mitä ihmeellistä siinä on jos perheellisellä ei ole autoa tai astianpesukonetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Niin rollolainenko itse tiskaa, ei muut perheessä lainkaan? Mä vihaan tiskaamista, koska se vie vaan aikaa ja kukaan muu ei sitä suostuisi tekemään. Keittiö on siisti kun kaikki laittavat itse ne astiat koneeseen. Ja koneitakin on eri kokoisia: kyllä meillä täyttyy hetkessä vaikka vain 2 lasta. Kaksi ruokailua ja kone on täynnä. Onhan siellä hyvänen aika ruuantekokippojakin, kattiloita, kauhoja jne. eli ei pelkkiä astioita. Tänään oli kaksi leikkuulautaa ja koirankupitkin.

Onko teille siis ihmetelty ääneen sitä ettei teillä ole tiskikonetta, autoa, mikroa jne?

Jos näin on niin voisiko syynä olla se että (mikäli irl toimit samoin kuin palstalla) itse tuot jatkuvasti esiin sitä kuinka nuo ovat tarpeettomia ja jokaisen ihmisen pitäisi tulla toimeen ilman niitä? Jos siis itse olet arvotelemassa naapureiden autoja, tiskikoneita jne niin se voi hyvin herättää vastakaikua. Muuten varmaan harva olisi edes tietoinen siitä ettei teillä ole tiskikonetta tai mikoa, auton puuttumisen nyt huomaa aika helposti muttei sitäkään moni viitsi kummastella jos ei ihminen itse tee siitä numeroa.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli ja Gloria
autoa ei ainaakan olisi, jos oikesti työpaikka olis alle 15 km päässä.
pyykikonekin hankitaan sitten vasta kun muutetaan pois täsät talosta eikä voi tuota pyykkitupaa käyttää. On meilä nytkin kone, mutta sitä ei vaan tuu käytettyä, jotenkin helpompaa pestä pyykkituvalla kun saa kuivkaiskin heti

Ihan varmasti olisi. Ja omaakin pesukonetta käyttäisitte siksi koska ettei enää asuisi vuokralla kerrostalossa vaan omassa omakotitalossa ja kuivurikin olisi, koska se tottavie on kätevä. Ja monen monta muutakin "turhaketta" mille sä nyt kyllä tuhahtelet.. Kato mieli muuttuu sitä mukaa mitä enemmän on rahaa sitä elämää helpottamaan.

Niin rollolainenko itse tiskaa, ei muut perheessä lainkaan? Mä vihaan tiskaamista, koska se vie vaan aikaa ja kukaan muu ei sitä suostuisi tekemään. Keittiö on siisti kun kaikki laittavat itse ne astiat koneeseen. Ja koneitakin on eri kokoisia: kyllä meillä täyttyy hetkessä vaikka vain 2 lasta. Kaksi ruokailua ja kone on täynnä. Onhan siellä hyvänen aika ruuantekokippojakin, kattiloita, kauhoja jne. eli ei pelkkiä astioita. Tänään oli kaksi leikkuulautaa ja koirankupitkin.

ethöän laita PUISIA leikuulautoja ym puuesineitä koneeseen. Mulla loppuis astiat jos osottaisin että täyttyy.
meilä on KAIKILLA tiskivuoro, kerran viikossa tulee jokaiselle tiskivuoro, ei paha. joskus enemmän , joskua vähemmän tiskiä

jos asuntoon kuuluu astianopesukone sitä käyttäisin, mutta pärjän toki ilmankin ja käytän mieluummin rahani johonkin muuhun.
Kuinka moni ap-koneen käyttäjä muista etä konettakin ptiää pestä, iahna harjalla pa pesuaineella, yök, kuinka paskasia asitoita on jos ei koskaan pese astianpesukonetta.

Mitkä rahat? On paljon edullisempaa ostaa yksi iso paketti astianpesukone ainetta kuin monta pullo "fairya". Ja toisekseen kotiastianpesukonetta ei tarvitse pestä sisältä harjalla, vain ne "viemärin" suodattimet ja sitten välillä voi pestä sitruunahapolla sen koneen.

