Mitä ihimeen rasvaa mä tähän turpaani lotraisin?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on myös tooodella kuiva iho, ja etenkin syksyn ja talven tullen tekee ihan kipeää, kun iho kuivaa. Laitan nykyään joka päivä ceridalia nassuun, tai muulloin suihkun/saunan jälkeen. Olen havainnut sen itselläni olevan ainoa, joka pitää naaman ok:n näköisenä, eikä iho halkeile ja repeile pinnasta kuivuuttaan.

Aiemmin olen kokeillut varmaan joka ikisen mahdollisen purkin ja purnukan, eikä mikään auttanut tarpeeksi, melkeinpä vaan tuntuivat kuivattavan enemmän. :( Muistaakseni Oriflamella oli ainakin aiemmin joku päivävoiteen tyylinen tuote, joka oli kohtuuhyvä tosi kuivalle iholle, mutten nyt millään muista sen nimeä... Ehkä joku Oriflamen kanssa puljaava osaisi neuvoa.

Mutta suosittelen tosiaan kokeilemaan tuota ceridalia! Ja muista tosiaan se runsas vedenjuonti ja riittävästi rasvaa ruokavalioon, erityisesti lohi, avocado ja pähkinät tekee hyvää. :)

Minä pistän kaikki nää jutut listalle ja testaan joka ikisen :D

Ceridalia mulla on ennestään jo ku käytän sitä tytölle välillä, on vissii periny meikäläisen onnettoman ihon.. Otanpa nyt sen sitten testiin heti :)

Rasvoja tosiaa menee mul sisäisestikki paljo mutta taitaa olla aika paljo niitä huonoja rasvoja.. :snotty: Pähkinät ois kyl mun suurinta herkkua mutta niitä ei maha kestä, oon vissii niillekki allerginen, damn..

Meillä on lapsilla poskien iho ollut ongelmana pienestä pitäen. Heti kun tulee kylmemmät ilmat niin posket kuivuu (vois jopa sanoa että "rohtuu" ) ja tulee punaset läntit juurikin silmien alle (oikeen ns omppuposket) eikä mikään voide tuntunut auttavan... kokeiltiin ceridalit, bepanthenit ym. kyllähän ne hetken näytti paremmilta mutta meni maks viikko niin oli taas tosi pahannäköset ja sama homma jatkui aina kevääseen saakka. Viime syksynä käytiin muilla asioilla terveydenhoitajan luona ja siinä huoneessa sattui sitten käymään joku toinen hoitaja joka kiinnitti poskiin huomion ja suositteli voidetta mikä oli hänen atoopikkopojallaan auttanut eikä nyt hoitokuurien välissä tarvitse muita voiteita. Eli suosittelen kokeilemaan semmosta kuin PHYSIOGEL A.I. creme. Myydään apteekissa ja semmonen 50ml tuubi maksaa n.20e eli ei ihan halvimmasta päästä mutta testattu taas tänä syksynä kun tytön posket ruvenneet kuivumaan ja jo parin illan jälkeen iho on PAAAAAALJON paremman tuntuinen ja näköinen.

Jätä rasvaamatta ja pesemättä (pese vain suihkun yhteydessä ). Mulla toimi ja pintakuiva iho häipyi. Sulla varmaan rasvailu vain laittaa ihon entistä enemmän tukkoon joten pidä ainakin nyt täysi tauko ja anna ihon rauhottua.

Jätä rasvaamatta ja pesemättä (pese vain suihkun yhteydessä ). Mulla toimi ja pintakuiva iho häipyi. Sulla varmaan rasvailu vain laittaa ihon entistä enemmän tukkoon joten pidä ainakin nyt täysi tauko ja anna ihon rauhottua.

Ei johdu liiasta rasvaamisesta, se on ihan satavarma juttu. Kesällä tätä ongelmaa ei ole enkä kesäisin edes rasvaile ollenkaan koska ei tarvitse. Mutta kunhan syksy tulee, niinkuin jo kerroinkin niin tämä ongelma ilmenee.

Jos mä jätän rasvailut pois ni multa tippuu koko naama irti..

en uskalla suositella tuota locobase repairia, niin ihmeitä kun se tekeekin kantapäille en tiedä mitä käy jos sitä tunkee naamaansa :laugh: oletko kokeillut sellaista kuin ceralan plus? sopii käsittääkseni kasvoillekkin, en kyllä tiedä miten sitten meikin alle..

