Mitä ihmettä mä keksin? :/ Tyttö 7v "tarvitsee" harrastuksen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eli neiti (ekaluokkalainen) on kokeillut lemmikkikerhoa sekä jumppaa aiemmin.

Kerho loppui ja jumppa ei neidille sovi. Ongelmana jumpassa lähinnä se, että jos lapsi ei heti onnistu, hän luovuttaa ja istuu sitten vaikka seuraavan 30 min. paikoillaan odottaen tunnin loppua.

Ajateltiin että antaa neidin vähän kasvaa ja kokeillaan liikuntaharrastuksia vaikka vuoden kuluttua uudestaan, josko menestys niissä olisi tuolloin parempi.

Mutta mitä keksimme nyt?

Mielestäni partio olisi ollut loistava idea (siellä oppii erätaitoja ja luontoon liittyviä asioita) koska se ei ole liikunnallinen ja ainakin itse tykkäsin siitä lapsena kovasti. Harmi vain että meilläpäin on vain joku meripartiojuttu joka neitiä ei kiinnosta.

Musikaalisuuttakaan ei löydy, joten musiikkiharrastuksetkaan ei ole hänen juttunsa.

Täällä tuppukylässä on aika heikonlainen tarjonta ja kun en edes keksi mitä harrastusta voisi lähteä etsimään :/

Jos teidän lapset harrastaa jotain muuta kuin liikunta/musiikkiharrastusta, niin mikä se harrastus on?

Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:
...välttämättä harrastaa, ennenkuin itse sitä haluaa tai on haluamatta.

Ei tietenkään tarvitse välttämättä harrastaa, mutta lapsi itse on sanonut toivovansa jonkin harrastuksen ja sen hälle siitä syystä soisin.

Mistä olet päätellyt niin, että musiikkiharrastukseen tarvitsee musikaalisuutta? Suurin osa harrastajista on ihan muuta. :D Jos innostusta löytyy, niin kansalaisopistossa saa soittaa ilman suurempia edistymispaineita.

Järjestääkö esim. seurakunta kokki-, leivonta- tms. kerhoja? 4H-kerho? Ratsastus on liikunnallista, mutta hyvin erilaista kuin vaikkapa jumppa.

Onko 7-vuotiaalla edes pakko olla harrastusta vai haluaako hän välttämättä itse harrastaa jotain?

...itse toivoo, niin on hänellä itsellään jo jonkinlainen käsitys mitä haluaa tehdä. Aina vanhemmat voivat ehdottaa, mutta lapsen on päätettävä itse. Suosittelisin vuoden tai parin päästä palaamista asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
miten olisi 4h-kerho, näytelmäkerho, kuvataidekoulu, käsityökerho?

4H-kerhossa siis oli ennen, mutta sitä ei enää täällä valitettavasti ole.

Mutta pitääpä ottaa selvää olisiko täälläpäin näytelmäkerhoa (onko sulla mitään tietoa mikä taho sitä voisi järjestää) sillä se saattaisi olla tytölle mieluinen.

Alkuperäinen kirjoittaja syksyn ihana raikkaus:
ei kai lapsen ole pakko harrastaa, anna lapsen olla ja itse sanoa, jos jotain haluaa harrastaa. ei ole vanhempien tehtävä laittaa lasta harrastamaan jotakin

Pakko kysyä, että luitko sä taaskaan ap:n kirjoitusta ennen kun vastasit :o :headwall: :ashamed:

Meidän 7v harrastaa maalaamista/piirtämistä, huovuttamista ja ratsastusta.
Ratsastus on tosi mukava harrastus. Sinun pitää kuunnella lastasi. Hän harrastaa sitä mistä tykkää. Voit toki viedä erilaisiin juttuihin, jos vaikka sitä kautta innostuisi jostain.

Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:
...itse toivoo, niin on hänellä itsellään jo jonkinlainen käsitys mitä haluaa tehdä. Aina vanhemmat voivat ehdottaa, mutta lapsen on päätettävä itse. Suosittelisin vuoden tai parin päästä palaamista asiaan.

No eikö tässä nyt siitä juuri ole kyse. Lapsi haluaa ja vanhempi ehdottaa.

Kaikilla lapsilla nyt vain ei ole käsitystä siitä mitä haluaa kun ei ole käsitystä siitä mitä mahdollisuuksia on.

Kiinnostaako kuvataide? Kansalaisopistossa on ainakin joillakin paikkakunnilla lasten kuvataidekoulu (tai jotain sinnepäin, en muista tarkalleen, millä nimellä se oli) . Seurakunnalla voi myös olla harrastuskerhoja, esim. kokkikerho.

Alkuperäinen kirjoittaja lapinnoita:
Onko lähistöllä tallia? Tuon ikäistä kiinnostaa varmasti hevoset, ainaki meidän tyttöjä ja heidän kavereitaan :)
Tykkääkö käsitöistä? Opetelkaa vaikka neulomaan jos käsityökerhoa ei ole

Jos vaan äiti osaisi neuloa :laugh:

Ideana siinä harrastuksessa siis olisi sekin, että pääsee toimimaan ryhmässä muiden kanssa ja saisi uusia kavereita. Siihen ei oikein päästä äidin virkkaustaidoilla joilla ei siis saada edes patalappua tehty :D

Entäs erilaiset tanssit? Nykytanssi, hiphop mitä vaan teiltä löytyy. (Vaikka on siis liikunnallinen harrastus, niin kuitenkin aika eri kuin jumppa.) Sirkus? Käsityö?

Onko paikkakunnallasi jotain hyvää nettisivustoa? Kaupungin sivuilta löytyy usein kaikenlaista, kun osaa kaivaa.

Yhteistyössä