Et tiedä taas hitustakaan mitä suollat sieltä näppikseltäsi.

Kiva jos lapselle sattuu jotain eli kaatuu pyörällä vaikka tms. niin sitä ei voi mennä autolla hakemaan. Tai jos sairastuu yllättäen.

no jos kaatuu pyörällä, voi soitttaa vaikka ambulanssin. jos sairastuu, jaksa kyllä bussillkin tulla kotiin( oletan että on yläastelainen) ala-aste on 1km päässä, sieltä voin hakea kylä ihan kävellenkin. olenpa usin hakenutkin kesken päivän sairastuneen, eikä joka työpaikasta voi lähteä kesken kaiken sairasta lasta hakemaan koulusta

Tulee ihan mieleen mun äiti ja isäpuoli. Äiti joskus selitti miten turhia tiskikoneet on, vie paljon tilaa, epäekologista jne. Isäpuoli kehui kun luopui autosta, pyöräily on ekologista. Me kun hankittiin tiskikone ja kehuin miten säästää aikaa ja vaivaa, äiti totesi "Niin, mielummin minäki koneessa pesisin, ku olis varaa ostaa tiskikone". Isäpuoli pyysi kyytiä jonnekin ja totesi "Tiedäthän sä miten kallista on pitää autoa. Ei meillä oo varaa"...
Tuli semmonen deja vu! :D

kotona olevat astianpesukoneet on aika paljon erilaisia, kun ne mitä on laitoskeittiöissä ja niitä ei tarvitse todellakaan pestä samanlailla. Ja teilläkö ei koskaan tarvi tisikallasta pestä? Onhan siinäkin hommaa...

Meille on ihmetelty astianpesukoneettomuutta ja ehdoteltu käytettyjä astianpesukoneita, ja kun emme ole huolineet, on katsottu piiitkäään. Emme sellaista tällä hetkellä halua, tulemme ilmankin toimeen vallan hyvin.

Suihkuttomuuttakin on ihmetelty. Meillä on vanha talo, eikä kylppäriä(vielä). Sisävessa sentään on. Mutta hyvin tullaan toimeen ilman suihkua, nyt on kolme vuotta asuttu tässä.

Meille on ihmetelty astianpesukoneettomuutta ja ehdoteltu käytettyjä astianpesukoneita, ja kun emme ole huolineet, on katsottu piiitkäään. Emme sellaista tällä hetkellä halua, tulemme ilmankin toimeen vallan hyvin.

Suihkuttomuuttakin on ihmetelty. Meillä on vanha talo, eikä kylppäriä(vielä). Sisävessa sentään on. Mutta hyvin tullaan toimeen ilman suihkua, nyt on kolme vuotta asuttu tässä.

mä pärjäiisn kans ilman suihkua, osan lämmittää veden ja pestä peuvadissakin, mutta medän muu perhe ei osiaia, kuin mökkioloissa

Niin, meillä on ulkosauna, jossa lämmitetään padassa vettä niin usein kuin on tarve käydä "suihkussa". Eli emme elä omissa saastoissamme.

Onko se jotenkin hieno asia, jos pärjää ilman sitä sun tätä kapinetta?

En kannata kerskakulutusta enkä itse tarvitse mihinkään esim. pleikkaria tai kuivausrumpua, mutten osaa myöskään ihailla niitä, jotka elää ilman nykyaikaisia mukavuuksia (suiku tai vaikka astianpesukone). Valinta on jokaisen oma, tietenkin, mutta miksi niistä pitää odottaa sädekehää pään päälle?

[QUOTE="miw";24148708]Jaa, kun tuutte kotiin niin ne unohtaa miten pestää pesuvadin kanssa itsensä? Ja kun meette mökille niin siinä mökin pihalla ne taas muistaa sen?[/QUOTE]

tarkoitin että kotioloissa se ei onnistuis, mutta mökilä se on heistä ihan mukavaa.

