiset yhteydet pelaavat, mutta tekemisen pitäisi olla melko edullista, sillä rahat on aika tiukilla.
Ei tule muuta mieleen kuin ulkoilu ja uimahalli. Hyvää tekemistä nuokin.

Kiitos ehdotuksista :) 1v:n kanssa uimahalliin? Ei taida onnistua... HopLoppiin ei saa kumpaakaan isompaa lasta, on kuulemma tylsä paikka Huimalassa käynnin jälkeen :D Ja Huimala on taas liian hankalan matkan päässä. Nuo ulkoilut+eväät varmasti toteutuukin, mutta kyllä nuo isommat kaipaisivat jo muutakin.
Lapset ovat kyllä tottuneet kävelemään, eli bussille päästään kyllä (jos tuo nuorimmainen vain viihtyisi).

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Jaksaisitko pyytää teille kotiin hiihtolomavieraita? Joku sukulaisperhe tai kaveriperhe, jonka lapsista olisi seuraa omille lapsillesi?

Tämä voisikin olla kiva idea. Pitäisi vielä vaan keksiä se perhe joilla olisi loma samaan aikaan... Vitsi kun meillä on niin vähän kavereita joilla on kouluikäisiä lapsia. Muut kun pitävät lomansa ihan eri aikaan. Mutta hyvä idea, pitää käydä sukulaiset ja kaverit läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
miksi ei 1-vuotiaan kanssa voi käydä uimahaliissa :O?

Pissaa/kakkaa veteen...? Isommat viihtyisivät siellä ainakin tunnin-pari, pienempi luultavasti ei kun ei tykkää kylpeäkään. Siinä pari syytä.

on niitä uimavaippoja niin ei tule pissaa ja kakkaa veteen,mutta jos ei tkkää kylpeä niin ei taida olla teidän paikka :)

pyydä lapsilta ehdotuksia ja toteuttakaa jokaiselle toiveiden päivä kohtuuden rajoissa. leipokaa. askarrelkaa. leffaan tai leffailtapäivä kotona herkkuineen ja lippuineen. Pelipäivä? j liikkeelle mars myös...mitenkähän me ollaan käyty uimassa lapsen ollessa 3 kk????? Sinne vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
pyydä lapsilta ehdotuksia ja toteuttakaa jokaiselle toiveiden päivä kohtuuden rajoissa. leipokaa. askarrelkaa. leffaan tai leffailtapäivä kotona herkkuineen ja lippuineen. Pelipäivä? j liikkeelle mars myös...mitenkähän me ollaan käyty uimassa lapsen ollessa 3 kk????? Sinne vaan!

No, toi uimahalliin meno ei vain ole meidän juttu. Toivepäivä kuullostaa hyvältä :) Tiedän että on pakko suunnitella aika paljon etukäteen, menee muuten vaan pelailuksi ja omassa pihassa oleiluksi.

järjestääkö kunta mitään toimintaa hiihtolomaviikolle? Nuorisotoimi? Seurakunta? Ehkei sellaista enää ole, mutta mun nuoruudessa kuljettiin nuoriso- ja liikuntatoimen järkkäämillä hiihtoreissuilla ym.

Voisitteko edes yhtenä päivänä saada auton käyttöönne? Jos miehellä on auto työssäkäyntiä varten, niin viette joku päivä miehen töihin ja sitten pidätte retkipäivän. Ajelette jonnekin missä ette ole ennen käyneet. Ja haette sitten illalla miehen kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
järjestääkö kunta mitään toimintaa hiihtolomaviikolle? Nuorisotoimi? Seurakunta? Ehkei sellaista enää ole, mutta mun nuoruudessa kuljettiin nuoriso- ja liikuntatoimen järkkäämillä hiihtoreissuilla ym.

Voisitteko edes yhtenä päivänä saada auton käyttöönne? Jos miehellä on auto työssäkäyntiä varten, niin viette joku päivä miehen töihin ja sitten pidätte retkipäivän. Ajelette jonnekin missä ette ole ennen käyneet. Ja haette sitten illalla miehen kotiin.

Seurakunnalla yksi leiri, mutta se on yläkouluikäisille. Muita en löytänyt (luulisi että olisi nyt jo tiedossa, eikö?) Mies menee töihin jo kuudeksi. Isommat voisivat jäädä kotiinkin viemisen ajaksi (1,5h edestakaisin), mutta ei tunnu hyvältä ajatukselta herättää kuopusta viideltä... Naapureilta voisi tietenkin kysyä autoa lainaksi kun taitavat olla reissussa. Tosin taitaa olla työsuhdeauto, ja niitä ei kai saa lainata.
Tuntuu nyt, että olen oikea vastarannankiiski... :/

Seurakunnalla yksi leiri, mutta se on yläkouluikäisille. Muita en löytänyt (luulisi että olisi nyt jo tiedossa, eikö?) Mies menee töihin jo kuudeksi. Isommat voisivat jäädä kotiinkin viemisen ajaksi (1,5h edestakaisin), mutta ei tunnu hyvältä ajatukselta herättää kuopusta viideltä... Naapureilta voisi tietenkin kysyä autoa lainaksi kun taitavat olla reissussa. Tosin taitaa olla työsuhdeauto, ja niitä ei kai saa lainata.

Eiks 13 v ole yläkouluikäinen? Olis ainaikin yksi teini vähemmän riehumassa...

Eiks 13 v ole yläkouluikäinen? Olis ainaikin yksi teini vähemmän riehumassa...

Ei ole yläkoululainen, on kutosella (tammikuussa syntynyt)

Yhteistyössä