Mitä hyvää ranskankermasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipuripulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipuripulla

Vieras
Jääkaapissa olis kaksi ranskankermapurkkia joiden päiväys menee pian umpeen. Ostin kun ajattelin appelsiinituorejuustopiirakan tehä mut ei sitten lähikaupassa ollutkaan tota appelsiinituorejuustoa niin nyt sit tartteis jonkun hyvän ohjeen mihin tulis tota ranskankermaa!! Tai mitä siitä voi yleisesti ottaen tehdä?

Appelsiinituorejuustopiirakan vois tehdä niinkin että lisäisi maustamattomaan tuorejuustoon itse appelsiinin raastettua kuorta ja mehua. Täytyy olla vähän avuton jos tarvitsee siihen valmista appelsiinituorejuustoa :D

Ranskankerma on taivaallista ruuanlaitossa! :) Itse teen pastan ja marinoimattomien possusuikaleiden kaveriksi juustokastiketta, 1 iso pkt raejuustoa, 2 kpl 120g ranskankermapurkkia ja 1 pala auran sinihomejuustoa tai pussillinen muruauraa. Kaikki siis vain kattilaan ja lämmitetään, ei saa antaa kuumeta liikaa tai juusto muuttuu venyväksi!! Maustaa voi ripauksella mustapippuria, mutta suolaa ei kannata lisätä ainakaan valmistusvaiheessa sillä aura on melko suolasta :p

Tai sitten ihan mihin tahansa kastikkeeseen kun lisäät ton purkillisen r.kermaa niin maistuu kyllä loistavalle! :) Itse olen tehnyt pekonikastiketta, possu ja kanakastiketta ja kaikkiin sopii!

Makeasta en keksi ideaa mihin voisi käyttää..

Yhteistyössä