mitä ihmeellistä siinä on jos perheellisellä ei ole autoa tai astianpesukonetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
tietokone on sinänsä tareellinne, koska pankkiasioiden hoitaminen netin kautta on halvempaa. eikä trvii joka pankkiasiaa hoitaa konttorissa. aajttele ihisiä jolilla on esim lähimpään pankin konttoriin matkaa vaikk 30 km eikä trvii JOKA Kuitist maksa erikseen kun makksa automaatille netissä laskujen maksu on vielä ilmaista

30km eikös se mene pyörällä?

• Tykkää
Reactions: Kurmeli ja Sankkuli
Sen 30 km voi vaikka pyöräillä tai hiihtää. Tai vaikka juosta jos kunto kestää. Ja tietokonetta voi tarvittaessa käyttää vaikka kirjastossa jne. Eikös joitain laskuja saa suoraveloitukseenkin. Toki helpompaa jos on oma kotona.

No tässäpä oiva säästövinkki rollolle. Hän voi säästää nettimaksut kun rupeaa käymään kunnankirjastossa hoitamassa pankkiasiansa.

Mutta jos ei halua kirjastoon mennä, niin löytyyhän useimmista pankeista asiakaspääte, jolla hoitaa maksunsa, samalla kun käy kaupungilla asioilla. Ja sinne kaupungillehan voi vaikka kävellä, juosta pyöräillä ja talvella hiihtää.

Ihan tiedoksi ap:lle että astioiden peseminen astianpesukoneessa on ympäristöystävällisempää ja "halvempaa" kuin astioiden käsintiskaaminen.
Että vaihda argumenttisi tuossa asiassa vaikka astianpesukoneen kalliuteen verraten fairy- pullojen hintaan.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Ei nuo ole mitään välttämättömyyksiä, ja mun mielestä on hienoa että on ihmisiä jotka pärjää hyvin ilman. Mikroa olen käyttänyt 10-vuotiaasta, joten olen niin tottunut siihen että ilman en haluaisi olla. Tiskikone ostettiin kun lapsi oli 2 vuotta, siihenkin olen tottunut ja itku tulisi jos pitäisi taas käsin tiskata. Autoa meillä ei ole, mutta nyt mies aikoo ostaa sellaisen.. Katsotaan kasvanko siihenkin kiinni - itse tosin tuskin paljoa ajan, julkinen liikenne toimii täällä tosi hyvin.

jos asuntoon kuuluu astianopesukone sitä käyttäisin, mutta pärjän toki ilmankin ja käytän mieluummin rahani johonkin muuhun.
Kuinka moni ap-koneen käyttäjä muista että konettakin pitäää pestä, ihan harjalla ja pesuaineella, yök, kuinka paskasia asitoita on jos ei koskaan pese astianpesukonetta.

Meillä ei KOSKAAN ole pesty konetta harjalla, kaupasta kun on saatavilla astianpesukoneeseen tarkoitettuja puhdistustabletteja! Ainoastaan pohjalla oleva sihti puhdistetaan aika ajoin käsin mutta se on sama kuin yhden juomalasin pesisi...

ja tätäkin ihmistä saa arvostella ja haukkua , pääasia ettei ole scarletti....viimeksi näin tais käydä savannan kohdalla ja mitä muita niitä olikaan??

Meillä ei KOSKAAN ole pesty konetta harjalla, kaupasta kun on saatavilla astianpesukoneeseen tarkoitettuja puhdistustabletteja! Ainoastaan pohjalla oleva sihti puhdistetaan aika ajoin käsin mutta se on sama kuin yhden juomalasin pesisi...

mutta se ei oikeasti riitä, siinä koneess aon siltiin lijkaa. esim tiivisteiden alle ymm kertyy kaikke amönjä, joka ei lähde niillä pesuainetableteilla ne vaan on puhdisettava joko harjalla tai pyyhkimällä

mut eiks se ne pankkitunnuksetkin maksa? siis eikö osuuspankilla ainakin jos yli 26v? vai muistanko väärin? kun rollo yhessä kohassa sano et nettipankista ei maksa mitään...

[QUOTE="...";24149260]mut eiks se ne pankkitunnuksetkin maksa? siis eikö osuuspankilla ainakin jos yli 26v? vai muistanko väärin? kun rollo yhessä kohassa sano et nettipankista ei maksa mitään...[/QUOTE]

ei mulla ainakaan oo koskaan pankkitunnukset maksanut, ne saa kyllä pankista ihan ilmatteeks

[QUOTE="...";24149260]mut eiks se ne pankkitunnuksetkin maksa? siis eikö osuuspankilla ainakin jos yli 26v? vai muistanko väärin? kun rollo yhessä kohassa sano et nettipankista ei maksa mitään...[/QUOTE]

joo,taitaa ne maksaa lähes tulkoon joka pankilla..mut ilmeisesti ei siinä pankissa,missä rollon tili on

Status
Viestiketju on suljettu.

Uusimmat

Yhteistyössä