Mitä ihmettä mä keksin? :/ Tyttö 7v "tarvitsee" harrastuksen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hevostelu tuli ekana mieleen mutta ei toki kaikki tytöt siitä ihastu...tunnetko tytön luokkakavereiden äitejä, kysele heiltä vinkkejä?? omille muksuille löytyi em.tyylillä kivoja harrastuksia kun reippaasti utelin muilta vanhemmilta.

Askartelukerho? Kokkikerho? 4H? Vesipeuhu? On vaikea ehdottaa, kun ei tiedä miten pienestä paikasta on kyse ja mitä mahdollisuuksia siellä tarjotaan. Ota selvää eri vaihtoehdoista ja tarjoa niitä lapsellesi. Kysy mikä näistä lastasi eniten kiinnostaa ja mihin hän haluaisi osallistua, sillä halun täytyy lähteä lapsesta itsestään. Mikäli ei oikein ole liikunnallinen, niin tätä puolta toki olisi hyvä saada aktivoitua.

Ratsastus olis se ns. helpoin, mutta lapsesi kuulostaa sellaiselta jonka kanssa niiltä heppatytöiltä (jotka siis auttaa laittamaan ratsua tunnille valmiiksi) menee hermot, kun tyttö ei halua edes opetella itse tekemään mitään jossei sitä heti osaa. Ei se hevosen käsittely niin hirveän helppoa ole, vaikka se minusta itsestä monen vuoden kokemuksella sellaiselta tuntuu.

Meillä on koulutoimesta (koulussa koulupäivän jälkeen opettaja pitää) muutama kerho käsityö ja peli- kerhot, käsityökerhossa tekevät tietty käsitöitä mutta myös maalaavat, peli-kerhossa leikkivät ja pelaavat "vanhoja" ulkoleikkejä ja huonolla säällä lautapelejä.

4h- oli mulla kanssa mielessä, hevostelu (mutta esim. meijän tallilla toimii heppakerho, tytöllä on siellä kaikenlaista touhua viimeksi tekivät keppihevosia tää on ihan riippumaton siitä ratsastaako vai ei), kuvataide, uimaharrastus (ihan uinnin lisäksi järjestetään myös muita uintiin liittyviä juttuja esim täällä päin on life savers kerho, tosin ne vaatii sitten jo hyvän uimataidon)

Yhteistyössä