Mitä ihmeen palveluviestejä mulle tulee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pipoa kiristää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pipoa kiristää

Vieras
Siis mä vaihdoin saunalahteen niin mulle tuli viestejä jostain ihme megadeitistä. En ole semmosta edes avannut ja silti mulle tuli jotain viestejä et 1uusi viesti... No siitä tuli 298? lasku ja soitin että en sitä maksa koska en tuommosta ole avannutkaan.
Asia oli sillä selvä.Suljin myöskin saunalahden liittymän samantein.

No ongelma pysyi poissa kunnes sain hövelin tarjouksen edullisesta puhelimesta jossa tuli liittymä mukana mutta ei ollut sim-lukittu. Johan alkoi tulemaan taas viestejä. Tällä kertaa numerosta 17151.Olin kuitenkin viisastunut sen verran että otin palvelunumeroeston,mutta päivittäin tulee useita viestejä että kyseisen numeron käyttö on mahdotonta palvelueston vuoksi.

Mitä tää nyt tarkottaa? Ja mitä mä teen asialle?

oletko tehnyt netistä joskus sen älykkyysosamäärätestin? sen kun tekee, niin se pyytää puhelinnumeron ja sitten alkaa muutaman kuukauden päästä tulemaan tuosta numerosta noita maksullisia viestejä. ne saa lopetettua, kun lähettää viestin stop siihen samaan numeroon.

En ole tehnyt semmoisia. En ole myöskään osallistunut mihinkään kilpailuun tai tilannut soittoääniä tai vastaavia. Siksipä imettelenkin mistä nuo viestit tulevat

Alkuperäinen kirjoittaja poin:
Miksi luulet, että sulle ei voi tulla tollasia viestejä jos sulla on palvelunumeroesto?

Niin,mutta mistä se johtuu että tulee tollainen viesti vaikka en sinne ole ensinkään viestiä laittanut eikä kukaan muu liittymääni käytä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi luulet, että sulle ei voi tulla tollasia viestejä jos sulla on palvelunumeroesto?

Niin,mutta mistä se johtuu että tulee tollainen viesti vaikka en sinne ole ensinkään viestiä laittanut eikä kukaan muu liittymääni käytä.

Onko sulla nyt uus puhelinnumero? ajattelin vaan kun tuossa aikaisemmin sanoit sulkeneesi liittymän...

Vaimolle ja minulle on molemmille tullut joku palveluviesti jossa on joku nettiosoite. Mihinkään ei olla numeroitamme annettu eikä koskaan mitään soittareita yms tilattu mutta jostain ne mobiilispämmääjät niitä numeroita kaivaa. Ei auta vaikka olisi salainen numero.

Niin ja se viesti joka tulee, on syytä poistaa ihan samantien eikä missään tapauksessa mennä vaan avaamaan sitä viestin linkkiä koska ei ole mitään syytä olettaa että se ei olisi joku huijaus.
Sieltä tulee joko joku virus tai sitten liityt tietämättäsi johonkin joka maksaa.

monilla liittymillä on nykyisin se sellainen sopimus, että sinulle halvat hinnat ja sitten otat vastaan mainoksia. Olet luultavasti allekirjoittanut sen liittymäsopimuksen yhteydessä, et tilannut mitään, vaan otat vastaan mainontaa.

Miten se salainen numero estäisi sen, että kukaan ulkopuolinen ei voisi lähettää/soittaa numeroon?

Jotkut firmat, varsinkin hieman kyseenalaiset sellaiset, harrastavat sitä että tekevät puhelinmyyntiä sekä lähettävät viestejä satunnaisiin numeroihin. Noissa viesteissä olevia linkkejä tule avata missään nimessä!

Tuo 17151 on rekisteröity firmalle nimeltä ERICSSON INTERNET PAYMENT EXCHANGE AB, josko se auttaa mitään.

Onko sulla nyt uus puhelinnumero? ajattelin vaan kun tuossa aikaisemmin sanoit sulkeneesi liittymän...

Sama numero,eri operaattori. Nyt otin tuon puhelimen ja liittymän mutta en käytä sitä uutta saunalahden liittymää ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Miten se salainen numero estäisi sen, että kukaan ulkopuolinen ei voisi lähettää/soittaa numeroon?
Eipä se estäkään mutta se saa toiset luulemaan ettei numeroa voi saada mistään.
Joo, tiedän entisen duunini perusteella että moisia aivokääpiöitä on aika paljon...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
monilla liittymillä on nykyisin se sellainen sopimus, että sinulle halvat hinnat ja sitten otat vastaan mainoksia. Olet luultavasti allekirjoittanut sen liittymäsopimuksen yhteydessä, et tilannut mitään, vaan otat vastaan mainontaa.

Mulla on ruksi kohdassa jossa lukee ettei mainosviestejä saa lähetellä. Ja ihan tavallinen liittymäkin mulla on.Ei siis mikään puhepaketti tms

Sama numero,eri operaattori. Nyt otin tuon puhelimen ja liittymän mutta en käytä sitä uutta saunalahden liittymää ollenkaan.
Mä etsisin tuon ERICSSON INTERNET PAYMENT EXCHANGE AB:n yhteystiedot ja sanoisin että enempää viestejä ei tarvi etsiä, google varmasti auttaa etsinnässä...

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Eipä se estäkään mutta se saa toiset luulemaan ettei numeroa voi saada mistään.
Joo, tiedän entisen duunini perusteella että moisia aivokääpiöitä on aika paljon...

Eli mä olen aivokääpiö kun en tajua miten mulle tulee viesti jossa kerrotaan mun yrittäneen lähettäneen viestiä numeroon 17151,mutta sen kuitenkin palvelunumeronesto estää. Siis kysymys oli MITEN sen saa loppumaan kun EN OLE numeroani minnekään levitellyt enkä osallistunut mihinkään kisoihin tms. SAAKO ne jotenkin loppumaan?
En käytä edes nettiä/gps:ää puhelimesta

Tämä on vanha viestiketju, mutta jos tätä joku vielä lukee, niin ei kannata ottaa oppia ylläolevista. Operaattorin vaihtaminen ei auta tippaakaan, eikä se ole mitenkään päin operaattorin vika, että niitä palveluviestejä tulee. Se oma puhelinnumero on tungettu jonnekin tilaukselle/kilpailuun/mihin vaan vastaavaan, ja siitä ne johtuu. Nykyään onneksi on käytössä kaksoisvahvistus, eli vahingossa ei voi mihinkään onnistua itseään liittämään. Ihmiset vain ei tahdo koskaan muistaa, että tulikin silloin kerran tilattua se soittari, tai osallistuttua kilpailuun tms.

Yhteistyössä