En kannata kerskakulutusta enkä itse tarvitse mihinkään esim. pleikkaria tai kuivausrumpua, mutten osaa myöskään ihailla niitä, jotka elää ilman nykyaikaisia mukavuuksia (suiku tai vaikka astianpesukone). Valinta on jokaisen oma, tietenkin, mutta miksi niistä pitää odottaa sädekehää pään päälle?
no en minäkään käyttäis muuten kuivusrumpua, mutta taloyhtiössä sitä saa käyttää maksutta kun varaa pyykkivuoron. mutta itse en ostaisi vuokra-asuntoon

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

En odota sädekehää suihkuttomuudesta, ihan tyytyväisiä eloomme ollaan, mutta on jotenkin törkeää toisaalta sekin, että päin naamaa on useita kertoja taivasteltu, kun ei ole suihkua. Tämä on kuitenkin meille niin kovin normaalia :)

Siinä siis ei ole mitään ihmeellistä että joku elelee ilman astianpesukonetta, autoa, mikroa tms. Mutta se tuntuu vähän oudolta jos näkee noin paljon vaivaa siitä että toisillä noita laitteita on.

Ja siis muutenkin, harva asia elämässä on välttämätön. Tiukan paikan tullen varmatsi jokainen pärjäisi ilman noita vehkeitä, vaikka se sitten edellyttäisi muuttamista parempien kulkuyhteyksien luo. Mutta elämässä on välillä kiva hyödyntää sellaisiakin asioita mitkä eivät ole välttämättömiä ja saada niistä jotain iloa.

Ei se tietokenekaan ole välttämätön vaikka montaa asiaa tänäpäivänä helpottaakin. Ja tämä palstalla pyöriminen on ainakin täysin turhaa huvitusta.

Siinä siis ei ole mitään ihmeellistä että joku elelee ilman astianpesukonetta, autoa, mikroa tms. Mutta se tuntuu vähän oudolta jos näkee noin paljon vaivaa siitä että toisillä noita laitteita on.

Ja siis muutenkin, harva asia elämässä on välttämätön. Tiukan paikan tullen varmatsi jokainen pärjäisi ilman noita vehkeitä, vaikka se sitten edellyttäisi muuttamista parempien kulkuyhteyksien luo. Mutta elämässä on välillä kiva hyödyntää sellaisiakin asioita mitkä eivät ole välttämättömiä ja saada niistä jotain iloa.

Ei se tietokenekaan ole välttämätön vaikka montaa asiaa tänäpäivänä helpottaakin. Ja tämä palstalla pyöriminen on ainakin täysin turhaa huvitusta.

tietokone on sinänsä tareellinne, koska pankkiasioiden hoitaminen netin kautta on halvempaa. eikä trvii joka pankkiasiaa hoitaa konttorissa. aajttele ihisiä jolilla on esim lähimpään pankin konttoriin matkaa vaikk 30 km eikä trvii JOKA Kuitist maksa erikseen kun makksa automaatille netissä laskujen maksu on vielä ilmaista

tietokone on sinänsä tareellinne, koska pankkiasioiden hoitaminen netin kautta on halvempaa. eikä trvii joka pankkiasiaa hoitaa konttorissa. aajttele ihisiä jolilla on esim lähimpään pankin konttoriin matkaa vaikk 30 km eikä trvii JOKA Kuitist maksa erikseen kun makksa automaatille netissä laskujen maksu on vielä ilmaista

No eikös kirjaston koneita voi käyttää? :D Tai kaverin

Sen 30 km voi vaikka pyöräillä tai hiihtää. Tai vaikka juosta jos kunto kestää. Ja tietokonetta voi tarvittaessa käyttää vaikka kirjastossa jne. Eikös joitain laskuja saa suoraveloitukseenkin. Toki helpompaa jos on oma kotona.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Status
Viestiketju on suljettu.

Uusimmat

Yhteistyössä