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;22463629:
en uskalla suositella tuota locobase repairia, niin ihmeitä kun se tekeekin kantapäille en tiedä mitä käy jos sitä tunkee naamaansa :laugh: oletko kokeillut sellaista kuin ceralan plus? sopii käsittääkseni kasvoillekkin, en kyllä tiedä miten sitten meikin alle..

Mä käytän Locobase Repairia jalkoihin ja nyt oon myös kasvoihin sitä laittanu. Mutta onhan se ihan liian rasvainen ja raskas kasvoille, ei sekää oo kauheen nättiä ku se pitkin päivää puskee ihosta läpi ja saa ihon kiiltämään niin että loistaa kilometrin päähän! :laugh:

Hieno avatar muuten.. ;)

Apteekista Physiogel! Lakkasi mulla ihon pintakuivuminen, kun aloin tuota käyttää. :) Kesäisin pärjäsin jopa Aqualan L:llä, mutta nyt syksyn tulle käytän tuota Physiogelia aamuin illoin kasvoilla.

Joo tätä mä taidan nyt seuraavaksi ostaa. Onhan tuo ihan mukavan hintainen voide mutta sama se sille jos tuon avulla alkaa taas näyttää ihmiseltä :D Oon täs menos pienille aamushoppailuille ennen duuniinmenoo ni taidan kaartaa apteekin kautta.. :D

Miten te puhdistatte meikkivoiteet iholta iltaisin jos vesipesu on kielletty?
Minulla kun kuivaa myös kaksi kokoa pienemmäksi naama kun pitää meikki pestä pois vedellä ja Biothermin kasvopesulla... Ajattelin vain, että jos säästyis niiltä tuijuimmilta kasvovoiteilta ja sitten häipyisi tukkeutuneet ihohuokoset... :/

Miten te puhdistatte meikkivoiteet iholta iltaisin jos vesipesu on kielletty?
Minulla kun kuivaa myös kaksi kokoa pienemmäksi naama kun pitää meikki pestä pois vedellä ja Biothermin kasvopesulla... Ajattelin vain, että jos säästyis niiltä tuijuimmilta kasvovoiteilta ja sitten häipyisi tukkeutuneet ihohuokoset... :/

Mä käytän sellaista erittäin kuivalle iholle tarkoitettua puhdistusöljyä, Lumenen Lift Touch on nimeltään. Tästä linkistä löytyy tietoo: Päivittäinen ihonpuhdistus - Lumene

On kyl tosi hyvä, tuosta en luovu ikinäkoskaan! :D

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;22464195:
Käytättekö te tuon puhdistusaineen jälkeen kasvovettä? Kun minulla tuntuu, että kasvoveden jälkeen jää outo kelmu iholle... tai sitten mulla on väärät vedet :D

Mä luulen et sul on väärä vesi.. :D

Mul on käytössä Avonin alkoholiton kosteuttava kasvovesi ja siitä ei kyllä mitää kelmua jää.. :D

Mulla on Cliniquen kasvovettä ja sitä kun käyttää, tuntuu kuin naama rutistus tohon nenän ympärille kasaan ja jää kelmu...
Taitaa olla liian äkäistä vettä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;22464211:
Mulla on Cliniquen kasvovettä ja sitä kun käyttää, tuntuu kuin naama rutistus tohon nenän ympärille kasaan ja jää kelmu...
Taitaa olla liian äkäistä vettä.

Joo taitaa olla. Kannattaa hommaa jotai alkoholitonta ni ei rutistu naama :D Mul on yhtä kasvovettä joka on mustapäille tarkotettu ja se on kyllä niin äkästä tavaraa ettei sitä pysty ku kerta viikkoon käyttään eikä näin talviaikaan ollenkaan ku kuivattaa niin kamalasti :D

paras naama/käsi/kropparasva ikinä. Marketista, halpaa mutta loistavaa.

Millään muulla ei pärjää mun pintakuiva sekaiho talvea. Ja trust me, rahaa on syydetty näihin kokeiluihin....

Mä kuorin kasvoja säännöllisesti oikeenlaisella kuorinnalla. Käytän kosteuttavaa naamiota. Laitan tuhtua yövoidetta ja aamulla kevyttä geelimäistä voidetta. Mutta eih, ei auta tänä syksynä.. :/

Laitanpa tuon Exuviancen korvan taakse, täytyy testata :) Jojobaöljy kuullostaa kans kokeilemisen arvoiselta, täytynee sitäkin hankkia :D

ihmekkä ku kuivuu jos jotain geelimäistä naamaas tunget :x

kunnon rasvat ja geelit hiuksiin.

Yhteistyössä